اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. ارديبهشت 1394 - 6:58   |   کد مطلب: 11040
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: بسیاری از تولیدکنندگان مواد غذایی در استان با مشکلات زیادی در صادرات مواجه‌ هستند.

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا متین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در همایش ایمنی غذا به مناسبت هفته سلامت با بیان اینکه نقش صنعت در ایمنی غذا بسیار مشهود است، گفت: در راستای رعایت ایمنی غذا، صنعت می‌تواند در مراحل برداشت محصولات کشاورزی و مواد غذایی، با استفاده از ماشین‌آلات مختلف نقش اساسی را ایفا کند.

وی با بیان اینکه در تولید مواد غذایی تولیدکنندگان شرایط سختی را در جهان تجربه می‌کنند، اظهار کرد: در سال 91 با وجود یک‌هزار و 800 واحد لبنی در کشور هزار واحد توانایی رقابت در بازار را نداشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه شرایط سخت تولید تأثیرگذاری مهم در بحث ایمنی غذا دارد، افزود: مشکلات مختلف از جمله بحث قیمت‌گذاری، بسته‌بندی، تهیه ظروف مواد غذایی و ... ایمنی غذا را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به تأثیر معایب برخی ظروف در تولید غذا، عنوان کرد: با وجود 108 نوع ماده نچسب تفلون در کشور، 92 درصد این مواد از چین وارد می‌شود.

متین با اشاره به رقابت ناسالم و وجود مشکلاتی در صادرات مواد غذایی، گفت: بسیاری از تولیدکنندگان مواد غذایی با مشکلات زیادی در صادرات مواجه‌ هستند زیرا برخی کشورها شرایط سختی برای صادرات دارند.

وی از شناسایی 50 واحد غیر مجاز تولید لیوان یکبارمصرف کاغذی طی سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: فقط دو واحد مجاز در زمینه این محصول وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ضمن تأکید بر لزوم استفاده از کالاهای ایرانی، افزود: باید تولیدکنندگان را از شرایط موجود آگاه کرد تا قدرت رقابت خود در بازار را بالا ببرند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان