به گزارش صبح الوند، نخستين پرواز دُبي از فرودگاه همدان اواخر اسفندماه سال گذشته در حالي رقم خورد كه تعداد پروازهاي روزانه همدان قرار شد به هفتهاي 10 پرواز برسد.
پس از پرواز مشهد- همدان و كيش- همدان از نيمههاي سال 1391 كه جان تازهاي به فرودگاه نيمهتعطيل همدان بخشيد، انتظار ميرفت تعدد پروازها و تكاپوي حملونقل هوايي در استان محسوستر شود.
به دنبال تأكيد استاندار در سال گذشته بر گردشگري در همدان و حمايت و تأكيد وي بر فعال شدن فرودگاه هر از چندگاهي خبر برقراري يك پرواز بيانگر روزهاي روشن پيشرو در صنعت گردشگري همدان بود.
بر اين اساس براي برقراري پروازها رايزني با ايرلاينهاي مختلف آغاز شد و از ميان آنها پاي "كيشاير"، "آسمان" و "فلايدبي" به همدان باز شد. اما براي توسعه حملونقل هوايي در همدان مسير تلاش و تكاپو به اينجا ختم نميشود، توسعه و ماندگاري پرواز نيازمند حمايتهايي است كه جر در سايه آنها، وعدهها تحقق نخواهد يافت.
در اينكه براي رونق پروازهاي فرودگاه همدان و شكلگيري اين پروازها بايد سهم استان را از سازمان هوايي كشور مطالبه كنيم ترديدي نيست، اما بر اينكه پروازها را چگونه براي همدان حفظ كنيم تأملهاي قابل توجهي پيشرو است.
يك شركت هواپيمايي عربي با جلسههاي متعدد كارشناسي و پيگيري مدير ارشد استان، پروازي را به مقصد همدان از دبي كليد زده است. اكنون اين پرواز بماند يا برود به برنامهريزي و مديريت مديران استان و فعالان بخش خصوصي بستگي دارد.
در اثبات اين نكته ظرافت خاصي نهفته است؛ پرواز دبي به همدان و بالعكس پروازي است كه براي برقراري آن همگان بايد دغدغه داشته باشند. صاحبان دفاتر خدمات مسافرتي براي رايزني با مسافران در غرب كشور و مسئولان براي دادن امتياز به برگزاركنندگان پرواز از آنجا كه اين پرواز با شركت "فلايدبي" براي حملونقل هوايي همدان اعتباري خواهد بود، حفظ اين اعتبار مستلزم بازاريابي كارشناسي و ايجاد سيستم متمركز فروش است چه بسا اگر اين مهم شكل بگيرد در آينده نهچندان دور همدان- دبي با "فلايدبي" شرايط پروازي كرمانشاه- استانبول را با "تركيشاير" پيداكند؛ زيرا پرواز تركيهاي تركيش از كرمانشاه در سايه بازاريابي تركها و كرمانشاهيها در غرب كشور امروز يكي از پرطرفدارترين پروازهاي بينالمللي است.
منبع: همدان پیام
دیدگاه شما