به گزارش صبح الوند، علی كيخايي در این گفتوگو شرايط شركت پروازي را دليل لغو اين پرواز اعلام كرده و در كنار آن از بيتأثير نبودن استقبال كم از اين پرواز در لغو آن سخن گفته است.
به نظر ميرسد موضوع استقبال نشدن از اين پرواز دليل اصلي لغو آن بوده است. در زمان راهاندازي پرواز همدان- دبي توسط شركتي خارجي، تبليغات بسياري درباره بينالمللي شدن فرودگاه همدان صورت گرفت در صورتي كه نيازي به اين تبليغات نبود و آنچه اهميت داشت و دارد تبليغ و اطلاعرساني درست از پروازهاي فرودگاه همدان به مردم مناطق غرب كشور براي تداوم فعاليتهاي پروازي فرودگاه است.
تا به اينجاي كار طرف ايراني اين شركت خارجي در موضوع تبليغ و اطلاعرساني ضعيف عمل كرده و تنها به اخبار رسمي كه توسط مدير فرودگاه و مسئولان ديگر استان منتشر شده است و اغلب محور آنها آنچنان كه مطرح شد، تبليغ بينالمللي شدن فرودگاه براي چندمين بار پس از پرواز حجاج بوده، بسنده كرده است. در اين موضوع طرف ايراني شركت پروازي خارجي مجري پرواز همدان- دبي آنقدر در تبليغ و اطلاعرساني كم كار بوده است كه نام اين شركت مشهور نيست.
فرودگاه همدان تاكنون تجربههاي پروازي بسياري را از سر گذرانده است از تجربه پرواز تهران تا از سر گرفته نشدن مجدد آن تا پرواز موفق مشهد و كيش اقداماتي است كه امروز در پيش روي فرودگاه همدان براي اتخاذ تصميمات درست قرار دارد.
فرودگاه همدان در پرواز كيش يا پرواز حجاج عملكرد موفقي داشته است و اين عملكرد توانسته است رضايت مردم غرب كشور را فراهم آورد و شرايط را به گونهاي رقم بزند كه مردم استانهاي همجوار براي اين سفرها فرودگاه همدان را به فرودگاه استان ديگر ترجيح دهند.
در واقع فرودگاه همدان در جلب رضايت مسافر موفق بوده اما در تبليغات و اطلاعرساني ضعف شديدي متوجه اين فرودگاه است كه اگر اين ضعف برطرف و تبديل به نقطه قوت شود با تكميل نقطه قوت اصلي كه همان رضايت مسافران از عملكرد كاركنان فرودگاه است، سرازير شدن مسافر به همدان را در پي خواهد داشت.
به یقین مسافري كه از غرب كشور با پروازهاي فرودگاه همدان پرواز كرده و از كاركنان فرودگاه، پرواز و خدمات آن رضايت دارد، اين رضايت را به ساير شهروندان استان خود منتقل خواهد كرد اما لازمه آن اطلاعرساني و تبليغات از اقدامات در دست اقدام است.
در كنار ضرورت اطلاعرساني و تبليغات در سطح استان و كشور بهويژه منطقه غرب از فعاليتهاي فرودگاه همدان موضوع ديگر نوع قرارداد با شركتهاي خارجي است. اين كه عنوان شود شرايط شركتي دليل لغو پروازي از همدان است، چندان پسنديده نيست و بهتر است شرايط در قراردادها با منافع استان همخواني داشته باشد.
به هر حال فرودگاه همدان و شركتهاي پروازي همكار با اين فرودگاه در روند رو به توسعه خود نياز به تجربه بازاريابيهاي جديد با تكيه بر اصل تبليغات و اطلاعرساني دارند تا پروازهاي خود را افزايش داده و بتوانند كمكحال توسعه استان باشند.
منبع: همدان پیام
دیدگاه شما