اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. فروردين 1394 - 7:05   |   کد مطلب: 10544
با وجود حمایت های برخی از کشورها از حملات متجاوزانه عربستان به یمن، رسانه های غربی از پیشروی شیعیان یمن خبر می دهند.

 

به گزارش صبح الوند به نقل از دانا، خیزش مردمی در یمن در ماه های گذشته و خواست مردم این کشور برای تعیین سرنوشت خود باعث شد تا کشورهای عربی و غربی در مقابل این تصمیم مردم بایستند و با آغاز تجاوز دست به کشتار مردم بزنند.

با این حال با وجود تشدید حملات هوایی عربستان و دیگر کشور های عربی در یمن، مسلمانان شیعه این کشور همچنان به پیشروی های خود ادامه می دهند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی از پیشروی انصارالله یمن خبر داده و نوشته است: شهر کلیدی عدن به طور کامل در اختیار شیعیان این کشور قرار دارد و آن ها در حال مستحکم سازی مواضع خود در این شهر است.

این پیشروی ها در حالی صورت می گیرد که از سوی دیگر جنگنده های سعودی موج جدیدی از حملات خود را برای عقب راندن شیعیان آغاز کرده اند.

واکنش رسانه های غربی به سرنگون کردن جنگنده های عربستانی

واشنگتن پست می نویسد: در حالی که بیش از 13 کشور از جمله آمریکا از حملات عربستان به یمن حمایت می کنند، حوثی های یمن تاکنون موفق به سرنگون کردن 8 فروند از جنگنده های عربستان سعودی شده اند.

همچنین روزنامه های گاردین و لس آنجلس تایمز ادعای مقامات عربستانی مبنی بر اینکه نقص فنی عامل سقوط 2 فروند از هواپیماهای سعودی ها بوده را غیر واقعی خوانده و اعلام کرده اند که این جنگنده ها به وسیله تیر مستقیم ضد هوایی های یمنی سقوط کرده اند.

سخنگوی ارتش عربستان سقوط جنگنده اف 15 خود در یمن را تایید کرده بود اما گفت که این سقوط در نتیجه اختلالت فنی بوده است.

با وجود تمامی این اقدامات انصارالله یمن همچنان فشار خود را زیر آتش سنگین جنگنده های آل سعود حفظ کرده اند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان