اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. فروردين 1394 - 20:23   |   کد مطلب: 10500
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان از تهیه سند باروری این استان خبر داد و گفت: در این سند راهبردهای رشد باروری در استان مشخص شده است.

به گزارش صبح الوند، مهرداد نادری‌فر مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: در سند باروری نرخ رشد باروری با توجه به کیفیت جمعیت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی جمعیت فعلی کشور را حدود 77 میلیون نفر بیان کرد و افزود: نرخ رشد در ایران 1.3 است که با این نرخ رشد سالیانه 900 هزار نفر به جمعیت کشور افزوده می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان رتبه ایران به لحاظ جمعیتی در جهان را 18 دانست و اظهار کرد: ایران در آسیا رتبه 10 و در خاورمیانه بعد از مصر و پاکستان رتبه سوم را دارد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی سطح جایگزینی جمعیت را در کشور از دست خواهیم داد، گفت: باید نرخ باروری را اصلاح کرد وگرنه با جمعیتی سالخورده مواجه خواهیم شد.

نادری فر درمان ناباروری، پایین آمدن سن ازدواج و کاهش نرخ طلاق را از جمله عوامل موثر در افزایش نرخ رشد جمعیت کشور دانست.

وی اظهار کرد: نرخ ناباروری در کشور 21 است و این در حالی است که این میزان در دنیا 14 گزارش شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به وجود زنان مطلقه در جامعه افزود: باید شرایط ازدواج مجدد برای زنان مطلقه و همین طور مردان فراهم شود.

وی گفت: در بحث کیفیت جمعیت، منحنی جمعیت ما منحنی نرمالی نبوده و باید کار افزایش باروری و تحولات جمعیتی به صورت کانونی و ویژه مورد توجه قرار گیرد.

نادری فر در خصوص اتاق‌های فکر سازمان‌های مردم‌نهاد نیز اظهار کرد: این سازمان‌ها نماینده مردم و حلقه اتصال بین دولت و مردم هستند.

وی افزود: در بحث افزایش نرخ رشد جمعیت سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند بسیار موثر واقع شوند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان