اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. اسفند 1393 - 5:55   |   کد مطلب: 10419
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: پرمسافرترین مسیر از سمت همدان در طول سال تهران است ولی پیک سفر در ایام پایانی سال مشهد مقدس محسوب می‏شود که امیدواریم پاسخ مناسبی به درخواست مردم داده شود.

به گزارش صبح الوند، نصرت اله حیدری مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی نقش عمده‎ای برای جابه‎جایی مسافران نوروزی ایفا می‏‌کند، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ترمینال‌های استان مشکلی در زمینه جاب‌جایی مسافران در این ایام ندارند.

وی اظهار کرد: یکی از معضلات که مردم همدان بیشتر با آن مواجه بودند بالا بودن درخواست سفر به مشهد بود که خوشبختانه پیش فروش اینترنتی بلیت از 10 اسفند و پیش‎فروش حضوری از 17 اسفند در استان همدان آغاز شده و این مشکلات نیز رفع شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان با اعلام اینکه پیش‎فروش اینترنتی سبب شده تا مردم بدون سفرهای اضافی درون شهری بلیت خود را به صورت اینترنتی تهیه کنند، افزود: پیش‎فروش اینترنتی و حضوری بلیت تا 29 اسفند ماه ادامه دارد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام نوروز 500 هزار نفر را از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا کنیم و این در حالی است که ظرفیت ناوگان استان برای جابه‌جایی مسافر بیش از یک میلیون نفر است.

حیدری با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون سفر با ناوگان بین شهری افزایش داشته است، اظهار کرد: در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش جا‎به‌جایی مسافر داشتیم که نشان می‎دهد میل مردم برای سفر با ناوگان عمومی افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه پیک سفرهای نوروزی از 25 تا 29 اسفند است، افزود: مکاتبات و هماهنگی‎هایی با دانشگاه‌ها و مراکز نظامی انجام شده تا مرخصی دانشجویان و سربازان را زودتر از روزهای پایانی سال صادر کنند تا در روزهای پایانی پایان سال با مشکلات ازدحام و شلوغی مسافر مواجه نشویم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان درباره افزایش نرخ بلیت‌ ناوگان حمل و نقل بین‎شهری نیز گفت: قیمت بلیت‌های اتوبوس، سواری کرایه و مینی‌بوس از شمول نرخ‌گذاری مستثنی شده و توسط اتحادیه‌های سراسری انجام می‏شود.

وی از افزایش 20 درصدی نرخ بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و اظهار کرد: این افزایش قیمت برای سال آینده در نظر گرفته شده و از اواخر امسال نیز اجرایی شده است، سال آینده افزایش نرخ بلیت نداریم.

حیدری با اشاره به اینکه 2700 دستگاه اتوبوس، سواری و مینی‌بوس ناوگان حمل و نقل عمومی همدان را تشکیل می‎دهد، افزود: پرمسافرترین مسیر از سمت همدان در طول سال تهران است ولی پیک سفر در ایام پایانی سال مشهد محسوب می‏شود که امیدواریم پاسخ مناسبی به درخواست مردم داده شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان