اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. اسفند 1393 - 9:44   |   کد مطلب: 10326
امامزاده عبدالله در وسط میدانی به همین نام در شهر همدان واقع شده و مدفن دو امامزاده (پدر به نام احمد و پسر به نام عبدالله) می‌باشد.

به گزارش صبح الوند، امامزاده عبدالله در وسط میدانی با همین نام در دل شهرستان همدان واقع شده است که در آن دو مزار وجود دارد. این مزارها متعلق به پدر و پسری سادات با نام‌های احمد و عبدالله است که نسب این دو امامزاده به امام موسی کاظم(ع) برمی‌گردد. مردم همدان اعتقادات زیادی به این امامزاده دارند و پس از برآورد شدن حاجاتشان، نذورات خود را در این محل ادا می‌کنند.

این دو امامزاده از پیشوایان دین و بزرگان علم نیز بوده‌اند و نسب برخی از رجال علم و تقوی به این دو منتهی می‌شود. در حدود سال ۲۹۴ هجری قمری که مصادف با آغاز خلافت المقتدر بالله عباسی بوده، احمد به شهادت می‌رسد.

بنای این امامزاده در سال‌های اخیر دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است و بنای کنونی به جای بنای قدیمی که طاق سنگی چهارضلعی با گنبدی از شیروانی بود، ساخته شد. ضریح روی مزار، مشبک، آهنی و نوساز است. مردم همدان اعتقاد زیادی به این امامزاده‌ها دارند و به همین جهت معمولاً پس از برآورده شدن حاجاتشان، نذورات خود را در این محل ادا می‌نمایند.

یکی دیگر از اعتقادات مردم نسبت به این امامزاده این است که عروس و داماد برای تبرک و آغاز زندگی سعادتمندانه، دور این امامزاده طواف می‌کنند. ار آنجایی که همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و یک شهر توریستی است، باید این اماکن متبرکه از جمله امامزاده عبدالله را به یک قطب فرهنگی و محلی برای آرامش و آسایش مردم تبدیل کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان