اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. اسفند 1393 - 3:56   |   کد مطلب: 10243
ما تماس‌هایی هم با دیودونه طنزپرداز معروف فرانسوی داشته‌ایم و او بارها به ما گفته بود که وضعیت خوبی ندارد و مدام از سوی دولت فرانسه کنترل می‌شود. دولت این کشور محدودیت‌های زیادی را برای وی به وجود آورده است و حدود یک ماه پیش حکم زندان وی صادر شده و اموالش را بلوکه و خانه اش را تجسس کرده‌اند.

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اخیراً مستندی در خصوص جایزه تحقیرآمیز "باروت خیس" که به احمق‌ترین دشمنان جمهوری اسلامی اهدا می‌شود، تهیه شده است. به همین مناسبت گفت‌وگویی داشتیم با عباس لاجوردی کارگردان این مستند که مشروح آن تقدیم مخاطبان می‌شود.

 

دانا: آقای لاجوردی لطفا در خصوص مستند باروت خیس که ساخته‌اید توضیح دهید.

عباس لاجوردی: این مستند درباره 5 نامزد دریافت جایزه "باروت خیس" ساخته شده است و  به زودی از شبکه 2 و شبکه خبر پخش خواهد شد. در ساخت این مستند ، ابتدا دوربین خود را به راهپیمایی 22 بهمن مردم تهران آوردیم تا از غرفه برگزاری انتخابات که با هدف رای ریزی مردم جهت انتخاب یکی از 5 نامزد فراهم شده بود، تصاویری تهیه کنیم. برگزارکنندگان در نظر داشتند نامزد دریافت این جایزه تحقیر امیز را با آرا مردم انتخاب کنند و به همین دلیل ، 150 هزار تعرفه رای را برای برگزاری انتخابات در حاشیه راهپیمایی در نظر گرفته بودند که در همان ساعت اول راهپیمایی به اتمام رسید.

 

جالب بود، در حالی که شاید مسئولان برگزاری این انتخابات احتمال می‌دادند که تا پایان راهپیمایی تعرفه‌ها به پایان نرسد با استقبال مردم 150 هزار تعرفه رأی در همان ساعت اولیه راهپیمایی تمام شد و مردم ضمن رأی‌ریزی نظر خود را در خصوص 5 نامزد دریافت جایزه تحقیرآمیز باروت خیس بیان کردند.

 

ابراز خوشحالی کارشناسان غربی از اهدا جایزه به احمق‌ترین سیاستمدار سال

پس از آنکه استقبال مردم ایران در خصوص این جشنواره را مشاهده کردیم، به این فکر افتادیم تا نظرات چند کارشناس آلمانی، فرانسوی و آمریکایی خارج از کشور را در این خصوص جویا شویم. این کارشناسان از این جشنواره به عنوان یک ایده نو و خلاقانه یاد کرده و از اینکه یک جشنواره پیدا شده است که احمق‌ترین سیاستمدار سال دنیا را انتخاب کرده و به آن جایزه تحقیر آمیز می‌دهد، ابراز خوشحالی می‌کردند.

 

کارشناسان غربی که با آنها سخن گفتیم، بر این باور بودند که اگر استانداردهای جهانی رعایت شود این جشنواره می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های دنیا شود. تک تک این کارشناس‌ها در کشور خود مطرح و شناخته شده هستند در این میان یک فرد آمریکایی وجود داد که با وجود انکه اصالتا امریکایی است نام و نام خانوادگی خود را به منصور انصاری تغییر داده است. در میان افرادی که با آنها گفت و گو کردیم، افرادی که جزء تشکل‌هایی مانند "تشکل منافع ملی آمریکا" هستند، نیز دیده می‌شوند.

 

دانا: نظر این کارشناسان در خصوص کاندیداهای دریافت این جایزه چه بود؟

عباس لاجوردی: نظرات متفاوتی داشتند، برای مثال یک کارشناس آمریکایی با انتقاد از عملکرد کلودیا روت که یکی از نامزدهای دریافت جایزه "باروت خیس" است گفت "خانم کلودیا روت" که از آزادی بیان سخن می‌گوید از همجنس بازان در اروپا حمایت می‌کند و در اجتماع ها و کنفرانس های همجنس بازها شرکت می کند . متاسفانه کلودیا روت درحالی از اوضاع حقوق بشر در کشورهای دیگر سخن می گوید که کسی نیست از او بپرسد که وضع حقوق بشر در آلمان چگونه است؟ امثال این خانم خودشان از دشمنان درجه یک حقوق بشر هستند، چرا که عمدتا لیبرال بوده و بر این باورند که هر حرفی را می‌خواهید می‌توانید بزنید، فقط باید حواستان باشد تا از خط قرمز ما عبور نکنید."

 

دانا: نظر خودتان در خصوص دخالت‌های مقامات اروپایی در مسائل داخلی ایران چیست؟

لاجوردی: آنها باید به قوانین کشور ما احترام بگذارند و متاسفانه این بی احترامی آنها در حالیست که درکشورهای اروپایی شما حق ندارید از هولوکاست حرفی بزنید. بنده اصلا کاری به درست یا غلط بودن هولوکاست ندارم، حرف من این است که اگر سیاستمداران غربی مدعی آزادی بیان هستند ، پس باید اجازه دهند که درباره این موضوع هم صحبت شده و افراد به آسانی سخنان خود را در این خصوص بیان کنند. شما در بخشی از کشورهای اروپایی اگر بخواهید وارد شده و ویزا بگیرید ، از شما تعهد میگیرند و باید به صورت کتبی بنویسید که هولوکاست را قبول دارید.

 

دانا : شما با دیودونه طنز پرداز معروف فرانسوی هم گفت و گوهایی داشته‌اید، می‌شود در این خصوص بیشتر توضیح دهید؟

لاجوردی: بله ما تماس‌هایی هم با دیودونه طنزپرداز معروف فرانسوی داشته‌ایم و او بارها به ما گفته بود که وضعیت خوبی ندارد و مدام از سوی دولت فرانسه کنترل می‌شود. دولت این کشور محدودیت‌های زیادی را برای وی به وجود آورده است و حدود یک ماه پیش حکم زندان وی صادر شده و اموالش را بلوکه و خانه اش را تجسس کرده‌اند. دیودونه شخصیت بسیار بزرگی است که در سال‌های اخیر رفت و آمد هایی را به ایران داشته و مواضع ضد صهیونیستی او با خشم دولت فرانسه و مقامات این کشور همراه بوده است. در یک ماه گذشته فشارها بر دیودونه به قدری زیاد شد رئیس جمهور و نخست وزیر فرانسه در سخنان خود از دیودونه نام برده‌اند. علت ناراحتی دولت فرانسه از این طنزپرداز و فشارهایی که به او می‌آورند، انتقادهایی است که وی در تئاترهای خود به صورت کاملاً طنز به اسرائیل بیان می‌کند، موضوعی که خشم صهیونیست‌ها را به همراه داشته است.

 

دانا: دیودونه کدام گزینه را احمق‌ترین سیاستمدار سال و شایسته دریافت جایزه می‌داند؟

لاجوردی: زمانی که می‌خواستیم برای رأی‌گیری در خصوص جشنواره "باروت خیس" و انتخاب نامزد برگزیده با او سخن بگوییم، متاسفانه ارتباط اینترنتی فراهم نشد و علی رغم اینکه بسیار تلاش کردیم تا با او ارتباط بگیریم، این ارتباط با مشکل مواجه شد و هنوز هم نمی دانیم که علت این موضوع چیست.

در تصویر ذیل دیودونه را با چفیه‌ای بر گردن، در جمع یهودی‌های ضدصهیونیست مشاهده می‌کنید:

 

تصویر ذیل دیودنه را در حال انجام یک حرکت ضد صهیونیستی که یهودی‌ها به شدت از آن متنفرند، قبل از اجرا برنامه مشاهده می کنید:

 

دانا: اگر قرار باشد شما به یکی از سیاست مداران دنیا رای داده و او را به عنوان نامزد دریافت جایزه انتخاب کنید ، به چه کسی رای خواهید داد؟

لاجوردی: من بین جان مک کین و نتانیاهو یکی را انتخاب خواهم کرد. چرا که هر دو تا حدودی موفق بوده اند تا چهره واقعی خود را به دنیا نمایش دهند. برای مثال نتانیاهو و جان مک کین هر دو در بحث حمایت از تروریست ها فعال بوده اند و می بینیم که وقتی تروریست ها برای درمان به اسرائیل منتقل می‌شوند، نتانیاهو ضمن حضور در بیمارستان از آنها عیادت کرده و به انها دست می دهد.

 

 

در مورد جان مک کین هم باید بگویم که براساس اسناد و شواهد موجود، دولت آمریکا و شخص وی در به وجود آوردن این گروه‌ها نقش داشته و تصاویر حضور ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در کنار وی موجود است. این اسناد و مدارک به خوبی نشان می‌دهد که شریک جرم داعش است.

 

 

دانا: از نظر شما علت حمایت علنی جان مک کین از تروریست‌ها چیست؟

لاجوردی: با تحقیقاتی که برخی از دوستان مستندساز ما داشته‌اند و براساس شواهد و قرائن موجود، این کمپانی‌های اسلحه‌سازی بوده‌اند که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به حمایت از جان مک کین پرداختند. وقتی یک کارخانه اسلحه تولید می‌کند، قطعاً این اسلحه باید در جایی از دنیا به فروش برسد و عقلانی نیست که تصور کنیم، برای مثال کارخانه‌ای ماده‌ای مضر مانند سیگار تولید کند و هیچکس هم سیگار نخرد و اگر چنین باشد، آن کارخانه قطعا ورشکسته می‌شود. قطعا فروش اسلحه یکی از پرسودترین تجارت‌های دنیا است. یکی از دلایل جنگ‌افروزی‌های آمریکا را هم می‌توان به دست آوردن سود از راه همین تجارت پر سود دانست.

 

همان طور که اسناد و مدارک آن موجود است، خودشان ابوبکر البغدادی را تربیت کرده و داعش را به وجود آورده‌اند و حالا به بهانه مبارزه با تروریسم سود خود را از این ماجرا خواهند برد و متأسفانه تا زمانی که مردم دنیا متوجه بشوند که قضیه از چه قرار بوده است، اینها به وفور سلاح و مهمات خود را به گروه‌های مختلف در خاورمیانه فروخته‌اند و روشن شدن اصل ماجرا، پول خوبی را به دست آورده‌اند. علت جنگ افروزی آمریکا در منطقه از طرفی به تلاش برای کسب سود بیشتر از راه فروش سلاح باز می‌شود و از طرفی به حفظ پایگاه‌های خود در منطقه و تأمین امنیت اسرائیل باز می‌گردد. یکی از سیاست‌های آمریکا حفظ امنیت اسرائیل در منطقه است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان