اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. اسفند 1393 - 6:48   |   کد مطلب: 10224
فردا قرار است تجار و بازرگانان همداني با حضور در پاي صندوق‌هاي رأي و شركت در انتخابات اتاق بازرگاني افراد مورد نظر خود براي حضور در هيأت نمايندگان را برگزينند. البته اين انتخابات هشتمين دوره انتخابات اتاق بازرگاني و سراسري خواهد بود.

به گزارش صبح الوند به نقل از همدان پیام، انتخابات اين دوره اتاق از فضاي رقابتي شديدتري برخوردار بود و اين رقابت‌ها به حدي اوج گرفت كه وزير اسبق كشور، مصطفي پورمحمدي از سياست‌زدگي انتخابات اتاق انتقاد كرد و برخي ديگر از فعالان سياسي نيز از باز شدن پاي دولتي‌ها به اين رقابت‌ها گلايه كردند.
در اين وضعيت انتخاباتي در فضاي كشور، وضعيت در استان همدان متفاوت بود و 2 گروه انتخاباتي شكل گرفت و داوطلبان مستقل به دور از سياست‌زدگي و تنها با ارائه برنامه‌ها و معرفي خود و بيان انتقادها و انتظارها از هم، به رقابت با يكديگر پرداختند.
اين نوع تبليغات كه درچارچوب انتظار از نخبگان اقتصادي است، ديگر هيچ بهانه‌اي را براي مشاركت نكردن در انتخابات باقي نمي‌گذارد و انتظار مي‌رود فعالان اقتصادي استان با درك شرايط و در احترام و تأييد رقابت سالم داوطلبان هيأت نمايندگي مشاركت آگاهانه‌اي در انتخابات داشته باشند.
در كنار اين رقابت به دور از هياهوي سياسي برخي بي‌اخلاقي‌ها البته فراتر از جمع نخبگان اقتصادي و بي‌ارتباط با آنها در خصوص برخي داوطلبان مشاهده شد كه بيش از آنكه رنگ و بوي اقتصادي داشته باشد، رنگ و بوي سياسي و بي‌اخلاقي داشت.
اين رفتارها هشداري به مجريان و ناظران انتخابات مجلس دهم است كه به‌رغم شعار دولت مبني بر احياي اخلاق هنوز بي‌اخلاقي در آستانه هر انتخاباتي حتي انتخابات غيرسياسي همدان بروز پيدا مي‌كند و عرصه را بر تلاش‌هاي دولت براي دفاع از اخلاق و ترويج آن تنگ مي‌كند.
مجريان انتخابات اگر نتوانند فكري به حال اين بي‌اخلاقي‌ها بكنند قطعاً در انتخابات مجلس شاهد اوج‌گيري و ميدان‌داري بي‌اخلاقي در استان خواهيم بود وراي اين موضوع اين دوره از انتخابات اتاق بازرگاني در شرايط خاصي اتفاق مي‌افتد، شرايط تحريم‌ها، تدوين برنامه ششم توسعه، احياي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در استان، توجه دولت به اقتصاد و اولويت‌بخشي به اين حوزه و بخش خصوصي، شعار تعاملات بين استاني در مراودات بين‌المللي استان و جذب سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي براي فعاليت در استان و حركت به سوي رونق اقتصادي در كشور و استان در كنار ويژگي‌هاي ديگر اين دوره حساس موجب آن شد تا انتخابات اتاق و ضرورت عملكرد قوي اتاق در اين مطقع بسيار اهميت پيدا كند.
ورود رسانه‌ها به انتخابات اتاق با توجه به حساسيت اين دوره موضوعي قابل پيش‌بيني بود كه همدان‌پيام مانند تمام موضوعات پراهميت ورود ويژه‌اي داشت كه اوج آن بررسي برنامه‌هاي 2 گروه رقيب در انتخابات اتاق همدان با حضور كارشناسان بود كه بسياري از مسائل را براي انتخاب‌كنندگان روشن كرد.
انتظار اين است كه با توجه به شرايط اقتصادي كشور و برنامه‌هاي مهمي كه در اين حوزه در حال پيگيري است، اتاق استان بتواند با هيأت نمايندگان مقتدر و توانمند كه فردا انتخاب خواهند شد، درخشش فوق‌العاده‌اي داشته باشد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان