اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. اسفند 1393 - 6:30   |   کد مطلب: 10219
قیمت گذاری 290 میلیاردی روی دو باشگاه،باعث عقب نشینی خریداران شد سپس با بیان این موضوع که دو باشگاه خریداری ندارد،یک علامت سوال بزرگ به وجود آمد و آن علامت سوال این بود که آیا این موضوع،یک سناریوی از پیش طراحی شده است یا خیر

 

به گزارش صبح الوند به نقل از راه دانا، یکی از موضوعاتی که این روزها میان اهالی فوتبال مورد بحث است،مسئله خصوصی سازی دو باشگاه پرطرفدار پایتخت است یعنی استقلال و پرسپولیس.

آبی پوشان این فصل نتایج خوبی گرفته و اکنون در صدر جدول جای دارند ولی قرمزپوشان در رده نهم قرار دارند و به هیچ وجه کارنامه قابل قبولی از خود ارائه نکردند.

با این اوصاف هر دو تیم چشم به وعده و وعیدهای وزارت ورزش برای خصوصی سازی دوخته اند تا از گزند تغییرات هرساله در کادر مدیریتی و فنی در امان باشند و با کسب موفقیت های بیشتر به یک آرامش نسبی برسند.

اما در این میان که وزارت ورزش نقش بازیگردان اصلی را ایفا می کند،سیاستی در پیش گرفته که به جرأت می توان گفت کمتر کسی از اصل ماجرا خبر دارد.

از سویی قیمت گذاری 290 میلیاردی روی دو باشگاه،باعث عقب نشینی خریداران شد سپس با بیان این موضوع که دو باشگاه خریداری ندارد،یک علامت سوال بزرگ به وجود آمد و آن علامت سوال این بود که آیا این موضوع،یک سناریوی از پیش طراحی شده است یا خیر.

پس از قیمت گذاری دو باشگاه و اعلام رسمی آن،وضعیت دو باشگاه از نظر خریدار کمی با هم متفاوت بود؛پرسپولیس مشتری های رنگارنگی داشت از پیشکسوتان باشگاه گرفته تا حسین هدایتی و محمد رویانیان و چند مشتری خارجی(مدیر یکی از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و همچنین یک مشتری ایتالیایی درجه یک!) همه دست به جیب مقابل وزارت ورزش آماده بودند تا سهام این باشگاه را خریداری کنند.

اما در مقابل،تیم استقلال همانند همتای تهرانی خود مشتری دست به نقدی نداشت،یکی امیر قلعه نوعی و دوستان متمولش بودند و دیگری مهدی پاشازاده،پیشکسوت آبی ها که به تازگی اعلام کرده شخصا خریدار این باشگاه است؛در این میان زمزمه هایی هم از علی فتح الله زاده به عنوان خریدار شنیده می شد که گویا در حد حرف باقی ماند.

با همه این تفاسیر و بعد از اینکه وزارت ورزش اعلام کرد در روز عرضه سهام دو باشگاه،خریداری پاکت پیشنهادی خود را ارائه نکرد و به همین دلیل مزایده لغو شده این سوال به وجود می آید که آیا آن همه خریدار دست به نقد،توهم بود.

در این میان و بعد از لغو مزایده دو باشگاه،همراه اول در بیانیه ای رسمی اعلام کرد نه خود و نه شرکت های زیر مجموعه این اپراتور قصد خرید هیچکدام از دو تیم قرمز و آبی پایتخت را ندارد.

این در حالی بود که در میان خریداران رسمی هیچ اسمی از این اپراتور تلفن همراه نبود و تنها در شبکه های اجتماعی و درگوشی ها،اسم همراه اول شنیده می شد.

اما آنطور که از شواهد و قرائن پیداست این قصه سر دراز دارد و دو باشگاه فعلا باید در مرحله کاغذ نویسی های اداری گذران عمر کنند تا چهره خریدار اصلی مشخص شود.

به هر حال باید دید نام کدامیک از نهادها یا اشخاص به عنوان خریداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس معرفی می شود و این دو تیم پرطرفدار پایتخت چه زمانی سر و سامان می گیرند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان