اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. اسفند 1393 - 6:28   |   کد مطلب: 10218
پنج شنبه ی گذشته در همایش اصلاح طلبان در کرمان یکی از رزمندگان دفاع مقدس که در رابطه با فتنه و فتنه گران سوالی را مطرح کرد مورد ضرب و شتم قرار گرفت ؛ در این خبر واکنش شخصیت های مختلف استان کرمان را در این رابطه می خوانید ...

 

به گزارش صبح الوند به نقل از آرمان کرمان، پنج شنبه ی گذشته در همایش اصلاح طلبان در کرمان یکی از رزمندگان دفاع مقدس که در رابطه با فتنه و فتنه گران سوالی را مطرح کرد مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

در پی این رخداد مسئولین و نهاد های مختلف در استان کرمان با انجام گفتگو هایی به این موضوع واکنش نشان دادند که در زیر می خوانید:

شهروند مضروب: من به خاطر یک سئوال در مورد فتنه به صورت هدایت شده از سوی مدعیان ازادی بیان مورد حمله قرار گرفتم

بهرام امیر حیدری رزمنده جانباز در گفتگو اختصاصی با خبرنگار سرویس سیاسی” آرمان کرمان” در رابطه با آن چه در جلسه روز گذشته اصلاح طلبان در کرمان روی داد، گفت: در تاریخ ۱۳ اسفند ماه پیامکی بر روی گوشی من مبنی بر این که گردهمایی اصلاح طلبان در تاریخ ۱۴ اسفند ماه در خانه شهر کرمان با حضور آقایان موسوی لاری و مرعشی ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد ؛ آمد .

وی با بیان اینکه من با کمال ناباوری و تعجب در رابطه با این پیامک  که محکومین فتنه چگونه در این ایام آزادانه می توانند چنین همایش هایی را برگزار کنند ؛ ابراز داشت: من تصمیم گرفتم به عنوان یک شهروند به این جلسه بروم و حرف این آدم ها را بشنوم.

امیرحیدری با اشاره به اینکه مسئولان برگزار کننده از مردم می خواستند از ردیف چهارم به بعد بنشینند ، ادامه داد: بعد از اعلام برنامه ها مرعشی و هشت نفر دیگر مثل لاری، کریمی استاندار سابق کرمان،ید الله اسلامی ، بختیاری نماینده سابق بافت ،اسلام پناه نماینده سابق جیرفت وارد سالن شدند که بعضی از حضار با وجود ایام فاطمیه بانو حضرت زهرا (س) شروع به کف زدن و سوت کشیدن کردند.

این شهروند کرمانی افزود : در ادامه میرزایی رئیس مجمع اصلاح طلبان ( رئیس دانشگاه هایتک ) در کرمان حرف های نیش داری نسبت به نظام و ارزش های نظام زد و خدا خودش می داند که دندان بر جگر گذاشتم و دم بر نیاوردم و حس آن فلسطینی را داشتم که خانه اش توسط اسرائیلی ها خراب می شود.

وی با بیان اینکه زمانی که موسوی لاری از آغاز سخن خود حدود بیست دقیقه در رابطه با مسائل حاشیه ای صحبت کرد ، ادامه داد : زمانی که موسوی لاری گفت به ما به عنوان صاحبان انقلاب می گویند ساختار شکن ولی ما ساختار شکن نیستیم  ،  من بلند شدم و گفتم آقای موسوی لاری ،اگر شما و مرعشی ساختار شکن نیستید کروبی و موسوی ساختار شکن نیستند پس چه کسانی فتنه ۸۸ را به وجود آورد همانطور که آقا فرمودند خسارتی که این فتنه به وجود اورد از خسارت ۸ سال دفاع مقدس بیشتر بوده است.

وی در خصوص اتفاقات بعد از سخنانش نیز گفت : زمانی که من این حرف را زدم مرعشی از جای خود بلند شد و ضمن توهین دستور حمله به من را صادر کرد و از قبل چند نفری که  اطراف من بودند که فکر می کرم مثل من مستمع هستند ؛ ولی با هدایت یک نفر دور و بر من را گرفتند و من را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

این شهروند کرمانی ادامه داد:  من نیز گفتم که حرف بدی نزده ام و فقط یک سوال از موسوی لاری پرسیده ام و وی می توانست پشت تریبون جواب من را میداد و یا می توانست بگوید اگر شما سوال داری میام پایین و جواب سوال شما را خواهم داد.

وی با تاکید دوباره بر اینکه من سوال خاصی نپرسیدم که سزاوار کتک باشم ، اظهار داشت: من در حالی که دست هایم را گرفته بودند و کتک می خوردم گفتم اگر شما فتنه گر نیستید چرا از این واژه بدتان میاد ، چرا مانند من نمیگویید مرگ بر فتنه گر.

امیرحیدری در ادامه تشریح کرد: در طول سالن خانه شهر کرمان من را بشدت کتک زدند و بعد از بیرون آوردن من درب سالن اصلی را بستند و در سالن بعدی نیز حدود ۴۰ نفر در حضور نیروی انتظامی من را زدند ولی کسی هیچ اقدامی نکرد.

وی تصریح کرد: ماموران نیروی انتظامی به من گفتند که شما نباید جلسه را به هم بریزید و من هم گفتم اگر قرار است جلسه نا امن باشد ، باید برای فتنه گران نا امن باشد نه برای من که به عنوان یک مستمع معمولی آمده و فقط یک سوال کردم و جواب این سوال اعتراض آمیز نباید کتک زدن باشد و آن هم از ناحیه کسانی که مدعی آزادی بیان هستند.

این شهروند کرمانی در ادامه گفت:  بعد از آن من را به اطاقک کوچکی که در خانه شورای شهر هست بردند و آنجا نیز ۸ نفر شروع به ضرب و شتم من کردند و می گفتند از کی پول گرفتی ، مزدور چه کسی هستی؟اسمت را بگو؟اسم اربابت را بگو؟

وی افزود : من جواب دادم یک رزمنده جانباز هستم و کارگری بیش نیستم و مدافع نظام هستم و برای نظام نیز خون دادم نمیتوانم تا زنده ام بنشینم تا به نظام توهین شود.

امیرحیدری با بیان اینکه پس از تحویل من به ماموران نیروی انتظامی می خواستم به سالن برگردم که نگذاشتند ، اعلام کرد: افسر نیروی انتظامی با دو مأمور دیگر من را نگه داشتند ، من نیز گفتم یا من را بازداشت کنید و یا بگذارید بروم خانه چون نگران من می شوند که مامور نیروی انتظامی گفت از این می ترسیم که در خیابان مورد حمله قرار بگیری گفتم عیبی ندارد من از نظام دفاع کردم ، این افراد که بسیجی ها را در فتنه کشتند من هم یکی از آنها و خلاصه یکی از انها بعد از ۴۵ دقیقه اجازه دادند به خانه ام بازگردم.

راویان دفاع مقدس: چگونه جمعی به اصطلاح اصلاح طلب به خود اجازه دادند پیشکسوت دفاع مقدس را به جرم طرح سوال، مورد ضرب و شتم قرار دهند؟

راویان دفاع مقدس استان کرمان در محکومیت هتک حرمت پیشکسوت دفاع مقدس روز پنج شنبه در همایش اصلاح طلبان کرمانی با انتشار بیانیه ای نوشتند : دیروز حاج بهرام  امیرحیدری  و اگر کوتاهی شود، فردا نوبت دیگری است که مورد اهانت و جسارت حامیان فتنه قرار گیرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

ما راویان دفاع مقدس لشکر همیشه پیروز ۴۱ ثارالله در حین انجام ماموریت خود در راهیان نور دانشجویی با خبر شدیم در جلسه‌ای که در روز پنج شنبه مورخ ۱۴/۱۲/۹۳ در محل خانه شهر کرمان توسط جمعی از اصلاح طلبان بر پا شده بود، به یکی از پیشکسوتان (راوی دفاع مقدس) به دلیل سوال از مهمان جلسه، جسارت نموده و ایشان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

لذا ضمن محکوم کردن این عمل زشت که توسط تعداد اندک مجاهدین فتنه دیروز ( جنگ هشت ساله) و حامیان فتنه امروز (فتنه ۸۸) صورت گرفته، آمادگی کامل خود را جهت اهداء باقیمانده جان و توان خود در راه دفاع از آرمان‌های  شهداء، دفاع مقدس و اطاعت محض از دستورات امام خامنه‌ای (مد ظله) داشته و به احدی اجازه اهانت به مقدسات جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام، انقلاب و دفاع مقدس را نمی‌دهیم .

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: دیروز حاج بهرام  امیرحیدری  و اگر کوتاهی شود، فردا نوبت دیگری است که مورد اهانت و جسارت حامیان فتنه قرار گیرد.

در این بیانیه از مراجع ذی صلاح درخواست شده به این مسئله رسیدگی نموده و از تکرار آن که در واقع تکرار توهین به ایثار و جانبازی و پیشکسوتی در دفاع از ارزشهاست، جلوگیری به عمل آورند.

لازم به ذکر است این بیانیه را پایگاه خبری هجرت نیوز منتشر کرده است.

عضو کمیسیون اصل نود : به خاطر محکوم کردن فتنه کسی مورد ضرب و شتم قرار نمی گیرد/حمله کنندگان ، آزادی بیان را زیر سوال بردند

حجت الاسلام محمد رضا امیری نماینده چهار شهرستان جنوبی استان کرمان و عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ” بوتیا “در خصوص ضرب و شتم قرار گرفتن شهروند کرمانی در گردهمایی اصلاح طلبان استان کرمان در محل خانه شهر کرمان گفت : بی دلیل کسی را مورد ضرب و شتم قرار دادن کار اشتباهی است.

وی افزود : این فرد محکوم کردن فتنه را وظیفه شرعی خود می داند و باید بدانیم فتنه ۸۸ کار زشتی در راستای براندازی نظام بوده است .

این نماینده مجلس ادامه داد : از نظر مقام معظم رهبری و هر کسی که دلسوز نظام است فتنه محکوم است.

وی خاطر نشان کرد : قرار نیست که به خاطر محکوم کردن فتنه کسی مورد ضرب و شتم قرار گیرد زیرا در این صورت آزادی بیان و ارزشها زیر سوال می روند.

مجمع نمایندگان استان کرمان ضرب و شتم شهروند کرمانی در گردهمایی اصلاح طلبان را محکوم کرد

دکتر محمد مهدی زاهدی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در گفتگو  با خبرنگار سیاسی ”آرمان کرمان ” ؛ در رابطه با مورد ضرب و شتم قرار گرفتن شهروند کرمانی در گردهمایی اصلاح طلبان استان کرمان گفت : با مشورتی که با نمایندگان استان در این رابطه داشته ایم بالاتفاق همه نمایندگان این حرکت را محکوم کردند.

وی افزود : اگر در چنین جلساتی بخواهد با کسی که با فتنه مخالفت کرده است مقابله شود جای تاسف و تعجب دارد.

زاهدی خاطر نشان کرد : جای تاسف بیشتر برای افرادی است که دور هم به عنوان یک جریان سیاسی جمع می شوند و تحمل یک صحبت حقی را از سوی یک شهروند را ندارند و این گونه واکنش نشان می دهند .

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان ادامه داد : این اظهار تاسف بارها و بارها بیشتر می شود وقتی که یک جریان سیاسی به ناحق و توسط کسانی که از فتنه حمایت می کرده اند با یک جانباز  که به خاطر حفظ نظام ، انقلاب و مرزهای آبی و خاکی این کشور تلاش کرده است این گونه برخورد می شود.

وی گفت : مجمع نمایندگان استان چنین حرکت هایی را در استان محکوم می کند.

گزارشی از ضرب و شتم جانباز و پیشکسوت دفاع مقدس در همایش اصلاح‌طلبان کرمان

خبرگزاری فارس نوشت : گردهمایی اصلاح‌طلبان استان کرمان با عنوان از اسفند تا اسفند روز گذشته در حالی در خانه شهر کرمان برگزار شد که با حاشیه‌های قابل توجهی همراه بود.

 در این نشست زمانی که سید عبدالواحد موسوی‌لاری وزیر کشور دولت اصلاحات درباره ویژگی‌های اصلاح‌طلبان گفت: اگر عنوان اصلاح‌طلبی را پذیرا شدیم به‌ معنای شکستن ساختارهای نظام نیست و اصلاح‌طلب ساختارشکن نیست، یکی از پیشکسوتان و جانبازان دفاع مقدس که از همرزمان سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه است در جواب این سخنان گفت، «پس چه کسانی بودند که فتنه را ایجاد کردند».

در این هنگام یکی از جوانان اصلاح‌طلب که پشت سر این جانباز و پیشکسوت دفاع مقدس نشسته بود از جای برخاست و از پشت سر به وی حمله کرد و او را مورد ضرب و شتم قرار داد.

همچنین چند نفر دیگر از اصلاح‌طلبان این فرد را مورد ضرب و شتم قرار دادند و سپس وی را در حالی که شعار مرگ بر فتنه‌گر سر می‌داد، کشان‌کشان به خارج از تالار خانه شهر کرمان بردند.

در حالی که این جانباز و پیشکسوت معترض به فتنه شعار مرگ بر فتنه‌گر سر می‌داد، تعدادی از حاضران در جلسه هم شعار درود بر یکی از سران فتنه را سردادند با این وجود موسوی‌لاری از حاضران خواست که شعار ندهند و همگان را به سکوت دعوت کرد.

همچنین دو نفر از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب کرمان در زمان ضرب و شتم این جانباز معترض به فتنه با قرار گرفتن جلوی دوربین عکاسان قصد داشتند مانع عکسبرداری از این صحنه‌های زشت و زننده شوند.

قبل از شروع این مراسم یکی از اصلاح‌طلبان به سه نفر از عکاسان حاضر در خانه شهر گفته بود، اگر درگیری شد عکس نگیرید که دوربین شما شکسته می‌شود و وقتی یکی از عکاسان از این فرد اصلاح‌طلب سئوال کرده بود مگر قرار است درگیری شود این فرد اصلاح‌طلب بیان داشت من حالا به شما گفتم.

 سیدحسین مرعشی از سران اصلاحات هم در همایش اصلاح‌طلبان حضور داشت، خبرنگار فارس از وی خواست تا نظر خود درباره ضرب و شتم صورت گرفته در این جلسه را بیان کند.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس گفت: توصیه من این است که همه از خشونت دوری کنند و در ضمن کسی هم جلسه مردم را به‌هم نزد، زیرا خدا را خوش نمی‌آید.

مرعشی همچنین در پاسخ به این سئوال خبرنگار فارس که آیا سخنرانی شما در این همایش لغو شد، اضافه کرد: برنامه سخنرانی برای من در این همایش پیش‌بینی نشده بود.

 با توجه به اینکه تعدادی از اصلاح‌طلبان در هنگام مصاحبه خبرنگار فارس در اطراف مرعشی حضور داشتند، زمانی که خبرنگار فارس بحث ضرب و شتم جانباز معترض به فتنه را مطرح کرد، این افراد بر آشفتند و با حالت عصبی و خشونت‌آمیز با این جمله که هیچ ضرب و شتمی نبود سعی در کتمان واقعیت داشتند.

اما وقتی خبرنگار فارس به آنها گفت، من پشت سر این رزمنده دفاع مقدس و ضاربان وی نشسته بودم، یکی از اصلاح‌طلبان که لباس محلی به تن داشت از پشت سر قصد گرفتن ضبط صوت خبرنگار فارس را داشت که مرعشی از حرکت وی دلخور شد و با ناراحتی دستش را پس زد و از او  خواست، اجازه دهد، مصاحبه انجام شود.

جالب اینکه موسوی‌لاری در ادامه سخنان خود بدون اشاره به ضرب و شتم صورت گرفته در همایش اصلاح‌طلبان در کرمان تاکید کرد: اگر می‌گوییم، اصلاحات یعنی روش‌هایی که برای رسیدن به اخلاق مورد نظر و مطلوب به‌کار می‌گیریم.

وزیر کشور دولت اصلاحات عنوان کرد: اصلاح‌طلب باید از افراط، تفریط و پرخاشگری اجتناب کند و جریان اصلاح‌طلبی باید مراقب باشد مسیر درست در جامعه مسیر عاری از خشونت است. موسوی‌لاری اجتناب از افراط و تفریط را مسیر اصلاح‌طلبی خواند و تصریح کرد: افراط و تفریط ممکن است برای ما مشکل ایجاد کند.

دقایقی پیش پیشکسوتان دفاع مقدس در مقابل استانداری کرمان تجمع کردند

دقایقی پیش و در پی هتک حرمت و ضرب و شتم ” بهرام امیر حیدری ” رزمنده ی دفاع مقدس در همایش روز پنج شنبه ی اصلاح طلبان کرمانی در خانه ی شهر ؛ جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس به همراه جوانان و گروهی از مردم شهر کرمان با تجمع در مقابل استانداری کرمان خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

عرب پور : باید از سخنرانی جلوداران فتنه در استان جلوگیری شود/ فتنه خط قرمز همه گروه های سیاسی مدعی پیرو ولایت است

حجت الاسلام عرب پور،رییس سازمان تبلیغات استان کرمان در گفتگوی اختصاصی با ناب نیوز، در واکنش به ضرب وشتم یک جانباز در همایش اصلاح طلبان در کرمان، اظهار کرد: بنده به عنوان یک طلبه که خدمتگزار رزمندگان و جانبازان بوده و هستم، اقدامی را که در کرمان صورت گرفت و موجب ضرب و شتم یکی از جانبازان شد ، به شدت محکوم می کنم .

وی با تاکید بر اینکه فتنه خط قرمز همه گروه های سیاسی مدعی پیرو ولایت است ، افزود : همه کسانی که در پشت صحنه فتنه ۸۸ حضور داشتند یا جلودار این فتنه بوده اند، نباید با برگزاری مجالس وسخنرانی های مختلف سعی در تطهیر خود داشته باشند.

حجت الاسلام عرب پور تصریح کرد: ما طرفدار آزادی بیان و نقد دیدگاه ها هستیم ، اما اگر بنا باشد این گونه تجمعات و مجالس به نوعی به جهت تطهیر افراد خائن به نظام صورت گیرد، قطعا با آن مخالف هستیم.

رییس سازمان تبلیغات استان با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد کرمان چندی پیش میزبان سید هادی خامنه ای بود، تاکید کرد: اگر بخواهیم فعالیت های سیاسی بدون تنش در استان انجام شود، مسئولین باید از حضور چنین افرادی برای سخنرانی در استان جلوگیری کنند.

جعفری : فتنه گران با این ضرب و شتمها می خواهند لکه ننگ خود در فتنه ۸۸ را از تاریخ پاک کنند

حجه الاسلام جعفری امام جمعه ارزوئیه، در خصوص اقدام تاسف برانگیز اصلاح طلبان در مقابله با سوال از فتنه توسط یک جانباز دفاع مقدس در گفتگو با  “اقطاع” گفت: این اقدام ناشی از این این است اینها در روز عاشورا حرمت شکنی کردند و به عزاداران حمله کردند، اینها می خواهند این حرکت ناشایست را از ذهنها پاک کنند به همین خاطر جایی که از فتنه صحبت شود واکنش نشان می دهند در حالی که خودشان می دانند کارشان اشتباه بوده است آنها می خواهند این لکه ننگ خود را از تاریخ پاک کنند.

وی افزود: آنها به خوبی می دانند که گذشته و سوابق آنها در اینده شان تاثیر دارد مثلا اگر بخواهند در انتخابات کاندیدی داشته باشند، این سابقه در انتخاب مردم موثر است پس می خواهند این گذشته به فراموشی سپرده شود.

حجه الاسلام جعفری بیان داشت: اصلاح طلبان می گویند انقاد پذیر هستند، آزادی بیان دارند و قدرت تحمل مخالف را دارند ولی با این حرکت ناشایست خود نشان می دهند که دروغ می گویند انها حتی تحمل حرف مخالف خود را ندارند. آنها باید خود را از نظر فرهنگی رشد دهند تا دیگر در مقابل انتقاد اینگونه رفتاری بروز ندهد.

برای جلوگری از تکرار این حوادث باید بیشتر روشنگری شود در مناسبهای مختلف از جمله سالروز فته ۸۸ برای مردم روشن شود که در فته ۸۸ دستهای پنهانی برای براندازی نظام در کار بوده است.

منظری توکلی : آیا پاسخ یک سئوال ضرب و شتم است / این اتفاق مقدمه استبداد سیاه است

علیرضا منظری توکلی نماینده مردم بافت ، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی” آرمان کرمان“، در خصوص حمله به شهروند کرمانی در همایش اصلاح طلبان در کرمان اظهار داشت: آزادی و جمهوری اسلامی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران می باشد اهمیت آزادی آنقدر می باشد که در کنار استقلال مطرح است و شهدای ما با این آرمان به دیدار معبود شتافتند با این آرمان که مردم آزادانه بتوانند حرف خودشان را بیان کنند.

وی با محکوم کردن این اتفاق ابراز کرد: به نظر می رسد که یکی از اشتباهات استراتژیک که دیروز در کرمان دوستان مدعی آزادی و دموکراسی مرتکب شدند این وضعیتی بود که در جریان میتینگ اصلاح طلبان در کرمان به وجود آمد.

منظری توکلی با ابراز نگرانی از این اتفاق، پرسید: چرا باید یک رزمنده دفاع مقدس کسی که بخشی از سلامت خودش را تقدیم انقلاب کرده است در یک همایش همگانی مورد حمله قرار بگیرد؟

وی ادامه داد: سوالی پرسید شد ولی آیا پاسخ آن مشت و توهین است؟ پاسخ سئوال این است که عده ی زیادی بریزند روی سر منتقد و کتک کاری کنند؟

این نماینده مجلس اظهار کرد : تعجب می کنم از کسانی که مدعی توسعه سیاسی و ازادی هستند چه طور ممکن است فردی که در دوران دفاع مقدس فرمانده گردان بوده مورد ضرب و شتم قرار بدهند؟

منظری توکلی تصریح کرد: چرا به جای پاسخ به کسی که حجت عقلی و شرعی برای حرفش دارد را مورد ضرب و شتم قرار می دهند؟ حتی اگر نظر این شخص غیرمنطقی هم باشد باز هم باید براساس آزادی بیان با او برخورد شود.

نماینده مردم بافت ، رابر و ارزوئیه تاکید کرد: اگر از این اقدامات جلوگیری نشود و ادامه پیدا کند می تواند مقدمات یک دیکتاتوری و استبداد سیاه باشد.

وی خاطر نشان کرد: ما نباید خودمان را گول بزنیم ، امروز یک آدم را سرکوب کردند و فردا همه فریادها خفه می شوند. اگر قرار بود با مشت و لگد و بکارگیری تیر و تیرباری فریادهای حق طلبی خاموش شوند این انقلاب اتفاق نمی افتاد چرا که هم رژیم گذشته و هم حامیان آن به همه تجهیزات مسلح بودند.

منظری توکلی توصیه کرد: این دوستان باید در این رفتارخود تغیر جدی ایجاد کنند و گرنه آزادی ها از بین می روند و آرمان های شهدا پایمال می شوند.

این نماینده مجلس اعلام کرد: وقتی کسی روی منطق و حساب حرف دارد و در یک فضا باز که به واسطه حرمت خون شهدا ایجاد شده استدلال منطقی کند نباید مورد ضرب و شتم قرار گیرد.

وی در پایان گفت: من از اینکه در نظام جمهوری اسلامی چنین اتفاقی برای یک رزمنده دفاع مقدس افتاده است ، از همه آزادی خواهان عذر خواهی می کنم.

خلقانی : ضرب و شتم پیشکسوت دفاع مقدس در همایش اصلاح طلبان اهانت به همه پیشکسوتان بود

عباس خلقانی جانباز و پیشکسوت دفاع مقدس در گفت و گو با “صبح کویر” اظهار کرد:ضرب و شتم جانباز و پیشکسوت دفاع مقدس در همایش اصلاح طلبان اهانت به همه پیشکسوتان بود.

وی افزود: مگر این پیشکسوت دفاع مقدس چه حرف تندی گفته است که اینجور مورد ضرب و شتم قرارگرفته است، بایک جانباز  که به خاطر حفظ نظام ، انقلاب و مرزهای آبی و خاکی این کشور تلاش کرده است این گونه برخورد می شود.

خلقانی این عمل زشت را محکوم و از مراجع ذی صلاح درخواست می نمایم به این مسئله رسیدگی نموده و از تکرار آن که در واقع تکرار توهین به جانبازی و پیشکسوتی در دفاع از ارزشهاست، جلوگیری به عمل آورند.

سالمی: فتنه گران باضرب و شتم کردن ما رزمندگان نمی توانند عشق وارادت ما به ولایت فقیه راکم کنند

علی سالمی رزمنده وپیشکسوت دفاع مقدس درگفتگو با  “رودبارما“در خصوص ضرب و شتم قرار گرفتن شهروند کرمانی در گردهمایی اصلاح طلبان استان کرمان در محل خانه شهر کرمان گفت :اینکه سران فتنه به راحتی جلسات خود راتشکیل می دهند و بی دلیل کسی را که فتنه ۸۸ رامحکوم کنند مورد ضرب و شتم قرار دادن کارخیلی زشتی است.

سالمی ضمن محکوم کردن این عمل زشت که توسط محکومین فتنه صورت گرفته اظهار داشت:ما رزمندگان وجانبازان آمادگی کامل خود را جهت اهداء باقیمانده جان و توان خود در راه دفاع از آرمان‌های  شهداء، دفاع مقدس و اطاعت محض از دستورات امام خامنه‌ای (مد ظله العالی )را اعلام  داشته و تا آخرین قطره خونی که دربدن داریم به احدی اجازه اهانت به مقدسات جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام، انقلاب و دفاع مقدس را نمی‌دهیم .

رزمنده دوران دفاع مقدس عنوان کرد:فتنه گران باضرب وشتم کردن مارزمندگان نمی توانندعشق وارادت ما به ولایت فقیه ونظام جمهوری اسلامی راکم کنندو ماراازپای درآورند.

وی درپایان افزود:ضرب و شتم جانباز ورزمنده دفاع  مقدس در همایش اصلاح طلبان اهانت به همه ی رزمندگان بودمارزمندگان از مراجع ذی صلاح درخواست می نمایم به این مسئله رسیدگی نموده و از تکرار آن که در واقع تکرار توهین به جانبازان ورزمندگان دفاع مقدس است جلوگیری شود.

مدعیان اصلاح طلب همان چماق به دستان هستند/ کتک خوردن حزب الله طبیعی است

حجت الاسلام مهدی طائب، رییس شورای قرارگاه راهبردی عمار، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی “آرمان کرمان ” در واکنش به ضرب و شتم یکی از جانبازان دفاع مقدس در همایش اطلاح طلبان در کرمان گفت: مدعیان اصلاح طلب همان چماق به دستان هستند که همیشه زور گفته اند درحالیکه دیگران را به زورگویی متهم کردند.

وی افزود: کتک خوردن و مظلومیت حزب الله نیز طبیعی است و می بینیم کسانی که جنگ رفتند نیز، از اصلاح طلبان نبودند.

رییس شورای قرارگاه راهبردی عمار در پایان خاظرنشان کرد: پیروز میدان منطق مظلومیت است یا چماق زورگویان؟ اگر پیروزی با چماق به دستان بود، کربلا نمی ماند.

 

علی آبادی : ضرب و شتم جانباز ۸ سال دفاع مقدس محکوم است/ضرورت حفظ آرامش نظام اسلامی

حجت الا سلام علی آبادی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بم درگفتگو با خبرنگار ما در خصوص ضرب و شتم یک جانباز در جلسه پنج شنبه اصلاح طلبان در کرمان گفت:بنده در آن جلسه حضور نداشتم اما تند روی از هیچ گروه و حزبی پذیرفته نیست و محکوم است.

وی گفت:دین مبین اسلام دینی است که با رافت و مهربانی همراه است و پیامبر ما که بزرگترین شخصیت عالم هستی است در مواری اعتراضاتی به ایشان انجام میشد ولی پیامبر ما با منطق پاسخ مخالفان خود را میداد وحتی گاهی به وجود نازنینش جسارت هایی مانند ریختن خاک روبه بر سر پیغمبر میشد اما پیامبر و ائمه ما با منطق و مهربانی جواب اینجور کار ها را می دادند .

امام جمعه موقت بم تاکید کرد:تند روی کار خوبی نیست،ضرب و شتم هم در نظام اسلامی جواب نخواهد داد .

حجت الا سلام علی آبادی خاطر نشان کرد:یک جانباز قداست دارد احترام دارد و حتی افراد معولی هم در نظام ما قداست دارند اعتراضات به جا بایستی پذیرفته شود واگر کسی از ما انتقاد کرد بپذیریم و جواب منطقی بدهیم و اگر کسی تند رفت از طریق مراجع ذیصلاح اقدام شود .

وی گفت:اینکه جانباز ۸سال دفاع مقدس در جلسه ای مورد ضرب و شتم قرار بگیرد از هر گروه و تیپی و یا حزبی که باشد محکوم است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بم یاد آور شد:جمهوری اسلام منطق را می پذیرد و خشونت در هیچ شرایطی پذیرفته نیست.

وی به انتخابات و جلسه های مرتبط با آن اشاره کرد و تذکر داد:عزیزان بایستی بیشتر مراقبت کنند وخدائی نکرده طوری نشود که آرامش کشور برهم بخورد .

امام جمعه موقت بم بیان داشت:ضرب و شتم یک جانباز محکوم است و این گونه اقدامات به هیچ وجه پذیرفته نیست جانبازی که جانش رادر طبق اخلاص گذاشته وبرای این نظام فدا کاری کرده بایستی احترام شود نه اینکه مورد ضرب و شتم قرار بگیرد.

بهروز: ضرب و شتم رزمنده دفاع مقدس کار بسیار ناشایستی است/ اصلاح طلبان قصد دارند خود را از فتنه تطهیر کنند

ناصر بهروز در گفتگو با سرویس سیاسی ”آرمان کرمان ” ، در رابطه با ضرب و شتم یکی از یادگاران دفاع مقدس در همایش روز پنج شنبهٔ اصلاح طلبان در کرمان گفت: این اقدام اصلاح طلبان کار بسیار ناشایستی است و این کار درشان کرمان نبود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان کرمان افزود: به هر حال افرادی که در یک گردهمایی فتنه جمع می‌شوند، قصد دارند در رابطه با مسائل فتنه خود را تطهیرکنند و گذشته خود را به فراموشی بسپرند؛ اما مردم جنایت‌های آنان را فراموش نمی‌کنند، طبیعی است اگر کسی هم بخواهد اعتراض کند هوچی‌گری می‌کنند و کارهای افراطی انجام می‌دهند.

بهروز با اشاره به اینکه هوچی‌گری و آشوب از خاصیت جریان فتنه است، بیان داشت: این جریان که در سال۸۸ به روز عاشورا رحم نکرد قطعا به یک رزمنده دفاع مقدس اعتقادی ندارد و این برخورد‌های تند را انجام می‌دهد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان کرمان با اشاره به افزایش فعالیت فتنه گران در کرمان تصریح کرد: امروز روح فتنه‌گری را به وضوح در کرمان می‌بینیم و شاهد یک سری حرکات هنجار شکن هستیم، مسئولین و دست اندر کاران کرمان باید نسبت به این مسئله واکنش نشان دهند که چرا یک رزمنده دفاع مقدس با یک سوال مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: شاید در دوران جنگ تحمیلی این گونه برخوردهایی را یک رزمنده دفاع مقدس تجربه نکرده که در کشور خود توسط هم وطنانش تجربه می‌کند.

بهروز گفت: مردم کرمان‌‌ همان طورکه در بحث ۹ دی جواب فتنه گران را دادند حتما نسبت به این مسئله موضع خواهند گرفت، و در این زمینه نیز در دفاع از رزمنده‌ای که فقط با پرسیدن این سئوال که جریان فتنه را چه کسانی رقم زدند مورد ضرب و شتم قرارگرفته اقدام خواهند کرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان کرمان اذعان کرد: این رفتار درشان مردم کرمان نیست، چرا که کرمانی‌ها مردم با فرهنگی هستند، یک عده‌ای می‌خواهند از این آب گل آلود ماهی بگیرند و گذشته خود را تطهیر کنند و خود را در جامعه تحمیل کنند ولی بدانند با این اقدامات هرگز موفق نمی‌شوند.

لازم به ذکر است، در همایش روز پنج شنبه اصلاح طلبان کرمانی رزمنده ای که در رابطه با فتنه و چه کسی فتنه را ایجاد کرد سخن گفت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از سالن محل برگزاری بیرون برده شد.

 ایزدی : ساختار شکنی از ویژگی‌های افرادی چون مرعشی است

ایزدی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کرمان در گفتگو با سرویس سیاسی “ آرمان کرمان ” ، در رابطه با ضرب و شتم یکی از یادگاران دفاع مقدس در همایش روز پنج شنبهه اصلاح طلبان در کرمان گفت: این حرکت اصلاح طلبان قدامی غیراخلاقی است.

وی ادامه داد: این حرکت ناشی از شعار زدگی اصلاح طلبان است، اگر بخواهیم پایبندی آن‌ها به نظام جمهوری اسلامی را که دم از آن می‌زنند به صورت درصدی حساب کنیم امتیاز منفی می‌گیرند چرا که با این کار ارزش‌ها را بی‌ارزش کردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کرمان با اشاره به اینکه این گونه برخورد با رزمندهٔ جانبازی که برای نظام وهم میهنانش که این افراد هم جزو آن‌ها محسوب می‌شوند از جان و خانواده خود گذشته کار شایسته‌ای نبود، تصریح کرد: قاعدتا افرادی که این اقدام ناشایست را انجام دادند یا از جایی تغذیه شدند و یا به خاطر دلخوری‌هایی که نسبت به امت حزب الله داشته‌اند این کار را کردند.

ایزدی تصریح کرد: در همایش اصلاح طلبان قانون شکنی و ساختار شکنی که از ویژگی‌های اصلاح طلبان است را توسط افرادی مثل مرعشی که از محکومین فتنه ۸۸ است را چه از طریق خروجی رسانه‌ها و چه افرادی که خود در این همایش بودند شاهد بودیم.

علی آبادی : ضرب و شتم جانباز ۸ سال دفاع مقدس محکوم است/ضرورت حفظ آرامش نظام اسلامی

” ارگ نیوز” نوشت : حجت الا سلام علی آبادی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بم درگفتگو با خبرنگار ما در خصوص ضرب و شتم یک جانباز در جلسه پنج شنبه اصلاح طلبان در کرمان گفت:بنده در آن جلسه حضور نداشتم اما تند روی از هیچ گروه و حزبی پذیرفته نیست و محکوم است.

وی گفت:دین مبین اسلام دینی است که با رافت و مهربانی همراه است و پیامبر ما که بزرگترین شخصیت عالم هستی است در مواری اعتراضاتی به ایشان انجام میشد ولی پیامبر ما با منطق پاسخ مخالفان خود را میداد وحتی گاهی به وجود نازنینش جسارت هایی مانند ریختن خاک روبه بر سر پیغمبر میشد اما پیامبر و ائمه ما با منطق و مهربانی جواب اینجور کار ها را می دادند .

امام جمعه موقت بم تاکید کرد:تند روی کار خوبی نیست،ضرب و شتم هم در نظام اسلامی جواب نخواهد داد .

حجت الا سلام علی آبادی خاطر نشان کرد:یک جانباز قداست دارد احترام دارد و حتی افراد معولی هم در نظام ما قداست دارند اعتراضات به جا بایستی پذیرفته شود واگر کسی از ما انتقاد کرد بپذیریم و جواب منطقی بدهیم و اگر کسی تند رفت از طریق مراجع ذیصلاح اقدام شود .

وی گفت:اینکه جانباز ۸سال دفاع مقدس در جلسه ای مورد ضرب و شتم قرار بگیرد از هر گروه و تیپی و یا حزبی که باشد محکوم است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بم یاد آور شد:جمهوری اسلام منطق را می پذیرد و خشونت در هیچ شرایطی پذیرفته نیست.

وی به انتخابات و جلسه های مرتبط با آن اشاره کرد و تذکر داد:عزیزان بایستی بیشتر مراقبت کنند وخدائی نکرده طوری نشود که آرامش کشور برهم بخورد .

امام جمعه موقت بم بیان داشت:ضرب و شتم یک جانباز محکوم است و این گونه اقدامات به هیچ وجه پذیرفته نیست جانبازی که جانش رادر طبق اخلاص گذاشته وبرای این نظام فدا کاری کرده بایستی احترام شود نه اینکه مورد ضرب و شتم قرار بگیرد.

افراد ضارب رزمنده دفاع مقدس همان فعالان فتنه ۸۸ هستند

حسین فتاحی نماینده ی مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو  با خبرنگار  “زنان کویر” در رابطه با ضرب و شتم قرار گرفتن شهروند کرمانی در گردهمایی اصلاح طلبان استان کرمان در محل خانه شهر کرمان گفت :افرادی که این جلسه را راه اندازی کرده اند در فتنه ۸۸ نقش موثری داشته اند.

وی ادامه داد: این افراد برای منافع خود فعالیت می کنند و حتی از میان آنها افرادی هستند که بخاطر فعالیت در فتنه ۸۸ به زندان افتاده اند.

نماینده ی مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه پایگاه اصلی آنان به خاطر وجود سیاستمدارانی چون حسین مرعشی در کرمان است؛ فردی که در جریان فتنه نقش بسزایی داشته است .

فتاحی تاکید کرد:این افراد برای اینکه فتنه جدیدی را روی کار بیاورند از دولت روحانی به شدت سوء استفاده می کنند و سعی دارند وحدت مردم را از بین ببرند.

این نماینده مجلس توضیح داد: نباید در جامعه افراد فتنه گر که به دنبال براندازی نظام هستند؛ به راحتی هر چه می خواهند بگویند و اگر کسی از آنها سوالی بپرسد با ضرب و شتم پاسخ بگویند.

وی در پایان گفت: ما از دستگاه ها ی مسئول از جمله قوه قضائیه و استاندار کرمان می خواهیم پاسخگو باشند و با این گونه رفتارها برخورد کنند.

 جعفری : هر فتنه و فتنه گری محکوم است

 ” صبح رابر “ نوشت : حجت الاسلام جعفری امام جمعه رابر در خصوص حمله به یک شهروند کرمانی در همایش اصلاح طلبان اظهار داشت : هر فتنه و فتنه گری محکوم می باشد .

وی ادامه داد : مدعیان آزادی بیان و مدعیان امروز که می گویند ما نقد را می پذیریم می بایست ، صبر کنند و جواب سؤال یک رزمنده را بدهند .
امام جمعه رابر گفت : اگر با دستور کسی این ضرب و شتم صورت گرفته مسئولین امنیتی و قضا باید پی گیرشوند تا حقی از شهروندی ضایع نگردد و مسئولین امنیتی و حفاظتی سالن اجتماعات هم باید جواب گو باشند .
حجت الاسلام شهابی امام جمعه موقت رابر در خصوص ضرب و شتم رزمنده جانباز دفاع مقدس در جلسه اصلاح طلبان گفت : با توجه به اطلاعاتی که من از سایت ها و خبر گزاری ها دارم رزمنده میر حیدری یک سؤال مطرح نموده و این سؤال در خصوص فتنه بوده است.
وی ادامه داد: اما به جای جواب پرسش با ضرب و شتم روبرو شدند و این قضیه محکوم است و باید مسئولان قضایی و انتظامی پیگیری نمایند.
اگر نامبردگان اصلاح طلب فتنه جو نبودند و حامی فتنه گران نبودند چرا یک رزمنده را کتک کاری کردند
جانباز و رزمنده هشت سال دفاع مقدس رابری در خصوص ضرب وشتم یک رزمنده دفاع مقدس پاسخ به سوال «پس چه کسانی بودند که فتنه را ایجاد کردند؟» در همایش اصلاح طلبان کرمان گفت : این حرکت بسیار زشت بوده کسانی که ادعای آزادی بیان دارند چرا از یک سؤال اینگونه ناراحت می شوند
شمس الدینی ادامه داد: اگر نامبردگان اصلاح طلب فتنه جو نبودند و حامی فتنه گران نبودند چرا یک رزمنده را کتک کاری کردند ؟
وی با ابراز نگرانی از این اتفاق،اذعان داشت :آنها کسانی بودند که همراه فتنه گران بودند و حال هم بنظر می رسد دنبال فتنه دیگری هستند .
این جانباز رابری این کار را محکوم نمود و گفت : خواستار برخورد قانونی قوه قضائیه با اینگونه برخوردها می باشم .

از ادعا تا عمل
یکی از صاحب نظران رابری در خصوص اهانت به یک شهروند کرمانی در همایش اصلاح طلبان در کرمان اظهار داشت:کلمه اصلاح طلب که در حال حاضر در ادبیات سیاسی ما رایج شده است ظاهراً به معنای طلب اصلاح است در چهار چوب قوانین شریعت اسلام و نظام جمهوری.
وی ادامه داد : آنگونه که بنیادگذاران این جریان مدعی آن هستند جریانی است علیه خشونت ، افراطی گرایی و انحصار طلبی
اما کارنامه عملکرد این هموطنان چندان در این زمینه درخشان نیست و جا دارد که همه ما بجای پرداختن به جنجال سازی روی عملکرد خودمان در زمینه های مختلف فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی سرمایه گذاری کنیم .

در پایان در مورد آنچه در همایش اصلاح طلبان استان کرمان به وقوع پیوست چند سؤال طرح کرد :
۱- چرا کسانی که ادعای میانه روی و گفتگو سازنده و نقش آفرینی همه گروه ها و جناح ها کشور را دارند اصلاً تحمل شنیدن سخنان منتقدانه و حتی دلسوزانه دیگران را ندارند ؟
۲- به فرض مثال یک فرد در موضع گیری علیه یک مطلب و یک عملکرد در موضع انتقادی به نحوی عمل کند که با سلیقه ما سازگار نباشد آیا برخورد ما با او باید خارج از حیطه قوانین موازین نظام اسلام باشد ؟
۳- کسانی که در اظهار نظر ها هم علاقمندند که همه مطابق با رأی گروه و جناح خودشان موضع گیری کنند چگونه می توانند مدعی جلوگیری از فساد و انحصار طلبی باشند
۴- آیا پاسخ رزمنده ای که جانباز دفاع مقدس است و در راه ارزش ها اسلام و انقلاب از عزیز ترین سرمایه های خود گذشته است این است که به خاطر یک اظهار و نظر مخالف مورد ضرب و شتم و اهانت قرار گیرد ؟

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان