اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. اسفند 1393 - 17:10   |   کد مطلب: 10213
معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: تخصیص اعتبار جهت تهیه نقشه بروز شهر همدان ضروری ترین کار مدیریت شهری است.

 

به گزارش صبح الوند، محمود رضا عراقی معاون امور عمرانی استاندار همدان در نشست مشترک مرکز مطالعات و پژوهش های شورا و معاونت عمرانی استانداری پیرامون تبدیل عکس های هوایی همدان به نقشه های بروز سال 93 برای انجام طرح های زیربنایی شهر با بیان این مطلب، گفت: داشتن نقشه بروز شهر همدان برای تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان از جمله شرکتهای خدمات رسان، اداره راه و شهرسازی، بنیاد مسکن ، شهرداری، اداره اوقاف و امور خیریه، ثبت احوال و ... ضروری است چرا که با این اقدام این ارگانها نقشه بروزی از شهر خواهند داشت.

وی اظهار کرد: لازم است تمامی اطلاعات ملکی دستگاه های اجرایی مختلف بر روی نقشه مشترک ثبت شود و تبدیل به بانک اطلاعاتی جامع در شهرستان همدان گردد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به ضرورت بازنگری طرح های جامع و تفصیلی شهر همدان افزود: در این راستا اولویت کار تهیه نقشه های بروز از شهر است که باید هر چه سریعتر انجام شود.

وی گفت: همچنین در تهیه طرح های جامع و تفصیلی شهر همدان ابتدا باید طرح جامع تهیه شود.

عراقی با انتقاد از اینکه متاسفانه در کارهای مطالعاتی و نرم افزاری کمتر هزینه شده است، اظهار کرد: اقدامات نرم افزاری و مطالعاتی نیازمند هزینه است و تخصیص اعتبار در این زمینه باید فرهنگ سازی شود. چرا که صرفه جویی در امور اجرایی را به دنبال دارد.

وی بر داشتن خرد جمعی بین سازمانها و ادارات تاکید کرد و افزود : سازمانها نباید منفعل عمل کنند باید با خرد جمعی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان داشتن مدیریت واحد شهری را لازمه شهر همدان دانست و گفت: با ایجاد مدیریت واحد شهری می توان در هماهنگی در انجام امور ،پروژه ها و جلوگیری از هزینه های اضافی بسیار موثر عمل کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شورای اسلامی شهر همدان امکانات لازم را برای مدیریتی واحد ندارد، اظهار کرد: مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و و با توجه با افزایش روز افزون جمعیت شهر نشینی، دغدغه امروز ما جلوگیری حاشیه نشینی است چرا که یکی از مشکلات عمده شهر عدم امکان ارائه خدمات به این نقاط است.

عراقی افزود: شورای اسلامی شهر در آینده باید فرابخشی عمل کند و تصمیم گیرنده همه سازمانها در امورشهری باشد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان