اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. اسفند 1393 - 19:08   |   کد مطلب: 10195
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در مصاحبه با بخش فارسی بی‌بی‌سی گفت که سخنرانی‌اش در کنگره آمریکا به نتیجه موردنظر خود رسیده و او پاسخ مثبتی از نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات گرفته است.

 

به گزارش صبح الوند، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در مصاحبه با بخش فارسی بی‌بی‌سی گفت که سخنرانی‌اش در کنگره آمریکا به نتیجه موردنظر خود رسیده و او پاسخ مثبتی از نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات گرفته است.
نتانیاهو گفت که او مانعی بر سر توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک نیست و مانع، رفتار ستیزه‌جویانه حکومت ایران است.
نخست‌وزیر اسرائیل افزود "فکر می کنم منافع هیچ کشوری به اندازه اسرائیل به حل و فصل مسالمت‌آمیز این مساله وابستگی نداشته باشد."
نخست‌وزیر اسرائیل افزود: قدرت‌های جهانی نباید به طور خودکار محدودیت‌های وضع شده علیه ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور را تا زمانی که رفتار ستیزه‌جویانه حکومت ایران به مقدار قابل توجهی تغییر کند، بردارند.
نتانیاهو گفت: "هیچ کشوری مانند اسرائیل به دنبال حل مسالمت‌آمیز این مساله نیست اما اسرائیل امیدوار است بهترین نتیجه از مذاکرات به دست آید اما برای بدترین وضعیت، آماده است."
نخست‌وزیر اسرائیل گفت که تنها به گزارش سرویس‌های اطلاعاتی متکی نخواهد بود.
نتانیاهو مدعی شد که سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل، آمریکا و بریتانیا برای سال‌ها نمی‌دانستند که ایران در حال گسترش تجهیزات هسته‌ای زیرزمینی بود.
نخست‌وزیر اسرائیل ادعا کرد: زمانی که ایران به سلاح هسته‌ای مجهز شود یا مسیر روشنی برای دسترسی به این سلاح داشته باشد، میزان ستیزه‌جویی این کشور در منطقه و جهان افزایش خواهد یافت و این باعث بروز رقابت تسلیحاتی در منطقه خواهد شد و سایر کشورهای خاورمیانه بلافاصله درصدد آن خواهند بود تا آنها هم به سلاح هسته‌ای دست یابند.
نتانیاهو در مصاحبه خود با بی‌بی‌سی فارسی ابراز عقیده کرد: که نگرانی اصلی او در مورد توافقی که می‌تواند راه ایران برای رسیدن به بمب اتمی را هموار کند، نگرانی‌ بسیاری از افراد منطقه خاورمیانه نیز است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان