اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. اسفند 1393 - 5:11   |   کد مطلب: 10184
رئیس مرکز هنرهای دیجیتال بسیج گفت: از خارج از کشور هم واکنش‌های زیادی اتفاق افتاد، واکنش‌های زیادی به گوش ما رسید و مطلع شدیم که خیلی از افراد حقوقی غربی در صفحاتی که این انیمیشن منتشر شده بود، نظر گذاشته واکنش نشان داده بودند.

 

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، یکی از موضوعاتی که به شناخته شدن جایزه مردمی "باروت خیس" در فضای مجازی کمک کرد، انیمیشنی بود که با موضوع اهدا جایزه تحقیرآمیز "باروت خیس" به همسر اوباما ساخته و منتشر شد. 

 

مهدی جعفری، رئیس مرکز هنرهای رقومی (دیجیتال) بسیج مستضعفین در خصوص چگونگی ساخت این انیمیشن گفت : قبل از ساخت انیمیشن "باروت خیس" مجموعه انیمشن‌هایی تحت عنوان "اوکی" که همان مخفف "اوباما و کری" است، ساخته شد که این انیمیشن را می‌توان دنباله آن انیمیشن دانست. در قسمت دوم مجموعه انیمیشن‌های "جان و کری" به صورت طنز به موضوع اهدا جایزه "باروت خیس" به همسر اوباما و سرنوشت این جایزه پرداخته شد. در قسمت سوم این انیمیشن که 25 اسفند ماه منتشر خواهد شد به فلسفه تاسیس داعش پرداخته شده و در کنارش به موضوع اهدا جایزه مردمی "باروت خیس" اشاره خواهد شد.

 

"باروت خیس" به هر کس که اهدا شود، به طور نیابتی به آمریکا اهدا شده است

جعفری در خصوص کاندیداهای دریافت‌کننده جایزه "باروت خیس" نیز اظهار داشت: ما بر این باوریم که این جایزه تحقیرآمیز در هر کجای دنیا به هر شخصی که اهدا شود، در واقع به صورت نیابتی به اوباما و سیاست‌های دولت امریکا اهدا می‌شود. فرقی هم نمی‌کند، این جایزه به رئیس جمهور یک کشور اروپایی اهدا شود، یا نائب رئیس مجلس کشور دیگر، این جایزه به هرکس که اهدا شود، از نظر ما به صورت نیابتی به آمریکا و سیاست‌هایش اهدا شده است.

 

انیمیشن‌هایی که واکنش‌های مثبت و منفی بین‌المللی را به همراه داشته است

وی در خصوص هدف از ساخت مجموعه انیمیشن‌های "جان کری" گفت: ما در تلاشیم تا در قالب طنز، پیام را به مخاطب داخلی و خارجی برسانیم. نگاه ما صرفا نگاه داخلی نیست و مجموعه 20 قسمتی که در حال ساخت است و قسمت سوم آن نیز در بخش‌هایی به باروت خیس پرداخته می‌شود، کاملاً موضوع طنز سیاسی است و از سوی مخاطب بین‌المللی و همچنین مخاطب داخلی دیده شده است.

 

رئیس مرکز هنرهای رقومی بسیج در پاسخ به این سوال که آیا این انیمیشن در سطح بین‌الملل دیده شده است یا نه گفت: بله در یوتیوب چند صفحه راجع به این موضوع باز شده است. ما فقط یک صفحه برای انتشار این انیمیشن‌ها باز کردیم اما به سرعت چند صفحه مردمی با هدف انتشار این انیمیشن باز شد که این انیمیشن‌ها در آن آپلود شده و انتشار آن با استقبال کم نظیر مردم همراه بود. کامنت‌های زیادی هم در خصوص این انیمیشن‌ها منتشر شد. مخالفین هم نظرات خود را در این صفحات در قالب نظر بیان کردند. عمده کسانی که کار را دیده‌اند چه موافق و چه مخالف به دلیل کیفیت بالا از آن استقبال کرده از نظر شخصیت‌پردازی کار را پسندیده بودند، اما نقدهای خود را هم به کار مطرح کرده اند. مثلا یکی از انتقادات این بود که چرا به موضوع گزینه های روی میز پرداخته شده است. از خارج از کشور هم واکنش های زیادی اتفاق افتاد، واکنش‌های زیادی به گوش ما رسید و مطلع شدیم که خیلی از افراد حقوقی غربی در صفحاتی که این انیمیشن منتشر شده بود، نظر گذاشته واکنش نشان داده بودند.

 

وی افزود: برای مثال نظراتی از سوی برخی افراد معروف از جمله دختر جان کری برای انیمیشن منتشر شد ، البته نمی توان در این خصوص نظر داد که آیا "صفحه منتسب به دختر جان کری" صفحه جعلی بوده و یا واقعا صفحه شخصی خود او است اما به هر حال کامنت هایی منتسب به دختر جان کری و بعضی از نماینده های پارلمان های غربی در واکنش به این انیمیشن ارسال شد. بنده منتسب بودن صفحات فوق را به این افراد تایید یا تکذیب نمی‌کنم اما کامنت‌های انتقادی ارسالی که عمدتا با عناوین حقوقی ارسال شده بود یک وجه اشتراک داشت و آن این بود که همه آنها انتشار این کلیپ را یک شیطنت رسانه‌ای قلمداد کرده و تاکید کرده بودند که تلافی خواهند کرد.

 

ساخت هر انیمیشن 5 دقیقه‌ای 40 الی 60 روز زمان می‌برد

به گفته مهدی جعفری ساخت هر یک از این انیمیشن‌ها 5 دقیقه‌ای معمولا حدود 40 تا 60 روز زمان خواهد برد اما آنچه که بیشتر زمان می برد فکر و ایده است و نویسنده فیلم نامه باید برای آن وقت بگذارد و"لایه‌بندی انتقال پیام" را در آن رعایت کند، با این وجود ممکن است یک کار 3 الی 5 ماه طول بکشد و این متفاوت است.

رئیس مرکز هنرهای دیجیتالی سازمان بسیج در پاسخ به این سوال که آیا نمای موجود در انیمیشن، نمایی شبیه‌سازی شده از محل کار و خانه اوباما است، گفت: خیر شباهتی در کار نبود و  یک خانه فرضی در نظر گرفته شده بود ، البته سعی شده بود تا در طراحی همین محیط پیام‌هایی را برسانیم. برای مثال تابلوهای روی دیوار، فیلم هایی که در طاقچه اتاق خانه آقای اوباما قرار داشت، رنگ بندی محیط، سلیقه آقای اوباما، سلیقه آقای کری و طراحی اتاق‌ها کاملا پیام دارد و سعی شده تا از تمام المان‌های پیام‌رسان به خوبی استفاده شود.

 

قسمت سوم این انیمیشن در 25 اسفند، شب اختتامیه جشنواره رونمایی خواهد شد

 

وی در خصوص دیگر کارهایی که در دست ساخت دارد، گفت : از کارهای دیگر در دست ساخت نیز می‌توان به ساخت یک سریال 300 دقیقه‌ای جذاب با موضوع دفاع مقدس اشاره کرد که در آن به اتفاقاتی که در اوایل جنگ در خرمشهر اتفاق افتاده و داستان زندگی شهید بهنام محمدی اشاره کرد که طرح 300 دقیقه‌ای و در قالب 30 قسمت 10 دقیقه‌ای در نظر گرفته شده و 13 ماه از زمان تولید آن می‌گذرد و سعی داریم ان‌شاءلله تا هفته بسیج سال 94 آماده شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان