اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. اسفند 1393 - 4:17   |   کد مطلب: 10179
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: رشد جمعیتی سالمندی استان همدان در مقایسه با رشد کشوری بالاتر است.

 

به گزارش صبح الوند، حسین عرفانی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان با بیان اینکه هر انسانی برای رشد عرفانی و رسیدن به سعادت نیاز به جسم سالم دارد گفت: در همین راستا و با توجه به تصمیمات و مکاتبات انجام شده، کمیته سلامت سالمندان در کشور و به تبع آن استان کار خود را شروع خواهد کرد.

وی اظهار کرد: جمعیت بالای 60 سال ایران رو به افزایش است و باید برای تضمین آینده آن‌ها و ایجاد امنیت خاطرشان تمهیداتی اندیشیده شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: در کشور‌های توسعه یافته جمعیت با تعادل در حال افزایش است اما در ایران با افزایش سالمندان مواجهیم که نیاز به برنامه‌ریزی و ارائه خدمات مناسب داریم.

وی با بیان اینکه سالمندی نقطه عطفی در زندگی انسان است گفت: مفید و مولد بودن در سالمندی دو نکته مهم است به این معنا که سالمندی برابر با بازنشستگی و غیر مفید بودن نیست.

عرفانی حفظ تندرستی و سلامت سالمندان را امری امکان‌پذیر عنوان کرد و اظهار داشت: نباید بیماری را جزو لاینفک این دوران بدانیم و با عنایت به اینکه سند ملی تحول نظام سلامت سالمندان با توجه به سبک زندگی اسلامی تدوین شده تامین سلامت در این دوران امکان‌پذیر است.

وی سلامت 25 درصدی را در حوزه سلامت امکان‌پذیر دانست و افزود: در چشم‌انداز 1404 جامعه ایرانی جامعه‌ای سالم و سعادتمند در پرتو نظام سلامت پاسخگو،‌ عدالت محور و نوآور ترسیم شده که کمک سایر سازمان‌ها را برای تحقق این مهم می‌طلبد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سند سلامت در علوم پزشکی برجسته است که در همین راستا ایجاد رفاه و منزلت سالمندان با حضور سایر سازمان‌ها و همکاری آن‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه رشد جمعیتی سالمندی استان همدان در مقایسه با رشد کشوری بالاتر است، اظهار کرد: شهرستان تویسرکان با توجه به مهاجرت‌دهی بیشترین آمار سالمندان استان را دارد.

عرفانی با تاکید بر ارائه خدمات مناسب به سالمندان افزود: سالمندی خروج از چرخه مولدی و مفید بودن نیست و باید برنامه‌هایی برای زندگی سالم و مفید این افراد داشته باشیم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان