اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. اسفند 1393 - 16:28   |   کد مطلب: 10034
فرمانده انتظامی همدان با بیان اینکه ایجاد ایستگاه پلیس عفاف و حجاب یکی از اقدامات نیروی انتظامی استان در حوزه اجتماعی است، گفت: در هفت نقطه توریستی استان، ایستگاه پلیس عفاف و حجاب ایجاد شده است.

به گزارش صبح الوند،‌ سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب در مراسم اختتامیه دومین جشنواره رسانه، نظم و امنیت ضمن تبریک به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب(س)، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، نیروی انتظامی در همه مأموریت‌ها رویکرد فرهنگی داشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه پیشگیری از وقوع جرائم،‌ ترویج عفاف و حجاب، مبارزه با مواد مخدر و... از جمله اقدامات فرهنگی نیروی انتظامی به شمار می‌رود لذا اطلاع‌رسانی این اقدامات به مردم از طریق رسانه امری ضروری است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه نقش رسانه در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی نقشی ستودنی است،‌ تصریح کرد: رسانه‌های عمومی پل ارتباطی نیروی انتظامی و مردم در راستای ایجاد احساس امنیت هستند.

وی اصحاب رسانه را رزمندگان میدان جنگ نرم خواند و خاطرنشان کرد: اعتمادسازی بیشتر به نیروی انتظامی یکی از مهمترین وظایف رسانه‌ها است تا مردم بدانند این مجموعه حامی جان و مال آنان است.

مهدیان‌نسب با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی باید مشارکت مردم را در دستور کار قرار دهیم، یادآور شد: امروزه تشکیل پلیس افتخاری از سوی نیروی انتظامی، مشارکت جدی مردم در اجرای طرح امنیت اجتماعی است.

وی در خصوص فرهنگ ترافیک نیز گفت: رسانه‌ها در نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و رعایت مقررات رانندگی در بین مردم می‌توانند به این مجموعه کمک شایانی کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه یکی از اساسی‌ترین وظیفه رسانه‌ها در ایجاد امنیت اجتماعی، حفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: نقش رسانه در پیشگیری اجتماعی بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه رسانه به عنوان فرصت مهم برای نیروی انتظامی تلقی می‌شود، اضافه کرد: ایجاد همبستگی و رفاه در جامعه، توسط رسانه انجام می‌شود.

مهدیان‌نسب با بیان اینکه امسال نیروی انتظامی در همه مأموریت‎‌ها، مجاهدانه عمل کرده است، افزود: در هفته نیروی انتظامی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و نیروی انتظامی همایش عفاف و حجاب در همدان برگزار شد.

وی ابراز داشت:‌ طرح تحقیقاتی برگزاری همایش بزرگ «امر به معروف و نهی از منکر» از سوی مجموعه نیروی انتظامی استان در همدان در حال انجام است.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان داشت: این مجموعه در حوزه فعالیت‌های اجتماعی اقدامات خوبی انجام داده تا جایی که بهترین وضعیت را در استان دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد ایستگاه پلیس عفاف و حجاب یکی از اقدامات نیروی انتظامی استان در حوزه اجتماعی است، اظهار کرد: در هفت نقطه توریستی استان، ایستگاه پلیس عفاف و حجاب ایجاد شده است.

مهدیان‌نسب بیان داشت: در این ایستگاه‌ از کسانی که از لحاظ حجاب مشکل دارند با شاخه گل استقبال و در خصوص تهدیدهای ماهواره، تأثیر بد بی‌حجابی در جامعه و ...به آنها اطلاعات لازم ارائه می‌شود.

وی از آموزش 256 هزار نفر در استان در 14 محور شامل عفاف و حجاب، مبارزه با مواد مخدر،‌ پیشگیری‌های اجتماعی، پیشگیری جرائم، جنگ نرم، سبک زندگی و... خبر داد.

فرمانده انتظامی استان همدان تشکیل کارگروه جهادی جنگ نرم را یکی دیگر از اقدامات این مجموعه در حوزه اجتماعی عنوان کرد و ابراز داشت: ارائه 30 روش با 20 موضوع در خصوص امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از فرامین رهبر کبیر انقلاب و رهبر معظم، از دیگر اقدامات در این زمینه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: چهار نمایشگاه جنگ نرم با 450 بنر از تهدیدات فرهنگی دشمن و ارائه راهکارهای مقام معظم انقلاب اسلامی در سه شهرستان استان برگزار شده است.

 

 

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان