اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. تير 1402 - 9:06   |   کد مطلب: 36702
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان جزئیات اضافه شدن ۲ دهک درآمدی چهارم و پنجم به جمعیت بیمه سلامت رایگان استان را تشریح کرد.

به گزارش صبح الوند،  فریبرز نیاستی در خصوص اضافه شدن دو دهک دیگر به جمعیت بیمه سلامت رایگان توضیح داد: به استناد بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه و قوانین بودجه سنواتی طی ۲ سال گذشته؛ ۳ دهک مشمول بیمه رایگان بوده اند. این سه دهک از ابتدای سال گذشته توسط وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی و سازمان هدف مندی یارانه ها دهک‌بندی شده و سپس به بیمه سلامت معرفی می شدند تا تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرند. در حال حاضر 136 هزار و 338 نفر در استان همدان در سه دهک نخست درآمدی تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند. 

وی افزود: سازمان بیمه سلامت ایران در راستای تسهیل و تامین پوشش بیمه همگانی پیشنهاد داد که دهک‌های بیشتری مشمول بیمه رایگان شوند که بر این اساس هیئت محترم وزیران طی هفته گذشته مصوبه‌ای را به تصویب رساندند که دو دهک به مجموع دهک‌های قبلی اضافه شود تا به این صورت از این به بعد ۵ دهک نخست درآمدی تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرند.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان ادامه داد: بر این اساس قریب به 47 هزار و 825 نفر در گروه دهک ۴ و ۵ به جمعیت بیمه رایگان استان اضافه می شوند.  پیش از این دهک درآمدی ۴ می‌بایست ۱۰ درصد مبلغ حق بیمه سالانه و دهک درآمدی پنجم نیز ۲۰ درصد از حق بیمه یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ تومانی مصوب برای سال جاری را پرداخت می‌کردند.

نیاستی افزود: به منظور افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و همچنین تسهیل در اجرایی شدن بیمه سلامت همگانی فراگیر برای آحاد افراد جامعه، از این پس میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش یافت. بر همین اساس از این پس میزان پرداختی دهک ششم از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک هفتم از ۴۰ درصد به ۳۰ درصد و پرداختی دهک هشتم از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک نهم از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافت. میزان پرداختی حق بیمه دهک دهم نیز بدون تغییر باقی مانده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتیجه ارزیابی وسع متقاضیان را به صورت برخط به سازمان بیمه سلامت اعلام می نماید. افرادی که نتیجه ارزیابی وسع آنها از سوی وزارت اعلام نشده است، می توانند با دریافت بیمه سلامت همگانی (ایرانیان) رایگان برای یک بار به مدت یک ماه از مزایای پوشش بیمه سلامت بهره مند شوند.

 نیاستی اظهار داشت : در صورت تقاضای فرد جهت تقسیط حق بیمه، سازمان مجاز است نسبت به تقسیط حق بیمه اقدام و اقساط مربوط را از یارانه فرد متقاضی کسر نماید.

وی افزود: هم اینک جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 38 هزار نفر در استان همدان در 4 صندوق بیمه ای تحت پوشش بیمه سلامت هستند. که از این تعداد ۶۵۰ هزار و 121 نفر از مردم استان همدان زیر پوشش بیمه روستائیان، 199 هزار و 742 نفر زیر پوشش صندوق سلامت همگانی و ایرانیان، 119 هزار و 58 نفر زیر پوشش صندوق کارکنان دولت و ۶۹ هزار و 295 نفر زیر پوشش صندوق سایر اقشار قرار دارند.

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان