اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. ارديبهشت 1402 - 14:20   |   کد مطلب: 36682
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت کرسی‌های آزاداندیشی در جهت تبیین مسائل جوانی جمعیت در حوزه دانشجویی و قشر جوان و فعال جامعه تأکید کرد.

به گزارش صبح الوند، محمدمهدی مجذوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با تأکید بر اینکه باید در هفته جمعیت، با نگاهی ویژه مسأله جمعیت دیده شود اظهار کرد: در این ایام باید به شکلی خاص از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای، تبلیغی و فرهنگی در جهت حساس‌سازی جامعه و ایجاد دغدغه عمومی در حوزه جوانی جمعیت بهره‌مند شویم.

وی افزود: در حوزه تحقیقات و فناوری نیز باید اقدامات پژوهشی و مسأله‌محور انجام شود چراکه جامعه ایرانی شایسته جایگاهی بالاتر از این است و نباید با پیری و کهنسالی جمعیت، امنیت اقتصادی، سیاسی، روانی و اجتماعی جامعه به مخاطره بیفتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه بر لزوم پیگیری و بررسی متناوب دغدغه‌ها و مشکلات مادران باردار در ارائه خدمات در بیمارستان فاطمیه و بیمارستان‌هایی که به این مادران ارائه خدمت می‌کنند گفت: لازم است در حوزه دانشجویی هم اردوهایی با محوریت جوانی جمعیت برگزار شود و موافقان و مخالفان قانون جوانی جمعیت در کرسی‌های آزاداندیشی وارد شوند و جریان‌سازی صورت گیرد.

وی همچنین اضافه کرد: می‌توان از ظرفیت ائمه جماعات در مساجد و افراد اثرگذار در حوزه تبلیغ و گفتمان مردم‌محور استفاده کنیم، برخی مساجد شلوغ و پر رفت و آمد، می‌توانند محور طرح مسائل مهم حوزه جمعیت قرار گیرند و بسیج مساجد و روحانیت می‌توانند در این زمینه تسهیل‌گر باشند.

  مهدکودک فرزندان پرسنل دانشگاه تا مهرماه سال‌جاری راه‌اندازی می‌شود  

مجذوبی از پیگیری و برنامه‌ریزی در جهت راه‌اندازی مهدکودک ویژه فرزندان پرسنل تا مهرماه سال‌جاری خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر تأمین زیرساخت‌ها در حمایت از مادران دارای تک‌فرزند در حوزه رسانه و تبلیغات، از آسیب‌های خانواده تک‌ فرزندی نیز استفاده کرد زیرا گاه نمایاندن آثار منفی اثرگذارتر از آثار مثبت اتقاقات و رویکردها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم مشارکت بین‌دستگاهی در اجرای قانون جوانی جمعیت تأکید و تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید در موضوع جوانی جمعیت وارد شوند و شاید ورود نماینده ولی فقیه در این مهم اثرگذارتر باشد زیرا تک صدایی منجر به نتیجه مطلوب در سطح جامعه نخواهد بود و با تأکید و تبیین قانون نمی‌توان آثار مؤثری از روند کار دید.

  رشد شاخص‌های معاونت درمان در حوزه جوانی جمعیت  

مجذوبی به رشد همه شاخص‌های حوزه درمان در محور جوانی جمعیت، اظهار کرد: در سال 1400، شش مورد مرگ مادر باردار داشتیم که در سال 1401 به چهار مورد رسیده و در تمام شاخص‌های حوزه درمان شرایط بهتری فراهم شده است.‌ وی با بیان اینکه حدود 14 درصد زوج‌های استان نابارور هستند گفت: در موضوع حمایت‌های بیمه‌ای و تأمین زیرساخت‌های درمانی ناباروری رشد مطلوبی در استان ایجاد شده که گامی مؤثر در اجرای قانون جوانی جمعیت به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان موضوع سقط جنین را از عوامل مهم در کاهش جمعیت برشمرد و افزود: علاوه بر آسیب‌های جسمی و روانی که این موضوع برای مادران باردار به همراه دارد محرمات شرعی آن نیز برای بسیاری از افراد در جامعه مبهم یا مورد غفلت واقع شده که لازم است در این زمینه روشنگری و آگاه‌سازی ایجاد شود.

وی افزود: در موضوع انصراف مادران از سقط‌ها، لازم است خیرین سلامت پای کار آیند و حمایت از مادران را در دستور کار قرار دهند همچنین لازم است با تبلیغات و کار فرهنگی حرمت سقط در همه ماه‌های بارداری برای مادران باردار تبیین و تشریح گردد.

انتهای پیام/د 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان