اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. فروردين 1402 - 23:19   |   کد مطلب: 36612
مدیر کل کمیته امداد استان همدان از آمادگی این نهاد برای جمع آوری زکات فطره در سطح استان خبر داد.

به گزارش صبح الوند، محمد رسول شیخی زاده ، مدیر کل کمیته امداد استان همدان اظهار داشت: کمیته امداد همدان بعنوان دبیرخانه شورای زکات استان، با فراهم کردن زیرساختهای الکترونیکی و با ایجاد 900 پایگاه در مکانهای اقامه نماز عید فطر، میادین اصلی شهر، دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری آماده جمع آوری فطریه هم استانیهای عزیز است.

 

شیخی زاده تاکید کرد: همشهریان عزیز می‌توانند با سهولت، کد #۵*۰8۱*۸۸۷۷* را بوسیله تلفن‌های همراه خود شماره گیری نموده و فطریه خود را پرداخت نمایند. همچنین شماره کارت ۶0۳7997950161456 ویژه پرداخت فطریه عام – نیز برای پرداخت غیر حضوری فطریه در نظر گرفته شده تا همشهریان عزیز به راحتی بتوانند فطریه خود را پرداخت کنند.

 

وی با بیان اینکه نماز عید فطر در نقاط مشخص شده از سوی ستاد برگزاری نماز عید فطر اقامه خواهد شد افزود در این مکان‌ها صندوق‌های جمع آوری فطریه با آرم و نشان «شورای زکات استان» مستقر خواهد بود و در تمام این پایگاهها دستگاه کارت خوان نیز برای دریافت فطریه در اختیار نمازگزاران عزیز قرار داده خواهد شد.

 

شیخی زاده با تشریح حساسیت این نهاد به رعایت اصول و موازین شرعی دریافت و هزینه فطریه ادامه داد: زکات فطریه جمع آوری شده در کوتاه‌ترین زمان، به حساب نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی واریز خواهد شد.

 

وی همچنین یادآور شد میزان زکات فطره برای هر نفر بر اساس 3 کیلو گرم از قوت غالب و نظر مراجع محترم تقلید از مبلغ 60 هزار تومان تا 360 هزار تومان تعیین شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان همدان در پایان تأکید کرد: بر اساس مصوبات شورای زکات استان مقرر گردید جمع‌آوری زکات فطره توسط صندوق‌هایی که به‌صورت متفرقه و خارج از چارچوب شورای زکات استان نسبت به جمع‌آوری زکات فطره اقدام نمایند، توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری شوند.

 

ضمن اینکه انتشار هرگونه شماره‌حساب بانکی غیر از شماره‌حساب شورای زکات در فضای مجازی ممنوع بوده و همانند سال‌های قبل، توسط مراجع قضایی با متخلفین برخورد خواهد شد. همچنین مراکز خیریه نیز مجاز خواهند بود با هماهنگی دبیر خانه شورای زکات در محل خیریه، نسبت به دریافت فطریه اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/ آ 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان