اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. فروردين 1402 - 10:25   |   کد مطلب: 36610
همزمان با فرا رسیدن 29 فروردین ماه سالروز بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز رژه مقتدرانه نیروهای مسلح با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و فرماندار همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی، سایر مسئولین و مردم در میدان باباطاهر همدان برگزار شد.

به گزارش صبح الوند، همزمان با فرا رسیدن 29 فروردین ماه سالروز بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز رژه مقتدرانه نیروهای مسلح با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و فرماندار همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی، سایر مسئولین و مردم در میدان باباطاهر همدان برگزار شد.

 

این مراسم باشکوه که با استقبال پرشور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و مردم دارالمومنین همدان همراه بود با اجرای سرود جمهوری اسلامی توسط یگان رزم نوازان تیپ ۳۱۶ شهید قهرمان آغاز شد.

 

در این آیین باشکوه حافظان کیان نظام اسلامی، یگان های نمونه ارتش، سپاه ، بسیج مقاومت، نیروی انتظامی استان همدان و یگان موتوری و زرهی ارتش ضمن تجدید بیعتی دوباره با فرماندهی کل قوا در صفوفی منظم و با تمثال شهدا از مقابل جایگاه با اجرای رژه اقتدار، صلابت، آمادگی و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند و اعلام کردند که همچون دوران پر افتخار دوران دفاع مقدس با توان رزمی بالا اجازه تجاوز هیچ سلطه طلبی را به میهن سرافراز ایران اسلامی نمی‌دهند.

 

نیروهای مسلح بخشی از تجهیزات و ادوات نظامی و زرهی و همچنین توامندی دفاعی خود را در حفظ و حراست از تمامیت ارضی کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته و آمادگی خود را در حراست از مرزهای کشور و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب به رخ کشیدند

 

در این مراسم نیروهای تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان، نیروهای پایگاه شکاری خلبان شهید محمد نوژه، نیروهای مرکز پدافند غرب کشور سوباشی، یگان نمونه سپاه انصارالحسین(ع)، یگان‌های نمونه تیپ 32 انصارالحسین(ع)، گردان تکاور تیپ 32 انصارالحسین (ع)، یگان‌های راهنمایی رانندگی و نیروی انتظامی استان همدان، نیروهای ویژه نیروی انتظامی، یگان ویژه استان، یگان‌های موتوری، حمل و نقلی و دفاعی و تمام یگان‌های حضور پرشوری داشتند

 

29 فروردین از سوی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در سال 1358 به عنوان روز ارتش نام گرفته و از آن پس همه ساله گرامی داشته می‌شود.

 

فرمانده  منطقه پدافند هوایی شهدای سوباشی غرب کشور در این مراسم گفت: این روزها منتسب است به شهدای ارتش، شهید صیاد شیرازی و شهید کرمی و ماه مبارک رمضان روزهای پایانی خود را طی می کند که مهمانان عزیزی داریم.

 

امیر سرتیپ دوم «علی اسدی»  اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال 1385 به فرمان امام پس از تحمل آن همه توطئه ها تشکیل شد و به نام مقدس روز ارتش نامگذاری شد تا ارتش با ساز و برگ خویش رژه رود و اقتدار خود را نشان دهد.

 

وی با بیان اینکه مردم حمایت های بسیاری از ارتش کردند گفت: ارتش دو سال در مرزهای ایران اسلامی و مبارزه با استکبار جهانی و همچنین دشمنان تجزیه طلب ایستادگی کرد.

 

فرمانده  منطقه پدافند هوایی شهدای سوباشی غرب کشور ادامه داد: امام ارتش را خوب شناخته بود، می دانست در بدنه ارتش چه مردان سلحشوری هستند چه حافظانی که در لحظه سخت نبرد خانواده برایشان اهمیت نداشته باشد .

 

وی تصریح کرد: ارتش 8 سال دفاع مقدس را در کنار رزمندگان اسلام و نیروی مقتدر سپاه انقلاب اسلامی، فراجا و نیروی مردمی استقامت کردند و 48000شهید را تقدیم کردند.

 

**شهرک های موشکی ، پهبادی و زیر زمینی ، پایگاه هوایی و پدافندی حاصل تلاش مبتکران دانشگاهی با امکانات داخلی است

 

 

سرتیپ دوم «علی اسدی» گفت:  پس از دفاع مقدس در دوران سازندگی و بازسازی برای حراست اقدام کردند و با استفاده از امکانات داخلی و دانشگاهیان تجهیزات خود را کامل کرد و نتیجه اش شهرک های موشکی ، شهرک های پهبادی و زیر زمینی ، پایگاه هوایی و پدافندی را امروز شاهد هستیم.

 

وی تاکید کرد: امروز ارتش با اقتدار زیر پرچم ولایت تا فراسوی مرزها استقرار یافته و تهدیدات را پاسخ می دهد، دشمن را خوب می شناسد و بصیرت کافی را دارد.

 

فرمانده  منطقه پدافند هوایی شهدای سوباشی گفت: خط قرمز ارتش ولایت و امنیت مردم کشور است، و در تمامی صحنه ها حضور دارد از بلایای طبیعی گرفته تا آفت ها سینه سپر کرده است، ارتش در سایت وحدت و انسجام همدلی با سایر نیروهای مسلح اجرای فرمایشات رهبر معظم را خواهند داشت.

 

 

**اضمحلال و فروپاشی امریکا هر لحظه با طنین بالاتر به دنیا نوید می دهد

 

 استاندار همدان در مراسم روز ارتش گفت:29فروردین ماه سالروز فرمان تاریخی امام عزیز که با نگاهی ژرف اندیشانه یک واقعه مهم را ثبت کردند.

 

علیرضا قاسمی فرزاد ادامه داد: در ۲۹ فروردین سال 1358 امام توطئه ها را خنثی کردند و زمانی که دشمنان به انحلال آن دل بسته بودند، با تدبیر امام شاکله ارتش حفظ شد و ستون فقرات دفاعی کشور مستحکم شد.

 

وی تاکید کرد:  ارتش در فراز و نشیب ها در کنار مردم جانانه از کیان انقلاب و مردم دفاع کردند ،امروز استکبار جهانی در مقابل یک نیروی بسیار توانا و مقتدر که دارای نیروی بازدارندگی بالایی است مواجهه است، انسجامی که در نیروهای نظامی ما وجود دارد هیچ گاه به این حد وجود نداشته است.  

 

استاندار تصریح کرد: مانورهایی که انجام می شود و دشمنان را به وحشت انداخته است که همه در سایه انقلاب اسلامی است امروز انقلاب اسلامی در بالاترین سطح امنیت قرار دارد و اضمحلال و فروپاشی امریکا هر لحظه با طنین بالاتر به ما نوید می دهد و انقلاب اسلامی نویدی برای مستضعفان جهان شده است.

 

جهان است که وی خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی پیش قراول و پیش گام اقدامات حماسی است یادش را گرامی می داریم.

 

.

انتهای پیام/ آ

 

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان