اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. فروردين 1402 - 13:54   |   کد مطلب: 36608
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان با بیان اینکه در موضوع جمعیت، دولت و مجلس سال گذشته به جد پای کار آمدند، گفت: لازمه به نتیجه رسیدن اقدامات دولت و مجلس در این حوزه، کار ایجابی و عنصر بسیار مهم فرهنگ است.

به گزارش صبح الوند، اکبر کاوسی‌امید در کمیته بازآفرینی و توانمندسازی اجتماعی محلات با موضوع جوانی جمعیت، اظهار کرد: در برهه‌ای در طول انقلاب اسلامی در موضوع جمعیت، یک اشتباه تاریخی داشتیم که البته این مورد درس‌هایی نیز به همراه داشت.

وی در ادامه گفت: اشتباه مذکور این موضوع را به کارگزاران جمهوری اسلامی گوشزد کرد که هرکجا اشتباهی بود مسئولان به طور شفاف با مردم در میان بگذارند.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان بیان کرد: بیان این موضوع از لسان رهبر معظم انقلاب موجب می‌شود شوکی به بدنه کشور در حوزه‌های مختلف از قانون‌گذاری تا اجرا وارد شده و دولت و مجلس به طور جدی به بحث جمعیت ورود کنند.

کاوسی‌امید با تأکید بر اینکه در موضوع جمعیت، دولت و مجلس سال گذشته به جد پای کار آمدند، افزود: لازمه به نتیجه رسیدن اقدامات دولت و مجلس در این حوزه، کار ایجابی و عنصر بسیار مهم فرهنگ است.

وی با بیان اینکه برای شکستن مسیر اشتباه طی شده باید با سرعت و جدیت بیشتر در بحث جمعیت کار کنیم، تصریح کرد: به دنبال برگزاری جلسه‌ مشترک مرکز پژوهش‌های شورا با رییس دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد، موضوع جمعیت به عنوان یک مورد مشترک بین مدیریت شهری و دانشگاه پیگیری شود.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان ادامه داد: تبلیغات شهری هنرمندانه در بحث جمعیت اثرگذار است؛ مسابقه‌ای با هدف ارائه طرح توسط هنرمندان دغدغه‌مند در این حوزه برگزار و طرح‌های برتر انتخاب شود.

کاوسی‌امید خواستار پیگیری آموزش خانواده‌ها در بحث جمعیت به ویژه از طریق آموزش و پرورش شد و خاطرنشان کرد: مسجد نیز محمل خوبی برای آموزش خانواده‌هاست و باید از ظرفیت‌های موجود به این منظور به خوبی استفاده شود.

وی همچنین پیگیری سبک زندگی با محوریت جمعیت، خوراک و پوشاک را دیگر مورد موثر در این حوزه دانست و یادآور شد: از ظرفیت اساتید برجسته در این بخش نیز باید بهره گرفته شود. 

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان اظهار کرد: تشکیل کارگروه جوانی جمعیت و فرزندآوری در مرکز پژوهش‌های شورا متشکل از نماینده رسانه و حوزه هنری، نماینده حوزه آموزش بهداشت و علوم پزشکی، نماینده آموزش و پرورش، نماینده شهرداری و متخصصان اجرایی از مصوبات این کمیته است.

کاوسی‌امید تدوین نقشه تبلیغی جوانی جمعیت و فرزندآوری با تشکیل کارگروه تخصصی متشکل از متخصصان علمی، هنری و رسانه در مرکز پژوهش‌های شورا ظرف مدت یک ماه را از دیگر مصوبات برشمرد و گفت: برنامه‌ریزی و برگزاری مجموعه هدف در انجمن اولیا و مربیان مدارس شناسایی و اردوهای یک روزه پرورشی برای والدین بر مبنای نقشه تبلیغی جوانی جمعیت و فرزندآوری و محتوای تخصصی تولید شده در تابستان نیز از دیگر مصوبات است.

وی تشکیل جلسه با موضوع شناسایی و معرفی اساتید حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری را از دیگر مصوبات دانست و بیان کرد: ارائه محتوای آموزشی به شهروندان و جامعه هدف در حوزه آموزش شهروندی شهرداری نیز در مصوبات قرار گرفت.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان افزود: تشکیل جلسه با موضوع تدوین محورهای آموزشی و محتوای مورد نیاز مرکز آموزش شهروندی با حضور معاونین پرورشی نواحی یک و دو شهرداری همدان و نماینده دانشگاه علوم پزشکی طی 10 روز آینده نیز مصوبه این جلسه بود. 

*رضایی: نظام باید منابع بیشتری به جوانی جمعیت اختصاص دهد

رییس مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز جوانی جمعیت را دغدغه جدی جامعه امروز برشمرد و اظهار کرد: به منظور ارائه برنامه‌های بیشتر، بهتر و موثرتر، نظام باید منابع بیشتری به این حوزه اختصاص دهد.

علی رضایی به چهار مقطع در رابطه با جمعیت اشاره کرد و گفت: دوران بارداری، شیرخوارگی، تحصیل و تشکیل خانواده، چهار مقطعی با هزینه‌های مشخص بوده و دولت به منظور ایجاد انگیزه و اراده باید هزینه این مقاطع را پیش‌بینی و برای تأمین آن منابع تخصیص دهد.

وی در ادامه با اشاره به پتانسیل‌های موجود با هدف اقدام در حوزه جمعیت بیان کرد: در بحث تبلیغات، شهرداری ظرفیت خوبی در حوزه اماکن تبلیغی دارد که با بهره‌گیری از آن می‌توان اقدامات قابل توجه و موثری انجام داده و فضاسازی یکپارچه را انجام داد.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان افزود: در نظر گرفتن برنامه‌های تشویقی اثربخش نیز از دیگر مواردی است که شهرداری می‌تواند در این خصوص ورود کند.

رضایی با اشاره به اختصاص اعتبار قابل توجه به بحث آموزش شهروندی در بودجه سال جاری شهرداری، تصریح کرد: این مورد ظرفیت خوبی بوده که باید در تدوین محتواهای آموزش شهروندی به شکل ویژه به موضوع جوانی جمعیت توجه شود.

  

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان