اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. فروردين 1402 - 13:05   |   کد مطلب: 36590
سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درگزین از صدورمجوز برای فعالیت نخستین هتل در شهرستان درگزین خبر داد.
شهرستان درگزین صاحب هتل سه ستاره می شود

به گزارش صبح الوند، شهروز کهیایی گفت: با توجه به روند روبه‌رشد توسعه گردشگری دراستان همدان وهمچنین توجه به زیر ساختهای این صنعت به ویژه در شهرستان درگزین بیش از گذشته احساس می شود و با توجه به ضرورت خدمات دهی به گردشگران و میهمانان در این شهرستان؛ این هتل سه ستاره در شهرستان درگزین احداث و پذیرای مسافران و گردشگران خواهد بود. رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درگزین اظهار کرد: این هتل در زمینی به مساحت ۱۶۶۵ مترمربع احداث می‌شود. شهروز کهیایی افزود :اجرای این پروژه با حجم سرمایه گذاری حدود ۳۰۰میلیارد ریال با میزان اشتغال ۴۰ نفر بصورت مستقیم یا غیرمستقیم پیش بینی شده است کهیای افزود: در حال حاضر موافقت اصولی ساخت این هتل در دست اقدام می باشد ‌ عملیات اجرایی آن بزودی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی آغاز خواهد شد. وی گفت: شهرستان درگزین از شمال به شهر کرفس استان همدان، از شرق به شهرستان ساوه دراستان مرکزی، از جنوب به شهرستان فامنین و از غرب نیز به شهرستان رزن منتهی می‌گردد که این موقعیت جغرافیایی فرصت مطلوبی را برای جذب گردشگران به این شهرستان فراهم ساخته است. کهیایی افزود : ۴۸اثر تاریخی شناسایی شده در این شهرستان وجود دارد که تاکنون ۲۲ مورد از آن‌در فهرست آثار ملی ثبت شده است. و امامزاده اظهر ،حمام تاریخی درجزین حمام تاریخی نظام آباد ، مسجد درجزین خانه اربابی شاهنجرین،محوطه تاریخی روستای درجزین از جمله بنا‌های تاریخی شاخص شهرستان درگزین است. کهیایی در ادامه گفت : مجموعه سرگرمی و تفریحی پارک آبی شهرستان درگزین یکی از ظرفیتهای مهم گردشگری است که مورد استقبال قرار گرفته است . و «راه اندازی بوم‎گردی، واحدهای اقامتی، معرفی پتانسیل های گردشگری، فرهنگی، تاریخی و مذهبی از جمله اهداف پیش روی این اداره برای رونق گردشگری در شهرستان درگزین است.» وی یادآورشد : صدور مجوز موافقت اصولی سفره خانه سنتی در مسیر روستای نیز صادر شده و فرآیند اداری آن در دست اقدام می‌باشد که توسط سرمایه گذار بخش خصوصی احداث خواهد شد . سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان درگزین افزود: با بهره گیری از این طرح‌ها، علاوه بر افزایش ظرفیت‌های اقامتی، تفریحی و گردشگری تاثیر به سزایی در اشتغال زایی حوزه گردشگری شهرستان را دارد.

شهروز کهیایی
بزودی تفاهم نامه ساماندهی تپه تاریخی قروه درگزین با همکاری اداره میراث فرهنگی و شهرداری به امضا میرسد. سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درگزین از ساماندهی تپه باستانی شهر قروه درگزین در آینده نزدیک خبر داد. شهروز کهیایی ضمن بیان خبر اظهار کرد: تپه باستانی شهر قروه درجزین به عنوان یکی از تپه‌های مهم باستانی شهرستان درگزین است که بزودی ساماندهی خواهد شد. سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درگزین در نشست با شهردار قروه درگزین گفت: با همکاری شهرداری و شورای شهر و به منظور حفاظت از تپه باستانی شهر، انجام بررسی های میدانی و پژوهشی  ،تعیین عرصه و حریم و نقشه برداری از محوطه مذکور، لایه نگاری این اثر باستانی ساماندهی می‌شود.  سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان درگزین تاکید کرد:شهرستان درگزین دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی در مناطق مختلف است که سرمایه‌گذاری در این حوزه می تواند رونق اشتغال و اقتصاد را به دنبال داشته باشد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان