اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. فروردين 1402 - 8:38   |   کد مطلب: 36580
مسئولینی که برای حفظ صندلی خود قدرت تصمیم گیری ندارند!
گلوگاه های اقتصادی استان دست چه کسانی است؟
در این آشفته بازار، طرح نهضت ملی مسکن که در سایر استان‌ها در حال پیگیری و اجرا است، در همدان به علت عدم تامین زمین همچنان در بلاتکلیفی است و هر از گاهی آقایان مسول وعده هایی می دهند که در عمل دو صد گفته شان چون نیم کردار نیست، و نقش سازمان صمت به عنوان متصدی قیمت‌گذاری و نظارت بر اجاره‌بها سالهاست که در همدان مغفول مانده است!
گلوگاه های اقتصادی استان دست چه کسانی است؟

به گزارش صبح الوند، چندین سال است که مقام معظم رهبری بر مسائل اقتصادی تاکید دارند، وجود مشکلات اقتصادی چون بیکاری،  تورم و گرانی باعث شده که مسائل اقتصادی و معیشتی در کشور حرف اول را بزند.

 

در هر مقطعی از زمان که مساله‌ای به مهمترین مشکل بدل می‌شود اگر علما، متصدیان و متولیان روی آن مساله تمرکز کنند، مشکل حل خواهد شد.

 

امروز مقام معظم رهبری درست تشخیص دادند که مشکل اصلی ما مساله اقتصاد است و شعار سال را مهارتورم و رشد تولید بیان فرمودند.

 

برای مهار تورم و رشد تولید باید دید گلوگاه های اقتصادی استان دست چه کسانی است ؟

 

شهر همدان که در روزهای ابتدایی سال با شعارهایی از مسئولین که کاهش نرخ مسکن و سال اقتصادی خوبی را خواهیم داشت روبرو شد، همچنان در تورم و گرانی دست و پا می زند.

 

اتاق بازرگانی همدان که بعنوان یکی از گلوگاه های اقتصادی ارتباط با فعالان اقتصادی را دنبال می کند و یکی  از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی است که تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های دقیق و حساب‌شده‌ای را از سوی مسوولان هر می طلبد.

 

حضور افرادی که در راس بخش های مختلف اقتصادی در این حوزه قرار می گیرند از اهمیت ویژه ای برخوردار است قبل از هر چیز سلامت مالی مجریان این اتاق قابل توجه است.

 

انتخابات اتاق بازرگانی همدان که خالی از حواشی نبود و در یک اقدام در خور توجه، رئیس اتاق در دقایق آخر رد شد. اما حاشیه به همین جا خاتمه پیدا نکرد و طبق شنیده ها برخی افراد انتخاب شده که در راس حوزه های اقتصادی قرار می گیرند از سلامت مالی برخوردار نیستند، هر چمد اخباری مبنی بر باطل شدن انتخابات اتاق بازرگانی و شکایت برخی بر دیوان عالی کشور به گوش می رسد.

 

اجاره بها دلبخواهی منزل و کلاف سردرگم اجاره نشینان همدانی 

 

امسال هم همچون سال‌های گذشته مبلغ اجاره بهای منزل در همدان به صورت دلبخواهی و غیرکارشناسی در حال افزایش است و با این تورم افسار گسیخته هر روز بر مشکلات اجاره نشینان افزوده می شود و دریغ از کوچکترین اقدامی برای حل این ابرچالش!

 

قاعدتا مبلغ اجاره بها باید متناسب با متراژ، امکانات و نوع منطقه تعیین شود، اما متاسفانه در همدان این‌گونه نیست‌ و در این آشفته بازار مسکن، برخی صاحب‌خانه‌ها منازل خود را به بنگاه می‌سپارند و برخی نیز در اپلیکیشن دیوار با قیمت های نجومی و دلبخواهی سعی در اجاره منازل دارند، که همین باعث شده هر روز شاهد قیمت های غیر منطقی باشیم تا جایی که بسیاری از مستاجران حتی توانایی اجاره کردن یک واحد کوچک را هم ندارند!

 

اگر چه دولت باید میزان مجاز افزایش اجاره‌بها را رسما اعلام کند تا شاهد افزایش خودسرانه نباشیم اما متاسفانه این مهم تاکنون محقق نشده و در استان همدان نیز نقش سازمان صمت به عنوان متصدی قیمت‌گذاری و نظارت بر اجاره‌بها سالهاست که مغفول مانده است!

در این آشفته بازار، طرح نهضت ملی مسکن که در سایر استان‌ها در حال پیگیری و اجرا است، در همدان به علت عدم تامین زمین همچنان در بلاتکلیفی است و هر از گاهی آقایان مسول وعده هایی می دهند که در عمل دو صد گفته شان چون نیم کردار نیست همه می دانیم که این روزها مردم با مشکلات اقتصادی زیادی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند، لذا از صاحب خانه های محترم همدانی تقاضا داریم تا حدامکان با مستاجران خود مهربان‌تر باشند و جانب انصاف را بیش از گذشته مدنظر قرار دهند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان