اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. فروردين 1402 - 12:48   |   کد مطلب: 36523
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان گفت:1758جهادگر بسیجی در قالب 204 گروه جهادی تا پایان تعطیلات نوروز در مناطق محروم استان مشغول فعالیت هستند.
فعالیت 1758جهادگر بسیجی در قالب 204 گروه جهادی تا پایان تعطیلات نوروز

به گزارش صبح الوند، علی قره باغی در نشست خبری اصحاب رسانه گفت: در قرارگاه نوروزی 1402 حدود 1758جهادگر در قالب 204 گروه جهادی در مناطق محروم مشغول فعالیت هستند. 

 

وی افزود: رزمایش نوروز امسال نیز مانند سال گذشته با همت جوانان در حال برگزاری است، که در سال گذشته سه رزمایش داشتیم که در این سه رزمایش مجموعا 1147گروه جهادی حضور داشتند و برخی از گروهها هم پوشانی دارد. 

 

قره باغی با اشاره به اهمیت رزمایش های نوروز گفت: رزمایش ها در واقع با هاداف جریان جهادی هم خوانی دارد و خدمت رسانی و کارهای عمرانی و اقتصادی جزو اهداف است اما هدف اصلی تربیت نسل جزیان ساز است تا زمینه تمدن بزرگ اسلامی را محقق کند. 

 

وی تاکید کرد:در گام دوم نیاز به خودسازی جامعه سازی و تمدن سازی داریم و فضای جهادی باید آکنده از عطر ایمان و معرفت باشد، پرداختن به واجبات و مستحبات باشد. 

 

خود جریان جهادی باید ساخته باشند وزمینه سازندگی را فراهم کنند که در نوروز امسال 204 گروه جهادی کار را آغاز کردند که با حضور۱۷۵۸جهادگر بسیجی در سطح استان در عرصه های محرومیت زدایی اعم از ساخت، مرمت و تکمیل منزل نیازمندان، مرمت و تکمیل مسجد، رنگ آمیزی و بهسازی مدارس، آبرسانی و سایر پروژه‌ها فعالیت کردند.

 

وی به فعالیتهای بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: ۲۱۶۰۰بسته معیشتی اواخر روزهای اسفند پخش و توزیع شد و تا پایان رزمایش ماه مبارک بیش از ۸۰۰۰۰بسته خواهد شد ، ۱۳۳۳۰توزیع غذای گرم داشتیم ، ۷۷۰ توزیع پوشاک ، ۵۴ مورد کارت هدیه ،۳۳ ذبح و قربانی،۵۰ سیسمونی و ۲۱ ترمیم منزل مسکونی انجام شده است.

 

قره باغی بیان کرد: 22گروه در حوزه عمرانی، 9 گروه در حوزه تاسیسات و تعمیرات، بسیته های معیشتی 18 گروه جهادی فعالیت دارند و  31 گروه جهادی در حوزه فرهنگی 5 گروه در حوزه پزشکی و درمان، 29گروه در حوزه  اقتصاد مقاومتی و  7 گروه در بخش  آموزشی و مجموعا 83 گروه جهادی فعال هستند. 

 

 

انتهای پیام/ آ 

 

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان