اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. اسفند 1401 - 13:47   |   کد مطلب: 36460
مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)؛
️در زیست بوم هنر و رسانه به دنبال پیام اهل بیت به بشریت هستیم
سعیدی زاده مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و مسول جشنواره ملی شعرکودک و نوجوان رضوی در همدان گفت: ۱۹ دوره از سال ۸۱ برگزار شده و در این سالها رویکرد آن فراگیری و عمومی سازی فرهنگ رضوی بوده است.

به گزارش صبح الوند، مسول  جشنواره ملی شعرکودک و نوجوان رضوی در همدان گفت:  ۱۹ دوره از سال ۸۱ برگزار شده و در این سالها رویکرد آن فراگیری و عمومی سازی فرهنگ رضوی بوده است.

وی افزود: در حوزه جغرافیای کشور و بین المللی با رسیدن ۸۵۰۰اثر به این جشنواره رسیده است و عمومی ترین جشنواره فرهنگی هنری است، اما جشنواره امام رضا منتسب به امام هشتم است و دلدادگی مردم را به دنبال دارد و در میدان کنش فرهنگی و هنری صاحب آثار زیادی شده است.

سعیدی زاده تاکید کرد: آسیب شناسی آن این است که در سالیان گذشته از مصول مخور به فرهنگی رفته است، و با توجه به فضای رسانه و رشد تکنولوژی تجربه تولیدات تخصصی است که اثر گذاری بهتر و بیشتری دارد.

وی گفت: جشنواره موتور محرکه آثار فرهنکی در مورد امام رضا است، و مخاطب حضرت همه مردم هستند.

مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با بیان اینکه در زیست بوم هنر و رسانه به دنبال پیام اهل بیت به بشریت هستیم گفت: تحول در جشنواره با ۵ محور جمع بندی می شود، اول که جشنواره بعنوان یک رویداد تخصصی باقی بماند و به یک کنش رقابتی اتفاق بیافتد که محصولات اثرگذار رقم بخورد، دوم اینکه جشنواره باید به سمت تولیدات اثرگذار پیش رود.

وی افزود: سوم اینکه در بوم استانها دست به انتخاب گری زدیم و استانها را با پتاتسیلی که دارند ارزیابی کردیم ، امسال در جشنواره بیستم ، چهاردهمین جشنواره ملی کودک و نوجوان را در همدان برگزار کردیم .

سعیدی زاده ادامه داد: به شورای سیاست گذاری ملی فکر کردیم و با سه برش با سه معاونت جریان شورای سیاست گذاری را شکل دادیم و به ایده پردازی پرداختیم.

وی گفت: دبیر تراز ملی را به این جشنواره دعوت کردیم و سطح جوایز را رشد دادیم که تقریبا ۱۵ میلیارد ریال اعتبار وارد جشنواره شده است. سعیدی زاده با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی که در این دوره از حشنواره داریم گفت:  هدف انتقال مفاهیم اتفاق می افتد و تا همین امروز ۲۰ کارگاه آموزشی در مسیر اجرا قرار گرفته است.

وی افزود: جشنواره امسال محصول محور است و اصلی ترین آن کتاب شعر کودک و نوجوان است که وارد مراحل تصویر گری می شود و کتاب آثار در اختیار کودک و نوجوان قرار خواهد گرفت.

سعیدی زاده ادامه داد: زیر ساخت های جشنواره ارتباط با جامعه مخاطب ۱۹ دوره گذشته است که آنها هم در میدان فراخوان امسال حضور دارند، اطلاع رسانی و تبلیغات یکسان امسال به میدان جشنواره آورده شده است.

وی گفت: جشنواره از آذرماه امسال شروع و ادامه دارد که تا اردیبهشت ماه سال آینده مهلت ارسال آثار دارد و خردادماه اختتامیه اش در استان همدان برگزار خواهد شد که به نفرات اول تندیس نشان  ارادت اهدا خواهد شد و در مشهد مقدس به برگزیدگان همه جشنواره ها در شب میلاد اهدا خواهد شد .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان