اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. بهمن 1401 - 11:14   |   کد مطلب: 36448
امام جمعه کبودرآهنگ با تاکید بر اینکه قیام ۲۹ بهمن ماه ۱۳۵۶ مردم تبریز شروع اربعین های متفاوت در استانها و شهرها شد افزود: اربعین ها ادامه پیدا می کند تا می رسد به زمانی که حکومت طاغوت سرنگون و حکومت الله به مردم ایران هدیه می شود.

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام نقی باقری، امام جمعه کبودرآهنگ در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: تقدیر می کنم از رسانه‌هایی که قیام‌ها و را به نسل های جدید و معاصر انتقال می دهند. چرا که عین تبیین است و در حقیقت لبیک به سخنان رهبری است.

وی افزود: در رابطه با قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز، این نکته را یادآوری میکنم که به خاطر چهلم شهدای ۱۹ دی قم در سال ۱۳۵۶، و همچنین فشار مقاله توهین آمیزاطلاعات در رابطه با امام و تقسیمات اراضی کشور که به امام بی حرمتی کرده بودند.

باقری تاکید کرد: در ۲۹ بهمن ماه انقلابیون تبریز تصمیم گرفتند که این قیام را انجام دهند و چلهم مسجدی بود به نام‌ مسجد غزله که در ناحیه ششم تبریز واقع بود، که در آنجا برای چهلم شهدای ۱۹ بهمن ماه قم مراسم بگیرند، که مردم کم کم در مسجد حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: شخصی به نام حق‌شناس که فرمانده کلانتری ناحیه شش بوده، اعلام می کند در این محل تجمع نکنید، که مردم اعلام می کنند مراسم داریم و فامیل های ما در مراسم قیام ۱۹بهمن قم شهید شدند و ما به دنبال مراسم هستیم،که فرمانده کلانتری قول می گیرد مردم وارد مسجد نشوند، اما زمانی که بر می گردد متوجه می شود مردم همه در مسجد گرد هم آمده اند.

امام جمعه کبودرآهنگ ادامه داد: با حرف حق شناس که اعلام می کند چرا درب مسجد را باز کردید غیرت دینی مردم به جوش می آید و ماموران تیراندازی می کنند که محمد تجلایی در این حین شهید می شود و زمانی که شهید شد مردم جنازه را محمد تجلایی را با شعار های کوبنده تشیع می کنند.

حجت الاسلام باقری گفت: پس از آن مردم سینماها و مشروب فروشی ها، و برخی محل هایی که مناسب نیست را آتیش می زنند تا به بانک صادرات می رسند که صفر تا صد آن با بهاییت بوده را آتش می زنند.

امام جمعه کبودرآهنگ با تاکید بر اینکه قیام ۲۹ بهمن ماه ۱۳۵۶ مردم تبریز شروع اربعین های متفاوت در استانها و شهرها شد افزود: اربعین ها ادامه پیدا می کند تا می رسد به زمانی که حکومت طاغوت سرنگون و حکومت الله به مردم ایران هدیه می شود.

وی گفت: مردم انقلابی تبریز از بصیرت خود استفاده می کنند و در زمان دوره استبداد صغیر محمد علی شاه را شکست دادند و ۲۹ بهمن ۵۶ بر علیه محمدرضا شاه قیام کردند.

حجت الاسلام باقری افزود: مردم تبریز در اغتشاشات فتنه ۸۸، ورود پیدا نکردند و حتی برای خنثی کردن اغتشاشات به تهران رفتند و سال ۹۶ و ۹۸ هم همین طور، حتی در سال ۱۴۰۱ حامی انقلاب بودند و تا به امروز به خاطر انقلاب خوب درخشیدند و خوب هم حمایت کردند.

انتهای پیام/آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان