اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. بهمن 1401 - 15:33   |   کد مطلب: 36420
مدیر کل بیمه سلامت استان از رشد پرداخت های صعودی به مراکز درمانی و داروخانه ها، همچنین بیماران تحت پوشش خبر داد.

به گزارش صبح الوند، فریبرز نیاستی مدیر کل بیمه سلامت در جمع خبرنگاران گفت: اقدامات شاخصی در تعهدات بیمه ای انجام شد و حمایت مالی برای بیمه شدگان انجام شد.

وی افزود: امروز هنوز جای کار بسیار است و فرایند عمومی کار مثبت صورت گرفته است، در سال ۱۴۰۱ توسعه نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری را در سطح استان، و تعدادی کثیری تحت بیمه قرار گرفتند و امروز بیش از ۱۴۰پزشک طرف قرارداد پزشک خانواده شهری هستند، در همین راستا تمام خانوار ویزیت می شوند و از بابت بیماری های فشار خون و دیابت و غیره تحت پوشش قرار می گیرند.

مدیر کل بیمه سلامت تاکید کرد: نسبت به سال ۱۴۰۰، رشد قابل ملاحظه ای داشتیم که ۶۰ درصد در آمار پزشکان طرف قرار داد رشد داشته ایم. وی افزود: بیماران خاص و صعب العلاج تالاسمی پیوند دیالیز هموفیلی تحت پوشش صد در صد قرار گرفتند، مجموعا ۱۰۷ بیماری در لیست قرار گرفت، بد خیمی ها و سرطانی ها همه قرار گرفتند.

نیاستی گفت: در سال ۱۴۰۱ خوشبختانه بعد از اینکه قانون مصوب شد از اول مهرماه موکل شدیم هزینه های درمانی ۱۰۷ بیماری را تا سقف ۵۰ میلیون تومان و ۹۵ درصد را پوشش دهیم.

وی گفت: تا امروز ۱۷میلیارد ریال به بیماران صعب العلاج پرداخت شده است که حدود ۱۴۰ پرونده را شامل می شود، تا سال ۱۴۰۲ تعداد بیماری ها که تحت پوشش قرار می گیرند، افزایش یافته و هزینه های تقبل شده ام افزایش پیدا می کند.

مدیر کل بیمه سلامت گفت: بیماران نازایی و نابارور ۶۰۰زوج تحت بیمه سلامت قرار گرفتند ۱/۳میلیارد تومان هزینه شده که در سال گذشته ۳۸میلیون تومان بود اما در امسال رشد قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: سقف باروری تا ۵۰ سال افزایش پیدا کرد و تعداد دفعات برداشته شد و محدودیتی برای مراجعات وجود ندارد. نیاستی افزود: محلات کم برخوردار در همدان با جلسات حضوری پوشش بیمه ای صد در صد شد و جمعیت بطور کامل تحت پوشش قرار گرفت، برخی مراکز با بیمه سلامت قرار داد بستند یکی بیمارستان بوعلی و دیگری کلینیک افق بود.

وی گفت: تعداد موسسات طرف قرار د۸۸۴ موسسه است که نسبت به سال گذشته رشد ده درصدی داشته است.

مدیر کل بیمه سلامت افزود: مراکز پیشخوان طرف قرار داد ۲۶ مرکز بود که به ۳۰ مرکز رسید، یکی از اقدامات از ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ در راستای سند بالادستی در استان همدان طرح دارو یار را اجرا کردیم که طرحی بسیار بزرگ است.

وی با بیان اینکه با کمترین میزان چالش و نارضایتی اتفاق افتاد گفت: در این طرح ارز دولتی که به مراکز دولتی داده می شود به مرکز توزیع برسد و تولید دارو با نرخ واقعی اتفاق می افتد و از طرفی جلوی قاچاق کالا را می گیرد.

وی افزود: با توجه به زیر ساخت نسخه التکرونیکی هر بیماری که مراجعه می کند یک بیمار واقعی است و بیمار عملا هزینه اضافه ای برای دارو نمی دهد. نیاستی ادامه داد: پرداخت به موقع و سریع دارو ها بود که تقریبا هر ماه تا ۵ ام هر ماه انجام می شود و ۳۵۴ داروخانه تا بحال تسویه شده و همه پزشکان نیز پرداخت شده است.

 

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان