اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. بهمن 1401 - 11:57   |   کد مطلب: 36404
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین اعلام کرد : در سال زراعی جاری مطابق برنامه اجرای الگوی کشت در شهرستان فامنین به عنوان پایلوت کشوری، 3800 هکتار کشت گندم آبی انجام گرفته است.

به گزارش صبح الوند، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین اعلام کرد  : در سال زراعی جاری مطابق برنامه اجرای الگوی کشت در شهرستان فامنین به عنوان پایلوت کشوری،  3800 هکتار کشت گندم آبی انجام گرفته است که از این سطح اطلاعات 3551 هکتار(93.4% ) در قالب کشت قراردادی  در سامانه شرکت بازرگانی دولتی توسط کارشناسان پهنه و دو نفرنیروی بسیج این شهرستان  با پیگیری و اطلاع رسانی های انجام شده ثبت گردیده است .

خزایی با بیان اینکه مجری طرح کشت قراردادی گندم آبی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی می باشد بیان داشتند که اطلاعات سامانه پهنه بندی مبنای ثبت اطلاعات کشت قراردادی می باشد.

وی تصریح کرد: مشوق‌های خوبی برای این طرح در قالب کود ، تخفیف بیمه ،کمک کرایه حمل و... ارائه می گردد و کشاورزان محترم در هر مرحله از کشت قراردادی میتوانند با استفاده از امکانات برنامه کاربردی از وضعیت قرارداد،اطلاعات مربوط به توزیع نهاده ها ،بیمه و... اطلاع یابند. ایشان افزودند که هدف از اجرای کشت قراردادی این است که کشاورز اطمینان داشته باشد که با اجرای الگوی کشت مشکلی در فروش محصول تولیدی نخواهد داشت و منبعد کشاورزانی مشمول حمایت های دولتی خواهند بود که الگوی کشت را اجرا نمایند و ما امیدوار هستیم که با اجرای طرح الگوی کشت شاهد افزایش درآمد کشاورزان و افزایش بهره وری در تولید محصولات باشیم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان