اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. بهمن 1401 - 11:39   |   کد مطلب: 36403

به گزارش صبح الوند،بهروز الیاسی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در نشست خبری بمناسبت دهه مبارک فجر سال 1401 ضمن گرامیداشت این ایام و تبریک چهل و چهارمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت این شرکت با تأمین و تدارک صددرصدی انواع کودهای کشاورزی مورد نیاز استان، سالیانه حدود یکصد هزارتن  انواع کودهای کشاورزی شامل ازته، فسفاته و پتاسه را با کمک 94 کارگزار و عامل فروش شرکت در استان توزیع می نماید.

الیاسی رسالت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را تأمین نهاده مورد نیاز بخش تولید کشاورزی در نزدیکترین فاصله ممکن به کشاورز و بهره بردار توصیف کرد و گفت با بررسی مناطقی از استان که ممکن بود کشاورز برای تهیه کود به زحمت بیفتد با درخواست جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه، مجوز کارگزاری با رعایت دستورالعمل های موجود صادر که در سالجاری تعداد 13 کارگزاری جدید در مناطق مورد نیاز افزوده شد.

الیاسی افزود برنامه کودی استان در سالجاری 120 هزار تن انواع کودهای کشاورزی یارانه دار بود که سهمیه استان در بهمن ماه به 123 هزارتن افزایش پیدا کرد که شامل 98 هزار تن ازته ، 18 هزار تن فسفاته و 7 هزار تن پتاسه می باشد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان عنوان کرد از مقدار 123 هزار تن کودهای کشاورزی سهمیه استان تا تاریخ 10 بهمن ماه، حدود 68 هزار تن کود ازته ، 9200 تن کود فسفره و 3250 تن کود پتاسه در بین کشاورزان و بهره برداران منطقه توزیع شده است .

وی گفت؛ در تابستان امسال ذخیره راهبردی انواع کودهای کشاورزی یارانه دار استان بالغ بر 27 هزار تن بود که این اتفاق کم سابقه با همت شبانه روزی همکاران و استفاده از فضای حداکثری انباری حاصل شد که پشتیبانی مطمئن در جهت تأمین به هنگام این نهاده مهم برای تولیدات کشاورزی استان بود که در حال حاضر این ذخیره راهبردی 16 هزار تن است .

الیاسی در ادامه گفت؛ شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان بازوی اجرائی وزارت جهاد کشاورزی در امر تولید، تهیه، تدارک، توزیع، حمل، نقل، خرید و فروش انواع نهاده های مورد نیاز کشاورزی با شبکه بزرگ کارگزاری در سراسر کشور مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی تعیین شده است.

 وی بیان داشت ؛ در همین راستا و به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی کودهای کشاورزی، این شرکت اقدام به عقد تفاهم نامه با تولیدکنندگان نموده است که محصولات تولیدی در صورت داشتن استانداردهای لازم مجوز توزیع از طریق کارگزاران شرکت را دریافت می نمایند .

وی به همایشی که در تاریخ سوم خرداد در استان همدان برگزار شد اشاره کرد و گفت این همایش با موضوع (آموزشی ترویجی و معرفی سبد محصولات کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ) برای معرفی کودهای کشاورزی تولیدی به طور مستقیم به بهره برداران و کشاورزان برگزار و مورد استقبال قرار گرفت.

الیاسی هدف از حمایت تولیدکنندگان و برگزاری این همایش ها را تحقق شعار سال ( تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین) در جهت رسیدن به کشاورزی دانش بنیان که ضامن امنیت غذایی کشور است دانست.

این مقام مسئول در خصوص کیفیت کودهای کشاورزی تدارک شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار داشت که فرایند تأمین، توزیع و مصرف کودهای تدارک شده توسط دولت در چارچوب «سامانه کنترل کیفی» با نظارت کامل صورت گرفته و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار می‌باشد و چنانچه کودی دارای کیفیت نامناسب باشد بطور سیستماتیک شناسایی و از چرخه توزیع خارج خواهد شد و از کشاورزان و بهره برداران عزیز و زحمتکش تقاضا نمود که کودهای مورد نیاز خود را صرفاً از شبکه رسمی فروش به ویژه شبکه بزرگ کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تهیه نموده تا از ورود کودهای بی کیفیت و تقلبی به چرخه کشاورزی کشور جلوگیری گردد .

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از اجرای کشت قراردادی گندم آبی در استان نیز گفت که بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای کشت قراردادی با محوریت گندم آبی در استان همدان، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با اعلام آمادگی در زمینه تامین کودهای کشاورزی مورد نیاز این طرح نسبت به توزیع کودهای کشاورزی اقدام نمود که این برنامه عملیاتی در اراضی گندم آبی استان با کمک شرکت بازرگانی دولتی ایران اجرایی شد.                                                  

 ایشان عنوان کرد در برنامه کشت قراردادی، کشاورزان با پرداخت 50% از مبلغ، کود فسفاته و پتاسه مصرفی خود را تحویل گرفتند و 50% باقیمانده بهای کود را در زمان برداشت محصول تسویه می نمایند .

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان