اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. دى 1401 - 11:24   |   کد مطلب: 36328
کارشناس مسائل بین الملل سردار حاج قاسم سلیمانی را اولین نیروی نظامی دانست که توانست با کمترین سلاح بالاترین قدرت نظامی را در منطقه ایجاد کند.

 

به گزارش صبح الوند؛ جعفر قناد باشی کارشناس سیاسی در آستانه سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی مکتب او را چنین تشریح کرد.

 

وی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دو نگاه مختلف راجع به مکتب شهید سلیمانی وجود دارد که در بین کارشناسان و صاحب نظران است، و این برداشت ها از سخنان رهبری درباره مکتب حاج قاسم به جود آمده است.

 

این کارشناس خاورمیانه افزود: در نگاه اول مکتب سلیمانی به سان مدرسه ای است که همه افراد جامعه می توانند به اندازه دانش و ظرفیت خود از این مکتب آموزش ببینند و در نگاه دوم مکتب سردار سلیمانی بعنوان یک اندیشه و تفکر در یک مجموعه کامل است که ایدئولوژی و جهان بینی کامل دارد.

 

وی با بیان اینکه در هر دو نگاه ما از زندگی سردار سلیمانی و عمر پربرکتش بهره می بریم گفت: سردار در زندگی فردی نیز بعنوان فردی موفق عمل کرد و نگاه خرافاتی به دین نداشت.

 

این کارشناس بین الملل افزود: سردار سلیمانی اقدامات کلانی را انجام داد  که در تاریخ نظامی ایران بی سابقه بود، او توانست با کمترین میزان سلاح بالاترین قدرت نظامی را در منطقه ایجاد کند.

 

وی ادامه داد: سردار سلیمانی نگاه استعماری را از ایران برداشت و از نظر ساختار در ارتش هیچ الگوی غربی را استفاده نکرد بلکه الگوی دفاع مقدس را پیاده کرد.

 

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان