اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. آذر 1401 - 11:34   |   کد مطلب: 36273
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از تداوم برداشت زعفران در شهرستان خبر داد منصور خزایی گفت: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی ، برداشت زعفران تا نیمه آذر ماه در شهرستان ادامه خواهد داشت .

به گزارش صبح الوند، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از تداوم برداشت زعفران در شهرستان خبر داد منصور خزایی گفت: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی ، برداشت زعفران تا نیمه آذر ماه در شهرستان ادامه خواهد داشت .

وی افزود در حدود 14 هکتار از اراضی شهرستان طی سالهای اخیر به کشت زعفران اختصاص یافته است که میزان تولید سال جاری شهرستان در حدود 40 کیلو گرم براورد می گردد. با توجه به کم آب بر بودن زعفران، کشت این محصول می تواند جایگاه مهمی در تغییر الگوی کشت شهرستان داشته باشد، بخش اصلی نیاز آبی زعفران در پاییز و زمستان و از طریق نزولات جوی تامین می گردد و می تواند جایگاه مهمی در الگوی کشت متناسب با کم آبی داشته باشد . بخشی از سطح کشت این محصول در شهرستان به زنان روستایی تعلق دارد که در سطوح اندک و در منازل مشغول به پرورش این گیاه هستند و علاوه بر تامین نیاز خانواده با فروش بخشی از تولید خود سهمی در افزایش درآمد خانوار دارند. وی در ادامه گفت با توجه به پر هزینه و زمانبر بودن کشت سنتی زعفران، کشت نیمه مکانیزه و مکانیزه این محصول علاوه بر سهولت در انجام عملیات کشاورزی موجب صرفه جویی در وقت و هزینه ها می گردد. وی همچنین ابراز امیدواری نمود که با افزایش سطح زیر کشت زعفران در شهرستان روند بسته بندی محصول از حالت سنتی خارج گردد و کشاورزان به بازارهای فروش این محصول دسترسی آسانتری پیدا کنند .

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان