اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. آذر 1401 - 9:28   |   کد مطلب: 36271
علمک های بدون گازی که بر درب خانه ها نصب شده و صدای فقری که باید شنیده شود.

به گزارش صبح الوند، در حالیکه به دورافتاده ترین نقاط کشور و حتی روستاهای دور افتاده انشعابات گاز و برق و آب تعلق گرفته است، اما متاسفانه برخی از ساکنانی که در بناهای قدیمی ساکن شده اند از نعمت گاز محروم اند.

 

یکی از شهروندان ساکن در شهرستانهای همدان به خبرنگار ما گفت: به علت مشکلاتی که داشتم یک اتاق 40 متری در زمین مسکونی خودم که انشعابات آب و برق نیز داشت احداث کردم.

 

وی افزود: این خانه که به کمک گروه های جهادی ایجاد شده، هزینه زیادی برایم نداشت و هر چند کوچک است اما خداروشکر مشکل زمستان ما را حل می کند.

 

این شهروند با اشاره به اینکه خانه قدیمی بوده و انشعاب گاز ندارد اما علمک بر درب ورودی آنها نصب شده است گفت: شهرداری اعلام کرده 30 متر عقب نشینی دارم و تا زمانی که عقب نشینی را انجام ندهم نامه برای اداره گاز ارسال نمی کند، این در حالیست که زمستان سردی را در این شهرستان سپری می کنیم و روزهای به سختی می گذرد.

 

وی افزود: در بخش ها معمولا کسی عقب نشینی انجام نمی دهد چون شهرداریها در آمد ندارند و در ازای عقب نشینی خدماتی ارائه نمی دهند.

 

بنا بر قوانین موجود طبق قانون ماده 4 ماده ۴ قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز دستگاههای مسوول موضوع این قانون می‌توانند، نسبت به برقراری انشعاب های غیردائم خدمات عمومی موضوع این قانون مطابق با تعرفه مربوطه، تا تعیین تکلیف قانونی از سوی مراجع ذی صلاح، اقدام نمایند. تبصره ۱ – در صورت عدم جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و یا عدم تعیین تکلیف قانونی مستحدثات غیرمجاز طی سه سال از تاریخ ابلاغ این قانون، حسب مورد با دستگاه مسوول در امر ساخت و سازهای غیرمجاز مطابق با ماده (۳) قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها مصوب ۳۱ /۳ /۱۳۷۴ و اصلاحات بعدی آن رفتار می‌شود. تبصره ۲ – تأمین موقت خدمات موضوع این ماده با أخذ بهای حق انشعاب و أخذ تعهد رسمی که این امر حقی برای مشترکین ایجاب نمی کند، صورت خواهد پذیرفت، در صورت قلع و قمع مستحدثات، مبالغ دریافتی حق انشعاب مسترد می‌شود.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان