اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. آبان 1401 - 11:17   |   کد مطلب: 36255
بر اساس آمار موجود و کارهای تحقیقاتی برخی موسسه ها و سازمان های متولی میزان طلاق در استان همدان بالا است و همچنان این روند افزایشی و سیر صعودی ادامه دارد؛ استاندار همدان در این زمینه تاکید کرد که باید تمامی ظرفیت های فرهنگی و اجرایی برای کاهش این معضل اجتماعی در سطح استان بسیج شوند.

به گزارش صبح الوند،  علیرضا قاسمی فرزاد در نشست شورای فرهنگ عمومی همدان افزود: یکی از راهکارهای مهم در راستای کاهش میزان طلاق و به دنبال آن استحکام بنیان خانواده برگزاری برخی کارگاه های آموزشی قبل و حتی حین و بعد از ازدواج است که می توان از بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد در این راستا هم کمک گرفت.

بر اساس گزارشی که امروز از سوی یک نهاد تحقیقاتی و آموزشی در حوزه خانواده و ازدواج در استان همدان و در نشست شورای فرهنگ عمومی اعلام شد به ازای هر سه ازدواج یک مورد منجر به طلاق شده است؛ همچنین بالای ۶۵ درصد طلاق ها در همدان مشخص شده که ناشی از انتخاب های نادرست و نبود مشاوره های قبل از ازدواج است.

وی تصریح کرد: همه سازمان ها و نهادها همچون دانشگاه علوم پزشکی، جهاد دانشگاهی، بهزیستی ورزش و جوانان و حتی صداو سیما و سایر دستگاه های مرتبط با موضوع ازدواج به فراخور رسالت و نقشی که می توانند در این زمینه ایفا کنند در این عرصه هم وارد میدان شوند.

قاسمی فرزاد گفت: البته نباید در این زمینه اجازه داد که برخی موازی کاری ها و ناهماهنگی های بین بخشی ضرورت پرداختن به این مهم و برگزاری مشاوره های ازدواج را دچار چالش کند.

وی اظهار داشت: در این حوزه روش‌های سنتی به نوعی در شرایط امروزه جوابگو نیست و تاکید ما این است که نظام تربیتی ما یک نکته آموزشی را در سبک و نحوه زندگی ارائه کنند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: برای کودکان و نوجوانان نسل جدید باید پیش از یادگیری الفبا، روش درست را از نخستین کلام، نحوه پوشش و صحبت با دیگران را متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی آموزش داد.

وی تاکید کرد: اگر کودکان و نوجوانان ما درست تعلیم و تربیت شوند در جوانی و نوجوانی هیچگونه مشکلاتی به وجود نمی‌آید؛ همین مسائل کوچک باعث می‌شود زوجین با کوچکترین موضوع دچار چالش شوند.

استاندار همدان عنوان کرد: اگر رعایت حقوق دیگران و شیوه ارتباط گیری در مدارس و دوران آموزشی ارائه شود بسیاری از مشکلات کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان