اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. آبان 1401 - 10:20   |   کد مطلب: 36158
گزارش هدفمند و هماهنگ شده در چند منبع خبری بریتانیایی نشان از موج‌سواری رسانه‌های غیر مستقل و نیمه ورزشی و نیمه سیاسی این کشور روی طرح حذف ایران از جام جهانی داشت که در نطفه خفه شد.
خودزنی بزرگ BBC با توهین به شأن فیفا / اقدام هماهنگ برای حذف ایران از جام جهانی +عک

به گزارش صبح الوند، 

در چند روز گذشته رسانه های ورزشی و سیاسی بریتانیا سوار بر موج ایجاد شده از سوی مقامات این جزیره به صورت سریالی و هماهنگ شده مطالبی درباره ماجرای حذف ایران از جام جهانی نوشته و منتشر کرده‌اند. اتفاقی که با توجه به شان خدشه دار شده فیفا، شاید بهانه ای برای چند بازی رسانه ای پیاپی فراهم کند اما بسیار بعید است که رخ بدهد.

طنز تلخ ماجرا آنکه تنظیم کنندگان این نامه چهره های دور انداخته شده خانواده بزرگ رسانه ایران و افراد منزوی یا حقوق بگیر عربستان سعودی و البته بریتانیا نشین هستند.

وب سایت رسمی BBC، که در چند ماه گذشته حتی یک مطلب درباره نقض حقوق بشر در قطر ننوشته بود ناگهان یگانه مدافع حقوق بشر در جهان شد و در مدت ۵ روز ۸ مقاله بلند بالا درباره نامه ارسال شده به فیفا در خصوص حذف ایران از جام جهانی نوشت. نویسنده اکثر این گزارش‌ها در بی‌بی‌سی تلاش دارد تا عنوان کند خود فیفا چنین درخواستی از جامعه جهانی داشته و منتظر پاسخ مدیریت جهانی است.

این در حالی است که چنین گزارشی از اصول توهین به شأن فیفا محسوب می شود. چرا باید فیفا منتظر پاسخ مقامات سیاسی کشورهای دیگر باشد؟ مگر قرار نبود فیفا مستقل باشد و سیاست و اقتصادی هیچ راهی به آن نداشته باشند؟

در آخرین گزارش بی بی سی آمده است که گروهی از ایرانیان یک نامه رسمی به روابط عمومی فیفا ارسال کرده و طی آن خواستار حذف ایران از جام جهانی و حتی حذف ایران از عضویت در فیفا شده‌اند. عجیب آنکه نویسنده بی بی سی هر که هست دست کم باید بداند یک رسانه خودزنی نمی کند و با اعتراف های ناخودآگاه برای خود چالش نمی آفریند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان