اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. شهريور 1401 - 19:46   |   کد مطلب: 36098
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان تاکید کرد؛
تردد زایران اربعین، ظرفیت جذب توریسم مذهبی به همدان
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه باید از ظرفیت تردد زایران به منظور بهره‌برداری در بحث گردشگری همدان در آینده استفاده شود، گفت: قطعاً با اقدامات درست و به موقع، می‌توانیم درصدی از زایران را به عنوان توریسم مذهبی جذب کنیم.
تردد زایران اربعین، ظرفیت جذب توریسم مذهبی به همدان

به گزارش صبح الوند، حمید بادامی‌نجات در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و گرامیداشت این ایام، اظهار کرد: همدان پایتخت تاریخ و تمدن در ایام اربعین، یکی از محورهای عبوری زایران عتبات عالیات و میزبان مشتاقان زیارت اباعبدالله (ع) است.

وی خواستار توجه ویژه و تدابیر لازم مسئولان و مدیران برای تسهیل سفر زایران اربعین شد و گفت: قرار گرفتن همدان در مسیر زایران اباعبدالله (ع) ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان بیان کرد: سنوات قبل از کرونا پیشنهادات و اقدامات خوبی از سوی مجموعه‌های گردشگری به ویژه در شهر همدان برای استفاده از این ظرفیت تدارک دیده می‌شد.

بادامی‌نجات به حل بخشی از مشکلات ناشی از شیوع کرونا و برقراری سفر اربعین اشاره کرد و افزود: پیشنهاد می‌شود به منظور استفاده از این ظرفیت و معرفی همدان به زایران، تمام مجموعه‌های گردشگری از غار علیصدر تا تله‌کابین گنج‌نامه و... و در رأس آنها شهرداری و میراث فرهنگی تدابیری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت تردد زایران  به منظور بهره‌برداری در بحث گردشگری همدان در آینده استفاده شود، تصریح کرد: قطعاً با اقدامات درست و به موقع، می‌توانیم درصدی از زایران را به عنوان توریسم مذهبی جذب کنیم.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان ادامه داد: معاونت فرهنگی شهرداری، سازمان میراث فرهنگی، مجموعه‌های گردشگری و مدیریت ارشد بیاید به منظور جذب توریسم مذهبی برنامه‌ریزی کنند تا فرصت پیش آمده در بحث ترددهای اربعین از دست نرود.

بادامی‌نجات با تاکید بر اینکه در کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری نیز تلاش بر ارایه راهکارهایی به منظور جذب توریسم مذهبی و استفاده از ظرفیت سفر اربعین است، خاطرنشان کرد: آماده پذیرش طرح‌ها و راهکارها از سوی مجموعه‌های گردشگری و صاحب نظران در این خصوص هستیم.

وی در پایان یادآور شد: جذب توریست در پیشرفت و توسعه این صنعت و به تبع آن پیشرفت استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان