اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. مرداد 1401 - 12:24   |   کد مطلب: 36040
یادواره شهدای قهرمان سوباشی صبح امروز با حضور خانواده های نیروی پدافند هوایی ارتش، پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولین در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد.
سنگربانان بی سنگر سوباشی در دفاع از وطن، شهادت را انتخاب کردند/کینه ی دشمن از رادار س

به گزارش صبح الوند، یادواره شهدای قهرمان سوباشی صبح امروز با حضور خانواده های نیروی پدافند هوایی ارتش، پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولین در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد.

امیر ابوالفضل سپهری راد، معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش در یادواره شهدای سوباشی اظهار داشت: یزیدیان امروز هم تلاش کردند شور حسینی را در نطفه خاموش کنند. سنگربانان بی سنگر در سوباشی در دفاع از وطن شهادت را انتخاب کردند.

وی تاکید کرد: خون اباعبدالله (ع) در سرزمین غربت ریخته شد اما حضرت زینب (س) این را در سراسر دنیای اسلام بیان کرد که باعث احیای حکومت اسلامی شد.

سپهری راد افزود: بعد از عاشورا یزیدیان فکر می کردند که دیگر خبری از عاشورا نخواهد بود که خطبه های امام سجاد و حضرت زینب نگذاشت این واقعه مهم به فراموشی سپرده شود.

امیر سپهری راد اظهار داشت: یادواره شهدا یادگار رشادت های رزمندگان ما هستند که با نثار خونشان از سرزمین خود دفاع کردند.

وی ادامه داد: از مقامات لشکری و کشوری تشکر دارم و می دانیم که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، باعث افتخار است که در یادواره شهدای سوباشی همدان شرکت کنم.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار کرد: خون شهیدان ما امتداد خون شهیدان کربلاست. رهبر انقلاب بارها فرمودند از اول تا آخر حادثه عاشورا به یک معنا ۷ تا ۸ روز بوده است و حادثه اصلی در نصف روز صورت گرفته اما ببینید که چه مقدار تاثیرگذار و الهام بخش است. ما اگر نخواهیم ۸ سال جنگ را با ۸ روز عاشورا مقایسه کنیم لیکن طرحی از آن است و در جامعه ما این ۸ سال می تواند اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه حمله ناجوانمرداته سوباشی ۹ روز بعد از امضای قطعنامه صورت گرفت، تاکید کرد: حمله به کشور ما حمله به انقلاب بود؛ چرا که انقلاب ما ثبات غرب را در منطقه به هم زده بود و نابرابرترین حنگها در قرن ۲۰توسط جهان غرب و شرق به ایرانی تحمیل شد که تنها ۱۹ ماه از انقلابش می گذشت.

سپهری راد ادامه داد: تمام اعلام خطر و خبرهایی که از صدا و سیما پخش می شد توسط پدافند هوایی در ارتش انجام می شد و در دوران جنگ با آنکه آسمان نا امن بود اما هیچ پروازی کنسل نشد.

وی تصریح کرد: پایانه های نفتی در جزایر صادرات نفت هیچ گاه قطع نشد و علاوه بر تامین پدافند هوایی کشور هیچ عملیات زمینی بدون پدافند هوایی انجام نشد.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش در پایان گفت: در گفتمان های دفاع مقدس کمتر نامی از پدافند هوایی برده می شود چرا که فیزیک پدافند را کسی نمی دید، اما در ادامه، پدافند هوایی از نیروی هوایی جدا شد.

استاندار همدان: رادار سوباشی جزو مهمترین نقاط کشور بود که اجازه تعرض هواپیماهای دشمن را نمی داد

علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان در این مراسم گفت: مردم با حضور حماسی خود در استقبال از رئیس جمهور به میدان و عرصه آمدند و ساعت ها در هوای گرم ایستادند و به گرمی استقبال کردند.

وی افزود: جمعیت کم نظیری با شعارهای خوب مهمان نوازی کردند و از همه مسئولین که تعامل خوبی داشتند قدردانی می کنیم که فضای امنی را ایجاد کردند.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: رادار سوباشی یکی از نقاط مهمی بود که در طول دفاع مقدس اجازه نمی داد هواپیماهای دشمن به کشور تعرض کنند لذا دشمن با کینه و عدوات خاصی با آن برخورد می کرد.

وی افزود؛ بعد از قرارداد ۵۹۸ منافقین کور دل عملیات مرصاد را آغاز می کنند که برای خود لانه ای درست کنند که شکستی مفتضحانه را تجربه کردند و بعثی ها که از رزمندگان کینه داشتند بیست افسر رشید را به شهادت رساندند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان: رشادت ها در سوباشی هیچ گاه فراموش شدنی نیست

آیت الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در یادواره شهدای سوباشی اظهار داشت؛ رشادت ها در سوباشی هیچ گاه فراموش شدنی نیست و ایمان و مجاهدت شان در تاریخ ماندگار خواهد بود.

وی افزود: حضرت اباعبدالله اگر در کربلا به شهادت رسید برای این بود که حقایق تاریخ اسلام بدرستی تبیین شود.

امام جمعه همدان تاکید کرد: جهاد تبیین و دستاوردهای نظام اسلامی اگر درست تبیین نشود باعث سوءفهم می شود.

آیت الله شعبانی در پایان تصریح کرد:  همه نیروهای مسلح در کشور، بطور واحد و برای یک هدف تلاش می کنند.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان