اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. مرداد 1401 - 8:40   |   کد مطلب: 36028
سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه برای برگزاری سی امین سفر استانی دولت، با استقبال نماینده ولی فقیه در استان ،امام جمعه همدان ، استاندار و جمعی از مسئولین استانی وارد مرکز استان همدان شد.

به گزارش صبح الوند، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه برای برگزاری سی امین سفر استانی دولت، با استقبال نماینده ولی فقیه در استان ،امام جمعه همدان ، استاندار و جمعی از مسئولین استانی وارد مرکز استان  همدان شد.

دیدار با نخبگان استان، دیدار با اقشار مختلف مردم، ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا، برگزاری شورای اداری، بازدید از برخی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی و برگزاری نشست خبری در پایان سفر از مهمترین برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به همدان است.

رییسی در دیدار با جمعی از آحاد مختلف مردم استان همدان گفت؛ مردم مومن و مجاهد همدان که دارالمومنین و دارالمجاهدین دور رمز موفقیت این شهر و دیار ایمان اعتقاد و باور به خداست همچنین محاهدت در راه حق دو وصف مردم این سامان است.

وی افزود؛ همدان مهد مردان و زنان فرهیخته ای است که در طول تاریخ نام آور شدند چهره های نامدار ، اگرچه نام باباطاهر و بوعلی بر زبان جاری می شود و بزرگانی از علما و فلاسفه که در جهان اسلام تاثیرگذار بودند رشادت و فداکاری در دفاع مقدس چگونه جان فشانی کردند.

رییسی ادامه داد؛ سالهای ۶۱ و ۶۲ خدمت گزار مردم همدان بودم و یاد شهدا را گرامی می داریم، استان همدان در دفاع مقدس و بمباران هایی که شبانه روز مروم همدان را تهدید می کرد خوش درخشیدند و بصیرت مردم همدان دشمن را ناامید کرد.  

وی تاکید کرد؛ امروز تکلیف همه ما آن است که مجاهدان ایثارگران و سلحشوران دین خود را ادا کنیم و امروز عرصه ابتلا و امتحان بزرگ است که شهدا قبول شدند و خانواده های آنها نیز با صبر نمره آوردند.

وی گفت؛ باید در این ابتلای بزرگ یعنی خدنت به مزدم.  و نهراسیدن در برابر تهدیدها تلاش کنیم، امروز خداوند ظرفیت های خوبی اعطا کرده و آن زنان و مردان مجاهدی هستند که پشتیبان نظام هستند.

وی گفت؛ در این چهل سال تلاش های زیادی صورت گرفته است، اما با همه تلاشها کارهای زیادی باید انجام شود از جمله مسایل ، مساله آب است که به مسولین تاکید شده بصورت جدی دنبال کنند و ۱۷ سال با تاخیر صورت گرفته زمان را محدود کنیم تا کارها با سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی گفت؛ حداکثر ظرف دو ماه آینده مساله آب به سامان می رسد. 

رییسی گفت؛ امروز تولید کشاورزی و فعال بودن صنایع از مسایل محوری است اگر واحدهای صنعتی تعطیل هستند باید به چزخه تولید باز گردند چرا که تمام اینها باعث اشتغال بیشتر خواهد شد. 

وی گفت؛ ایجاد۲۷۰۰۰شغل در دستور کار دولت است و همه بخش ها باید برای ایجاد و فعال کردن تولید و اشتغال فعالیت کنند و خط تولید افزایش پیدا کند و مدیریت منابع آب شود و اصلاح الگوی کشت صورت گیرد.

وی گفت؛ حدود ۴۰۰۰۰شغل در سال جدید باید ایجاد شود تا بخش بیکاری حل شود و در حوزه مسکن نیز مشکلات فراوانی وجود دارد که باید حل شود و در این سفر ایجاد مسکن با همکاری خود مردم و تشکیل تعاونی کار دنبال شود. 

رییسی افزور؛ مردم آمادگی دارند که در ساخت مسکن به دولت کمک کنند ، لذا دادن زمین و تسهیلات به اقشار نیازمند با فوریت هر چه تمام تر برطرف شود.

وی ادامه داد؛ در حوزه شهرها و شهرستانها اراضی وجود دارد که باید از آنها استفاده کنیم.

رییسی گفت؛ امروز اصلاحاتی که در حوزه های اقتصادی اتفاق افتاد و ایستادگی مردم دشمن را ناکام کرد ، امروز عرصه خدمت گزاری باز است و با اخلاص و مردمداری انجام می شود.

 

انتهای پیام/آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان