اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. مرداد 1401 - 6:14   |   کد مطلب: 36026
تامین اعتبار پروژه های نیمه تمام همدان در انتظار عزم دولت؛
آیا گره کور مشکلات مسکن همدان با سفر رئیس جمهور باز می شود؟!
تکمیل طرح های نیمه تمام اولویت دولت سیزدهم برای آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی است که بارها از سوی رییس جمهور مورد تاکید قرار گرفته است؛ آیت الله رئیسی در سفرهای استانی ضمن موافقت با تخصیص اعتبارات و منابع لازم برای تکمیل طرح های نیمه تمام اعلام کرده که بنای بر این است در استان‌ها کارهای نیمه تمام را به سرانجام برسانیم و به غیر از بخش مسکن کلنگ زنی نکنیم. حال معضل مسکن در همدان، در انتظار تدبیر دولت در سفر به همدان است.

به گزارش صبح الوند،  تکمیل طرح های نیمه تمام اولویت دولت سیزدهم برای آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی است که بارها از سوی رییس جمهور مورد تاکید قرار گرفته است؛ آیت الله رئیسی در سفرهای استانی ضمن موافقت با تخصیص اعتبارات و منابع لازم برای تکمیل طرح های نیمه تمام اعلام کرده است: بنای ما این است که در استان‌ها کارهای نیمه تمام را به سرانجام برسانیم و به غیر از بخش مسکن کلنگ زنی نکنیم.

استاندار همدان بارها در رسانه ها اعلام کردند که ۲۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای سفر رئیس جمهور به همدان آماده شده است.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: این طرح ها شامل ۱۸ هزار میلیارد تومان در حوزه عمرانی و ۶ هزار میلیارد تومان در حوزه اقتصادی مبتنی بر رویکرد عدالت محورانه دولت سیزدهم تهیه و برای ارائه در سفر رییس جمهور به استان آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم دست کم اجرای نیمی از این طرح های پیشنهادی در سفر دولت به استان تصویب شود، افزود: به طور قطع سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت منشا خیر و برکات زیادی برای استان همدان خواهد شد به نحوی که زمینه تکمیل بخش قابل توجهی از پروژه های نیمه تمام و معطل مانده از دولت گذشته را فراهم خواهد کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم تکمیل طرح های نیمه تمام است، تصریح کرد: بلاتکلیفی و طولانی شدن زمان اجرای طرح های عمرانی موجب از بین رفتن سرمایه های ملی و ایجاد فضای یاس و ناامیدی می شود و برهمین اساس رویکرد محوری دولت سیزدهم، امید آفرینی و تقویت روحیه نشاط و خودباوری در جامعه است.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: دولت سیزدهم بنای کلنگ زنی و آغاز طرح جدید مگر در شرایط ضروری و نیاز منطقه را ندارد و همت اصلی دولت بر تکمیل طرح های نیمه تمام و معطل مانده از دولت های قبل است.

وی گفت: برنامه یکساله توسعه استان همدان تهیه و تدوین شده و با اعلام شعار سال تغییراتی مبتنی بر همین رویکرد برای تحقق آن در سطح استان و شهرستان های تابعه ایجاد شد که به زودی سند برای اجرا به عنوان یک تکلیف به مدیران دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

نماینده عالی دولت در استان همدان افزود: ایجاد حداقل ۲۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی طی سال‌جاری در استان پیش بینی شده که با این وجود تمامی تلاش مدیران اجرایی استان باید تحقق کامل برنامه بیشتر از سهم و تعهد ایجاد شده است.

قاسمی فرزاد گفت: با توجه به شعار سال و سیاست های ابلاغی مربوطه، برنامه های اجرایی سال ۱۴۰۱ با همکاری نهادهای علمی و دانشگاهی و در راستای دانش بنیان کردن فعالیت ها به ویژه در بخش تولید تدوین و ابلاغ شده است.

استان همدان به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل می‌شود

استاندار همدان در ادامه با اشاره به برنامه ها و اهداف پیش بینی شده در حوزه های مختلف اقتصادی، عمرانی، خدماتی و تولیدی استان، گفت: به طور قطع با اجرای دقیق این برنامه ها، استان به یک کارگاه بزرگ عمرانی و سازندگی تبدیل می شود که نتیجه آن افزایش فرصت های شغلی و رشد و توسعه پایدار و همه جانبه استان است.

وی افزود: طرح «نهضت ملی مسکن» نمونه ای از طرح های مهم در دست اجرای استان همدان است که با افزایش ساخت و ساز بارقه ای از امید برای خانه دار شدن افراد فاقد سرپناه و فراهم کردن زمینه های شغلی مولد در سطح جامعه و میان مردم شکل گرفته است.

استاندار همدان گفت: کار برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان آغاز شده و در این راستا زمین با قیمت رایگان برای اجرای طرح تامین و قیمت ساخت نیز در قالب تسهیلات از سوی بانک برای متقاضی پرداخت می شود.

قاسمی فرزاد با تاکید بر تحقق رشد ۷.۱ درصدی و حمایت از سرمایه گذاری به ویژه در حوزه گردشگری، اظهار داشت: در ماه های اخیر ۵۰ واحد تولیدی راکد و تعطیل استان همدان با برنامه ریزی موثر و حمایت مسئولان فعال و به چرخه تولید بازگشته است.

وی افزود: یکی از مشکلات کشور و استان همدان موضوع خشکسالی است که برای استفاده بهینه از منابع موجود با اولویت تامین آب آشامیدنی، ضمن ممنوعیت کشت برخی محصولات(نیازمند آب زیاد) باید به سمت کشاورزی نوین و استفاده از شیوه های مدرن حرکت کرده و در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم.

استاندار همدان خاطر نشان کرد: پیگیری جدی برای تکمیل پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان از جمله اقدامات در راستای تامین آب موردنیاز است، این طرح که مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان همدان است تا قبل از آغاز کار دولت سیزدهم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی ادامه داد: طرح اقدام ملی مسکن در استان همدان نیز بسان سایر استان‌های کشور با شرایط خاصی چون اینکه متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از ۱۳۸۴/۰۱/۰۱ به بعد) بوده و از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ از هیچ‌یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه، متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار باشد و غیره همراه بود.

به گزارش عصرهمدان؛ اما حالا بعد از گذشت مدت ها، برخی مسئولین از پیشرفت ۳۰ درصدی مسکن در همدان خبر می دهند و برخی پروژه ها همچنان منتظر آزمایش خاک هستند؛ امیدواریم با سفر ریاست جمهوری به همدان اعتبار پروژه ها تامین شده و مسئولین با همت بیشتری به مسکن بپردازند چرا که مشکل مسکن و اجاره بها در همدان یکی از معضلات اجتماعی است.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان