اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. تير 1401 - 8:56   |   کد مطلب: 35979
خانم نوروزی دبیر پویش مردمی"کی وقتشه؟" در بیان موانع ازدواج جوانان به ۳ مورد اشاره کردند.
پویش مردمی"کی وقتشه؟"

نوروزی دبیر پویش مردمی"کی وقتشه؟" در بیان موانع ازدواج جوانان به ۳ مورد اشاره کردند.

مورد اول تغییر باورها و مسائل اجتماعی  است. با توجه به اینکه در گذشته، خود والدین اذعان داشتند که با ازدواج ،مسئولیت به دوش جوانان می افتد و این بار مسئولیت موجب رشد و ترقی جوانان خواهد شد در صورتی که الان باور عمومی بر این شده است  که پسر میگوید مگر نان خور اضافه می خواهم و دختر می‌گوید مگر یه لقمه نان در خانه پدر ندارم که بخواهم ازدواج کنم.

مورد دوم اشاره به ایده آل گرایی جوانان دارد که با توجه به بالارفتن سطح تحصیلات در دختران ، به کسی باسطح تحصیلات کمتر از خود راضی به ازدواج نمی شوند و از طرفی هم برخی  پسران با توجه به مهاجرت جهت اشتغال در شهرها به دختران هم سطح خود در روستا راضی نمی شوند. همچنین توقع و کسب و جلب همه امکانات رفاهی ،مادی و تحصیلی پیش از ازدواج از انتظاراتی است که منجر به هدر رفت زمان وفرصت سوزی در امر ازدواج می گردد.

مورد سوم وضعیت اقتصادی و معیشت است و به رغم اینکه استان همدان به لحاظ گردش و قدرت مالی در سطح متوسطی از وضعیت کشوری قرارا دارد، اما تقریبا حمایت مالی از جوان توسط والدین در سطح پایینی قرار دارد.

 

وی  در معرفی پویش "کی وقتشه؟؟" افزودند؛ به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع)و حضرت زهرا(سلام الله علیها) با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان و بیان علل و عوامل مهم در تاخیر در این امر مهم که در قالب های متعدد همچون برگزاری کارگاه های پیش از ازدواج به صورت حضوری و مجازی، جشن ازدواج و حتی اکران فیلم به طرح موضوع پرداخته و در این راستا از دغدغه مندان و فعالین این حوزه نیز دعوت به همکاری و مشارکت نموده و از هر ظرفیت و بستر محله ای در پیشبرد این هدف استفاده نموده است. برنامه ها با این موضوع از پایگاه های بسیج،مساجد،کانون ها،حوزه های علمیه ی در حال پویش و اجرای مردمی است.

وی افزود:به عقیده بنده پویش "کی وقتشه؟؟" به دنبال یک مطالبه عمومی و به حق مردم می باشد و این سوال را در ذهن ها ایجاد میکند که بالاخره منِ مسئول، منِ مادر ، منِ پدر ، و در اولویت اول منِ جوان کی و چطور باید به این موضوع که یک موضوع اجتماعی  و ضروری و تاکید شده در دین مقدس ماست بپردازم و چه سهمی در این موضوع دارم.

 

 

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان