اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. تير 1401 - 11:08   |   کد مطلب: 35976
تاکید رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان:
استفاده از ظرفیت سامانه 133 برای گسترش بازار تاکسی‌های سطح شهر
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان گفت: سازمان تاکسیرانی شهرداری همدان از ظرفیت سامانه ۱۳۳ برای ساماندهی تاکسی‌های سطح شهر استفاده کند.

به گزارش صبح الوند، مهدی حیدری در جلسه کمیسیون فنی و عمرانی شورا با اشاره به فعالیت ۳۵۰۰ تاکسی در شهر همدان، افزود: حمل و نقل شهری هوشمند می‌تواند تفاوت زیادی در نحوه رفت و آمد مسافران و تردد خودروها در مناطق متراکم شهری ایجاد و به شهرداری ها در ارائه خدمات بهتر به شهروندان و مدیریت بهتر ایمنی و امنیت کمک کند.

 وی با اشاره به اینکه در بسیاری از ایستگاه‌های تاکسی، انتظار تاکسی برای مسافر طولانی است که باید تمهیداتی برای کاهش این زمان انتظار اندیشیده شود، اضافه کرد: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی لازم است در حوزه تاکسیرانی نیز از روش‌های نوین و دانش بنیان برای جابجایی مسافر استفاده شود. 

وی ایجاد بازارهای موازی را یکی از راهکارهای کاهش زمان انتظار و افزایش درآمد تاکسیرانان دانست و اظهار داشت: سازمان تاکسیرانی شهرداری همدان می‌تواند از ظرفیت سامانه ۱۳۳ برای ساماندهی تاکسی‌های شهر استفاده کند چرا که این امر باعث می‌شود از مدل سنتی ایستادن تاکسی‌ها در ایستگاه ها کاسته شده و به سمت مسافر یابی هوشمند حرکت کنند.

* هوشمند سازی فعالیت تاکسی‌ها نیازمند اقدام دانش بنیان است

وی با تاکید بر اینکه در امر هوشمند سازی فعالیت تاکسیرانی  نیاز به اقدام دانش بنیان است، گفت: با توجه به اینکه سامانه 133 منحصر به تاکسیرانی است می توان به راحتی با یک برنامه ریزی دقیق و دانش بنیان از این ظرفیت در ساماندهی فعالیت تاکسی ها استفاده کرد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان ادامه داد: ساماندهی فعالیت تاکسیرانان در سطح شهر به صورت هوشمند از نظر زیبا و منظر شهری و محیط زیست هم بسیار تاثیر گذار است و می توان از سامانه 133 بصورت اپلیکیشن یا بیسیم در فاز بندی‌های منظمی استفاده کرد و این در صورتی است که طرح به درستی اجرا شود.

* هوشمندسازی سیستم تاکسی‌های شهر همت مجموعه تاکسیرانی را می‌طلبد

حیدری هوشمندسازی سیستم تاکسی‌های شهر را در گرو همت ویژه مجموعه تاکسیرانی دانست و یادآور شد: همچنین با نصب اپلیکیشن سامانه ۱۳۳ می توان فرایند نرخ گذاری پویا را فعال و مشکل پول خرد را نیز به راحتی حل کرد.

وی ادامه داد: زمان طولانی انتظار تاکسی در ایستگاه ها نقطه ضعفی برای مدیریت شهری است چرا که شهرداری از زیرساخت خوبی همچون سامانه 133 (شبکه تاکسي بي سيم ) برخوردار است اما از این نرم افزار بهره برداری خوبی انجام نمی دهد و این موضوع باید در دستور کار جدی سازمان تاکسیرانی قرار گیرد .

وی با بیان اینکه با فعال کردن  سامانه 133 می توان دسترسی آسان را برای شهروندان  با تماس تلفني یا اپلیکیشن ایجاد کرد، اظهار داشت: از این طریق، رانندگان تاکسي بجای انتظار در ایستگاه ای خطوط به محل متقاضی اعزام مي شوند و بر این اساس علاوه بر اینکه از خواب تاکسی و طولانی شدن صف‌های جابجایی مسافر کم شده،  سرعت جابجايي مسافران نیز افزایش می‌یابد و رضایتمندی نسبی حاصل می‌شود. 

وی اضافه کرد: اين اقدام مزاياي دیگری هم دارد که از آن جمله مي توان به افزايش نظم و برقراري عدالت در اعزام تاکسيرانان براي جابجايي مسافران اشاره کرد.

حیدری در ادامه به مشکل بیمه تاکسیرانان نیز اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه شاهد این هستیم که برخی از افراد به نام راننده تاکسی بیمه یارانه تاکسی را دریافت می‌کند و این اقدام دست درازی در بیت المال است و تخلف محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه انتظار می رود سازمان تامین اجتماعی استان لیست بیمه شدگان تاکسی را به تاکسیرانی ارائه دهد، گفت: سازمان تاکسیرانی پس از دریافت لیست بیمه شدگان، طبق قانون موظف است افراد خارج از صنف تاکسی رانان را از لیست حذف کند .

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان