اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. خرداد 1401 - 10:02   |   کد مطلب: 35949
حسن رحیمی روشن گفت: نهادسازی عامل اصلی موفقیت انقلاب اسلامی بود و هدفِ بسیج اساتید در دانشگاه‌ها تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و تلاش برای بومی‌سازی علم و دانش بر پایه زندگی ایرانی اسلامی است و باید اساتید در راستای تفهیم و گسترش مفاهیم انقلاب جمهوری اسلامی تلاش کنند.

به گزارش صبح الوند، حسن رحیمی روشن، مسئول بسیج اساتید استان همدان سه شنبه ۲۴ خرداد در نشست خبری مسئول بسیج اساتید استان همدان که در محل سپاه انصارالحسین به مناسبت گرامی‌داشت هفته بسیج اساتید برگزار شد ضمن اشاره به این‌که بسیج مستضعفین یکی از نهاد‌های تاثیرگذار انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یک ویژگی موثر داشت و آن هم نهادسازی‌هایش بود؛ در کشور‌های دیگر نیز انقلاب رخ داد، اما به علت عدم نهادسازی در نهایت به شکست منجر شد.

وی افزود: رهبر کبیر انقلاب دست به نهادسازی زد و این نهاد‌ها بر اساس بنیاد‌های فکری انقلاب اسلامی فعالیت داشتند و بنیاد‌های مختلفی پس از انقلاب نور شکل گرفت که سعی در ایفای نقش و رشد و توسعه جمهوری اسلامی داشتند.

رحیمی روشن با تاکید بر این‌که یکی از نهاد‌های تاثیرگذار انقلاب، سازمان بسیج مستضعفین است، مطرح کرد: این سازمان پشتوانه‌ای برای انقلاب اسلامی است که در این ۴ دهه به تکامل رسیده است؛ بسیج در قالب ۲۱ قشر در سطح جامعه فعالیت دارد که یکی از این اقشار بسیج اساتید است که در دهه ۷۰ شکل گرفته است.

مسئول بسیج اساتید استان همدان اشاره کرد: در واقع بسیج اساتید بازوی علمی برای جریان انقلابی است و به عنوان اتاق فکر و اندیشه‌ورز به کار گرفته می‌شود؛ قشر بسیج اساتید از نخبگان و تحصیل کردگان جامعه هستند و با باقی اقشار متفاوت‌اند و سعی در شناخت معضلات جامعه دارند و می‌بایست از این ظرفیت عظیمی به خوبی استفاده شود.

وی ادامه داد: به صورت تقریبی ۳۰ هزار نفر عضو بسیج اساتید در کشور داریم که سهم استان ۱۲۰۰ الی ۱۳۰۰ نفر عضو فعال در قالب ۱۷ کانون بسیج است؛ معاونت‌های مختلفی هم‌چون پژوهشی، آموزشی، تحلیل و بررسی، علمی، تعلیم و تربیت، فرهنگی اجتماعی، گفتمان سازی و یک هیات اندیشه ورز در بسیج اساتید مشغول به فعالیت هستند.

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: اندیشکده فعال در زمینه کشاورزی در بسیج اساتید مشغول به فعالیت است و اندیشکده‌های دیگری هم‌چون گردشگری، علوم انسانی، هوش مصنوعی، جمعیت و خانواده و گام دوم انقلاب اسلامی در شُرُف شکل گیری و سازمان یافتن هستند.

وی بیان کرد: شاخه‌ای برون مرزی در قالب بسیج اساتید اسلام تدوین شده که به عنوان اساتید ترویج اسلام، سمینار‌های مشترکی در زمینه‌های ترویج دین به صورت وبیناری با حضور اساتید کشور‌های مسلمان و غیرمسلمان به زبان‌های مختلف برگزار می‌کنند.

رحیمی روشن تصریح کرد: در هفته‌یِ پیش‌رو به مناسبت گرامی‌داشت هفته بسیج اساتید، برنامه‌های مفصلی در پیش داریم که دیدار با افراد موثر و یاد کردن از شهدا، دلجویی از خانواده‌های شهدا و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار اساتید با سردار مجیدی فرمانده سپاه استان و دیدار روسا و اساتید نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با نماینده، ولی فقیه، دیدار روسا و اساتید و نخبگان دانشگاه با استاندار و برنامه‌های سیاحتی و تفریحی و در اختیار گرفتن آنتن سیمای استان در قالب ۶ گفت‌وگوی ویژه خبری سیما با حضور اساتید و هم‌چنین مراسم استانی روز بسیج اساتید با حضور دکتر زلفی گل وزیر کشور و سخنرانی دکتر خسروپناه از اساتید نظریه پرداز کشور و دکتر مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور از نمونه برنامه‌های پیش‌رو است.

وی در ادامه افزود: هدف بسیج اساتید در دانشگاه‌ها تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و تلاش برای بومی‌سازی علم و دانش بر پایه زندگی ایرانی اسلامی است و در راستای تفهیم و گسترش مفاهیم انقلاب جمهوری اسلامی نیز تلاش خواهیم داشت.

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا در پایان با بیان این‌که دانشگاه به عنوان یک مرکز مهم و اساسی می‌بایست مبدا تحولات اساسی باشد و تئوری‌های سیاسی ارائه کند، مطرح کرد: از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود که منافع کلان کشور و نظام سیاسی کشور را تبیین بکنند و از نظر ما هر کسی دل در گروی منفعت انقلاب اسلامی دارد آن شخص بسیجی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان