اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. خرداد 1401 - 9:17   |   کد مطلب: 35946
مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت؛ ۲۰۰هکتار اراضی دیم همدان بیمه هستند و ۷۱۶۰۰هکتار گندم آبی داشتیم و در بخش دیم عملکرد اقتصادی نداشت که ۳۳۰ هزار هکتار کشت گندم کل استان است.

به گزارش صبح الوند، مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت؛ ۲۰۰هکتار اراضی دیم همدان بیمه هستند و ۷۱۶۰۰هکتار گندم آبی داشتیم و در بخش دیم عملکرد اقتصادی نداشت که ۳۳۰ هزار هکتار کشت گندم کل استان است.

وی افزود؛ ۴۵۰هزار تن تولید در استان داریم و قیمت خرید تضمینی گندم ۱۱۵۰۰تومان است و ۶۲ مرکز خرید در سطح استان قرار می گیرند وخرید گندم آغاز می شود ، و حدود ۱۹۰۰کمباین وارد استان خواهد شد.

وی افزود؛ ۲۱ تا ۲۷ خردادماه بعنوان هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است و با توجه به اهمیت جهاد که کمک به محرومین و مستضعفین در روستاها جهاد کشاورزی تشکیل شد. 

مدیر کل جهاد کشاورزی گفت؛ سازمان جهاد کشاورزی اقدامات گسترده ای انجام داده و به بررسی مشکلات نیز می پردازد. 

 

وی تاکید کرد؛ سازمان جهاد کشاورزی ۳۰ درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است  و ۵میلیون تن محصولات تولیدی بخش کشاورزی در استان است.

وی افزود؛ در هفته جهاد کشاورزی ۲۹ طرح افتتاح می شود و ۱۴ طرح در حوزه تولیدات گیاهی با ۶۳ نفر اشتغال  و در آبزیان ۴ طرح با ۱۲ نفر و صنایع تبدیلی ۵ طرح اجرا می شود 

 

تقوی ادامه داد؛ حدود هزار و بیست میلیارد ریال کل هزینه طرح های هفته جهاد کشاورزی است و جمعا ۱۷۲ نفر مستقیم اشتغال پیدا می کنند.

وی افزود؛ تولید گندم و غلات برنامه مخصوصی داریم که میزان آن از کشور اعلام می شود و براساس آن برش شهرستانی تهیه می شود، اطلاعات کافی از اراضی کشور وجود ندارد بنابراین کشت ها معمولا تقریبی است.

مدیر کل جهاد کشاورزی گفت؛ مجلس باید به جد پیگیر طرح الگوی کشت باشد چرا که امنیت غذایی یکی از مهمترین امور در کشور است.

وی با بیان اینکه استان همدان بعنوان یکی از استانهای برتر در تنظیم بازار معرفی شده است گفت؛ تولیدات دام به اندازه ای که برنامه پیش بینی شده در کشور تولیدات داشتیم و تعدیل بازار صورت گرفته و نهاده های دامی از ۲۰ اردیبهشت ماه نرخ را آزاد اعلام کرد و قیمت های مصوب دولت اعمال می شود.

وی گفت؛ امور اراضی در ایام تعطیل حتی با گشت ۱۳۱ مشغول به کار هستند و اقدامات خوبی صورت گرفته، چرا ذخایر آب و خاک برای آیندگان بسیار با اهمیت است و باید از تخریب اراضی جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید به جد پیگیر طرح الگوی کشت باشد  گفت؛ حدود ۷۰ کیلو گرم ضایعات مواد غذایی برای هر فرد در کشور داریم.

تقوی با بیان اینکه ضایعات بخش کشاورزی بسیار بالاست گفت؛ افزایش ضایعات مواد غذایی بسیار آسیب زاست  و می تواند امنیت هر کشور را به خطر بیاندازد.

 

انتهای پیام/آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان