اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. اسفند 1400 - 12:22   |   کد مطلب: 35765
" آمریکا باعث بدبختی و گرفتاری اوکراینی ها شده است؛ زلنسکی را بازیچه قرار دادند و قول پشتیبانی و عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا را به او دادند اما حالا آمریکا کجاست؟ !"

به گزارش صبح الوندبه نقل از الف؛عبدالباری عطوان تحلیلگر مشهورجهان عرب گفت: فک می کنم جنگ اوکراین سرآغاز افول ایالات متحده است آمریکا باعث این بدبختی و گرفتاری اوکراینی ها شده است. 

وی افزود: زلنسکی را بازیچه قرار دادند و قول پشتیبانی و عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا را به او دادند، که مثلا با این کار اوکراین به قله ها خواهد رسید 

تحلیل گر عربی گفت: امریکا الان کجاست؟ تهدید می کرد و تبلیغ می کردند که جنگ جهانی سوم در حال رخ دادن است 

وی ادامه داد: تحریم اقتصادی و محکومیت؛ محکومیت؛ این تمام کاری است که برای اوکراین بیچاره انجام دادند که جنگ را محکوم کنند 

تحلیل گر جهان عرب گفت: این جنگ را با چه دلیلی محکوم کنید؟ می گویند برخلاف قوانین بین المللی است. نمی دانم از کدام قوانین صحبت می کنند؟

وی گفت: شما وقتی لیبی را ویران کردید؛ مگر داشتید قوانین بین المللی را اجرا می کردید، شما چه وقت به قوانین بین المللی پای بند بودید؟ 

عطوان تاکید کرد: زمانی که شما جنگ علیه فلسطینیان را تایید می کردید آیا داشتید قوانین بین المللی را اجرا می کردید؟

وی افزود: در سوریه ده سال جنگ راه انداختید و این کشور را نابود کردید آیا بخاطر پای بندی شما به قوانین بین المللی بوده است؟ 

تحلیل گر ادامه داد: جنگ اوکراین باعث تقسیم بندی جدیدی در اروپا شد، فرانسه و آلمان فهمیدند که این تله آمریکاست !برای همین با آمریکا همراهی نکردند 

وی افزود: من عقیده دارم که این جنگ علاوه بر اینکه آمریکا را در سراشیبی سقوط قرار می دهند و نه تنها قدرت و هیمنه او را از بین می برد، بلکه روابط اروپا و امریکا نیز از بین می رود 

عطوان گفت: اروپا در آینده نه چندان دور هیچ اهمیتی به آمریکا نخواهد داد و به عنوان قدرت قابل اتکا به او اعتماد نخواهند کرد و این پیمان ها و قراردادها متزلزل خواهند شد!

وی گفت: ناتو کجاست؟ چرا هیچ اقدامی انجام نداد و هیچ نیرویی در اوکراین پیاده نکرد؟ چرا از گیف دفاع نکردند؟ 

وی گفت: تنها کاری که کردند تحریم ها بود!! از تحریم ها چه کسی ضرر می کند؟ این بازی تحریم ها چه سودی دارد؟ چهل سال است که دارند ایران را تحریم می کنند! 

عطوان تاکید کرد: تحریم ها چه اثری بر ایران گذاشت؟ ایران الان با قدرت نشسته و شرط و شروط خود را بر غربی ها تحمیل می کند و یک سانتی متر هم کوتاه نیامد!   

وی افزود: این مذاکرات یا کاملا از بین می رود و به نفع ایران است چون می تواند غنی سازی هسته ای خود را به بالای ۹۰٪برساند 

عطوان گفت: یا اینکه بخاطر فشاری که به آمریکا در جنگ اوکراین وارد شده است مجبور است همه شروط ایران را به طور کامل بپذیرد. 

وی افزود: نتیجه آنکه در هر صورت آمریکا ضرر خواهد کرد و ایران در هر صورت پیروز خواهد شد فرق نمی کند مذاکرات به شکست منجر شود یا موفق شود.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان