اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. آذر 1400 - 13:07   |   کد مطلب: 35573
رئیس کمیسیون فنی‎، عمرانی و حمل‌ونقل ترافیک شورای اسلامی شهر همدان از آغاز مجدد عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سردار همدانی پس از گذشت ۶ ماه تعطیلی خبر داد.

به گزارش صبح الوند، مهدی حیدری در بازدید کمیسیون فنی، عمرانی شورای از فعالیت مجدد کارگاه عمرانی تقاطع غیرهمسطح شهید سردار همدانی، گفت: پیرو خروجی جلسه‌ها، مذاکرات و توافق‌های گذشته مبنی بر لزوم از سرگیری مجدد عملیات اجرایی پروژه مهم تقاطع غیرهمسطح شهید سردار همدانی و عزم جدی اعضای شورای شهر برای خاتمه تعطیلی و رکود پروژه و تکمیل آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن، جلسه فوق‌العاده این کمیسیون در محل پروژه با حضور شهردار و مدیران شهری برای پیگیری موارد مذکور و بازدید از آغاز مجدد عملیات اجرایی برگزار شد.

وی؛ تقاطع غیرهمسطح شهید سردار همدانی را نقطه عطف پروژه‌های شهری خواند و ابراز امیدواری کرد کارگاه عمرانی این پروژه بنا نیست، راکد و تعطیل باشد؛ زیرا همگان باید واقف باشیم که این پروژه بزرگ شهری، خط قرمز مدیریت‎شهری محسوب می‌شود و نباید با رکود مواجه شود.

حیدری؛ درخواست اصلی شورای ششم در حوزه عمرانی را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به‌ویژه تقاطع شهید همدانی، پل غدیر و پارکینگ آقاجانی‌بیگ اعلام کرد و افزود: انتظار می‌رود پروژه شهید همدانی با بهترین کیفیت و کوتاهترین زمان ممکن به مردم تحویل داده شود تا فضای روانی موجود در شهر مبنی بر تاریخی شدن این پل، از بین برود.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های بسیاری در خصوص تکمیل پروژه شهید همدانی، تحمیل شده که به نفع شهر، شهرداری و پیمانکار نبوده است؛ اظهار کرد: باید تمهیدات لازم اندیشیده شود، زیرا در غیر این صورت شاهد آسیب‌های پیدا و پنهان این پروژه شهری، خواهیم بود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان عنوان کرد: به اذعان مردم، شریان ارتباطی اصلی شهر بسته شده است، از این‌رو درخواست دارند که ضمن تکمیل پروژه، مسیر عبورومرور آنها باز شود.

حیدری خطاب به شهردار گفت: باید تزریق مالی مناسبی به پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سردار همدانی صورت پذیرد و برنامه زمان‌بندی این پروژه شهری به‌روز شود تا بر اساس نظام پرداخت مطالبات، پیش برود و مسیر اجرایی و مالی آن مشخص باشد.

وی در پایان درخواست کرد که هر چه سریعتر نصب تابلو روزشمار پروژه غدیر هم در محل پروژه انجام شود.

* شهردار: مراقب هستیم تا پروژه شهید همدانی تعطیل نشود

شهردار همدان در ادامه گفت: با آغاز به کار مجدد پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی بدون هیچگونه چشمداشتی از سوی پیمانکار، شاهد حُسن نیت آنها هستیم که بار مسئولیت شهرداری را سنگین‌تر کرده است که قطعاً تعهد قانونی و اخلاقی ما بیش‌تر خواهد بود و با امنیت خاطر بهتری همگام خواهیم بود.

سید مسعود حسینی با تأکید بر اینکه هفته آینده بخشی از اعتبارات این پروژه بزرگ شهری تأمین می‌شود؛ اعلام کرد: مراقب هستیم تا کارگاه عمرانی پروژه تقاطع شهید همدانی تعطیل نشود.

وی با اشاره به اینکه دغدغه تزریق مالی به پروژه‌ شهید همدانی را داریم؛ گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سردار همدانی متعلق به شهرداری همدان است و قطعاً در این حوزه، کوتاهی نخواهیم کرد.

* سرپرست کارگاه: ضرورت تزریق اعتبار به پروژه شهید همدانی

سرپرست کارگاه پروژه تطاطع غیرهمسطح شهید همدانی نیز اعلام کرد: از یکشنبه هفته گذشته، عملیات اجرایی پروژه را با 40 درصد ظرفیت آغاز کرده‌ایم.

مسعود معمارزاده افزود: حدود یک هفته دیگر امکان ادامه این روند وجود دارد؛ اما تزریق اعتبار به‌منظور بهبود و ادامه روند اجرایی کار ضروری است.

وی گفت: در صورت مرتفع شدن مباحث مالی پروژه به‌عنوان مهمترین دغدغه حتی با 80 درصد ظرفیت اجرا هم، این پروژه بزرگ شهری در مدت زمان 7 ماهه تکمیل می‌شود.

4 Attachments

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان