اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. آذر 1400 - 13:05   |   کد مطلب: 35572
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد: با توجه به كاهش رونق كسب‌وكار در پياده‌راه اكباتان و اعتراض گسترده كسبه نسبت به ايجاد پياده‌راه و نيز كاهش تردد شهروندان، معاونت خدمات شهري شهرداری در راستای رفع اين مشكل، نسبت به جذب سرمايه‌گذار با روش B.O.L.T به‌منظور راه‌اندازي بازارچه عرضه محصولات كشاورزي، توليدات طبيعي و فرآورده‌هاي ارگانيك در قسمت انتهاي پياده‌راه اكباتان به‌سمت ميدان هفت تير اقدام کرده است.

به گزارش صبح الوند، علی‌اکبر نظری در کمیسیون خدمات شهری شورا، گفت: در اين طرح سرمایه‌گذاری، افزايش مسيرهای تاكسي به پياده‌راه اکباتان به‌همراه جابه‌جايي ايستگاه از ميدان هفت تير به داخل پياده‌راه اكباتان (200 متر جلوتر) برای تردد بيشتر و تسهيل دسترسي شهروندان به پياده‌راه اكباتان پيش بيني شده است.

وی افزود: كاهش حجم ترافيك قسمت مركزي شهر؛ دسترسي سهل و ممكن عموم شهروندان به‌ویژه بيماران سرطاني، سالمندان، زنان باردار، كودكان و ... به محصولات و فرآورده‌هاي كشاورزي با كيفيت، گواهي شده و ارگانيك و همچنین ايجاد بستر فروش برای عرضه مستقيم محصولات كشاورزان با ايجاد ارزش افزوده بيشتر، از ديگر مزاياي اين طرح سرمایه‌گذاری است.

نظری با توجه به ارائه طرح پیاده‌راه اکباتان، معتقد است: انتظار می‌رود با ورود سرمایه‌گذار، وجهه مناسبی به پیاده‌راه اکباتان ببخشد تا شاهد رونق بیشتری در این پیاده‌راه باشیم.

وی با بیان اینکه باید تمامی مباحث مورد نظر برای فعال شدن پیاده‌راه اکباتان ملاک عمل قرار گیرد؛ اظهار کرد: پس از طرح پیاده‌راه‌سازی اکباتان طبیعتاً مقرر شده بود تا سیاست‌هایی مبنی بر رفع معضلات ترافیکی و... آن، اعمال شود، اما هیچ یک از این مباحث به سرانجام نرسیده و دلخوری کسبه را به‌دنبال داشته است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان همچنین گفت: انتظار می‌رود علی‌رغم اعمال سیاست‌های مدیریت‎شهری، طی رایزنی با اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، پارکینگ انتهای اکباتان به‌منظور ایجاد درآمد و رفع مشکلات عمومی منطقه، فعال شود.

نظری خطاب به معاونت خدمات شهری شهرداری، تأکید کرد: باید برای تسریع در روند اجرای طرح پیاده‌راه اکباتان همراه با لحاظ کردن انظباط کاری، ظرافت و کیفیت بهتر و همچنین پیش‌بینی زمان‌بندی و موقعیت طراحی قطار شهری، پیش بروید.

به گفته وی؛ اکباتان به عنوان قدیمی‌ترین خیابان شهر با قدمت حدود یک قرن، روزگاری پر رونق‌ترین منطقه اقتصادی بوده که وجود کاروانسراها و سرا‌های مختلف، ادله‌ای برای اثبات این مبحث است.

نظری تأکید کرد: در صورت احیای فرهنگسراها و سراهای موجود در پیاده‌راه اکباتان و با بهره‌گیری از بافت فرهنگی پیاده‌راه، رونق اقتصادی آن قوت می‌گیرد و گذر فرهنگ و هنر شهر نمایان می‎شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان معتقد است: فرهنگ‌سازی و بهره‌گیری از خلاقیت‌های مختلف در شهر به‌منظور جذب توریست و نگه‌داشتن گردشگر برای مدت زمان بیشتر، سرمایه‌گذاری محسوب می‎شود.

* مردانی: رونق اقتصادی پیاده‌راه اکباتان باز می‌گردد

معاون خدمات شهری شورای شهر همدان در ادامه گفت: پیاده‌راه‌سازی در خیابان بوعلی موجب رونق اقتصادی آن منطقه شد؛ اما متأسفانه خیابان اکباتان به‌دلیل بن‌بست بودن و جمع‌آوری ایستگاه‌های تاکسی و ون با کاهش رفت‌و‌آمدهای شهروندان همراه شد و کم‌رونق شده است؛ در حالی‌که در گذشته قطب اقتصادی شهر بود.

حسین مردانی با اشاره به جذب سرمايه‌گذار به‌منظور راه‌اندازي بازارچه موقت عرضه محصولات كشاورزي، توليدات طبيعي و فرآورده‌هاي ارگانيك در انتهاي پياده‌راه اكباتان همگام و سازگار با بافت تاریخی منطقه، افزود: مجموع این تغییرات بر این است تا رونق اقتصادی به پیاده‌راه اکباتان بازگردد و رفت‌و‌آمد مردم افزایش یابد، از سوی دیگر سرمایه‌گذار متزلزل نشود و دغدغه کسبه هم مرتفع شود.

وی معتقد است: اگر طرح سرمایه‌گذاری مورد نظر با ساختار و طرح مورد نظر اجرا شود، رونق خیابان اکباتان به سابق بازمی‌گردد.

وی همپنین با اشاره به اینکه شهرداری از هر طرحی که به زیبایی شهر کمک کند، استقبال خواهد کرد؛ خبر داد: بودجه مورد نیاز برای طرح پارک بازیافت را در سال 1401 خواهیم دید.

* پارک لاستیک در همدان شکل بگیرد

گفتنی است؛ در پایان رضا محسنی، یکی از شهروندان همدانی که در حوزه هنری، اختراعات ثبت شده و خلاقیت‌هایی در زمینه لاستیک دارد، به ارائه مباحث خود پرداخت و پیشنهاد داد: پارک لاستیک به‌منظور فرهنگسازی زیست‌محیطی با محوریت بازیافت لاستیک در شهر همدان شکل بگیرد؛ از این‌رو فضای خلاقانه جدیدی به‌عنوان المان شهری در شهر برای نجات محیط زیست ایجاد شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان