اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. مهر 1400 - 14:52   |   کد مطلب: 35427
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان با اشاره به اینکه وضعیت خشکسالی در طول ۵۰سال اخیر بی سابقه بوده گفت: در چنین شرایطی وزارت نیرو درصدد است تا مشکلی متوجه شهر ها و روستاهای کشور نباشد.

به گزارش صبح الوند، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان با اشاره به اینکه وضعیت خشکسالی در طول ۵۰سال اخیر بی سابقه بوده گفت: در چنین شرایطی وزارت نیرو درصدد است تا مشکلی متوجه شهر ها و روستاهای کشور نباشد.

حمیدرضا جانباز با بیان اینکه ما از پنج ماه پیش با توجه به عدم بارش ها کاهش برداشت از سد اکباتان همدان ر در دستور کار قرار دادیم عنوان کرد:بر همین اساس میزان برداشت از ۱۲۰۰لیتر بر ثانیه به ۷۰۰لیتر در ثانیه کاهش یافت تا چاههای جایگزین به کمک بیایند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انتقال آب از سد تالوار نیازمند تخصیص ۱۳۰۰میلیارد تومان اعتبار می باشد،عنوان کرد:سه ایستگاه پمپاژ در مسیر انتقال آب از این مسیر وجود دارد که بر همین اساس دو مخزن از مخازن این ایستگاه‌ها به صورت پیش ساخته تهیه خواهد شد.

وی افزود:همچنین این خط نیازمند۹۰کیلومتر خط انتقال برق می باشد که با بهره گیری از دیزل ژنراتورهای سیار این مشکل نیز مرتفع خواهد شد.

وی همچنین از نیاز به اجرای ۱۰کیلومتر خط انتقال سخن به میان آورد و گفت:در نظر داریم برنامه زمانبندی ضربتی آبرسانی از سد تالوار در کوتاه ترین زمان ممکن امکان پذیر گردد.

وی افزود: تنها بخشی ازعملیات لوله گذاری تصفیه خانه باقی مانده که با تلاش شبانه روزی میتوان پیش از آغاز فصل گرما ۶۰۰لیتر بر ثانیه آب را به همدان منتقل کرد.
وی در نهایت تصریح کرد:به منظور گذر از این بحران نیازمند همراهی مردم هستیم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان