اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. مهر 1400 - 9:58   |   کد مطلب: 35422
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده و مرکز ثقل پرورش نیروی انسانی خلاق و مومن برای آینده است.
دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل پرورش نیروی انسانی خلاق و مومن است

به گزارش صبح الوند، ، محمد پورداود در آیین استقبال از نودانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان که در پردیس شهید مقصودی همدان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در اسلام، اظهار کرد: تزکیه و تربیت ملکات اخلاقی وانسانی برای رسیدن به هدف غایی است که ملازم با تعلیم است.
  پورداود با بیان این که آموزش مقدمه تربیت اما تربیت مقدم بر آموزش است، افزود: فلسفه تعلیم و تربیت در نظام جمهوری اسلامی ایران تزکیه و تعلیم است که در سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش و مبنای عمل در همه ساحت های تربیتی، براساس مفاهیم متعالی قرآن کریم و سیره ائمه هداه( علیهم السلام اجمعین) طراحی شده است.
  وی با اشاره به این که یکی از زیرنظام های مهم و کلیدی در سند تحول،  زیرنظام تربیت معلم و تأمین منابع انسانی است، خاطرنشان کرد: جهت‌گیری این زیرنظام جذب، آماده سازی، نگهداشت و ارتقاء، ارزشیابی از منابع انسانی در راستای رویکرد نظام تربیت رسمی وعمومی و درک و اصلاح مداوم موقعیت براساس نظام معیار اسلامی است که وظایف برنامه ریزی برای رشد، ساماندهی و تعالی هستی شناختی و ارتقای اعتقادی، اخلاقی، حرفه ای و تخصصی را دنبال می کند و برای دستیابی به وظیفه اول تدارک فرصت های متنوعی را در دستور کار خویش دارد تا استعدادها متناسب با توانمندی ها به رشد و بالندگی برسند و از طریق سیاستگذاری، ارزشیابی و مشارکت سایر زیرنظام ها اهداف تربیت محقق شود.
  مدیرکل آموزش و پرورش استان دانشگاه فرهنگیان را قلب تپنده و مرکز ثقل پرورش نیروی انسانی خلاق و مومن برای آینده خواند و تصریح کرد: مقام معظم رهبری اهتمام ویژه ای به این دانشگاه دارند؛ به گونه ای که دراردیبهشت ماه سال 1397 شخصا در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حاضر شدند و حضور ارزشمند ایشان نشان دهنده اهمیت این دانشگاه راهبردی و استراتژیک است.
  پورداود افزود: معظم له در شهریورماه سال 1399 نیز مانند همیشه به نقش الگویی معلمان و اثرگذاری آنان در توسعه و پیشرفت جامعه اشاره فرمودند و خطاب به حاضران تأکید کردند که معلمان افسران سپاه پیشرفت جامعه هستند.
  وی با اشاره به سخن ارزشمند مقام معظم رهبری که آموزش و پرورش را کانون خلق دنیای آینده خوانده اند، اظهار کرد: مدرسه صالح در سند تحول بنیادین بستری مناسب برای تحقق تربیت مطلوب است که با ساده‌سازی، پالایش، متناسب سازی، تعادل و انعطاف پذیری، احسان و عدالت، مشارکت و تعاون منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را بایستی در راستای هدف آموزش و پرورش که انسان سازی و خروجی آن تربیت انسان های مومن، خردمند، اندیشمند، مجاهد، اهل عمل، منظم و متصف به اخلاق اسلامی است، محقق نماید.
  پورداود افزود: رسالت نومعلمان و دانشجومعلمان بسیار خطیر و با اهمیت است و این عزیزان بایستی با ایمان و عمل صالح مسیر تعالی کشور را با تربیت نسلی با ویژگی های مورد تأکید مقام معظم رهبری میسور و فراهم نمایند.
  مدیرکل آموزش و پرورش استان رابطه آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان را یک رابطه لازم و ملزومی ذکر کرد و گفت:  دانش آموزان در آموزش و پرورش تحصیل می کنند و برخی از آنان به دانشگاه فرهنگیان راه می یابند و پس از فارغ‌التحصیلی دوباره به تربیت آینده‌سازان اهتمام می ورزند و این دور نه تنها دور باطلی نیست، بلکه ارزشمند نیز است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان