اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. مهر 1400 - 9:57   |   کد مطلب: 35401
با توجه به تاکیدات رهبری مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان درجبران کمبود معلمان متاسفانه این موضوع نیز به درستی اجرا نشده است ودر نتیجه دود مشکلات فوق به چشم دانش آموزان و نظام آموزشی خواهم رفت.

به گزارش صبح الوند، تعداد زیادی از فرهنگیان  شاغل در اداره آموزش و پرورش استان همدان در سالهای  ۱۳۹۸و ۱۳۹۹ بازنشسته شده و از مسئولیت خود کنار رفته اند.

این موضوع اداره را در سالهای قبل با چالش جدی کلاسهای خالی مواجه نموده است و عملا مسئولین امر به جای جذب فرهنگیان جدید اقدام به بکارگیری نیروهای بازنشسته و یا شاغل در ساعات اضافه کار نموده اند و در حال حاضر حجم کلاسهای خالی و بدون معلم در آستانه شروع سال تحصیلی جدید به صورت صعودی بالا رفته و این اداره کل را با مشکلات جدی مواجه نموده است.

 اگر مدیران آموزش و پرورش در سال جدید دوباره از این اهرم برای پر نمودن این خلاء استفاده نمایند فضای آموزشی استان با ضعف خستگی و افت کیفیت آموزش روبرو خواهد شد.

ترابی یکی از معلمان پایه پنجم به خبرنگار ما گفت: دو شیفت کاری در دو مدرسه به صورت مجازی آموزش می دهم.

وی افزود: متاسفانه در سال تحصیلی جدید با کمبود معلم شدید در استان روبرو هستیم به طوری که از معلمان شاغل در شهرستانها مجبور شدند به همدان معلم انتقال دهند مثلا معلمی که ساکن بهار یا کبودرآهنگ است برای تدریس مدرسه در همدان معرفی شده است. 

این معلم همدانی ادامه داد: معلم های ورزش و پرورشی در بسیاری از مدارس نیست. 

یکی دیگر از معلمان همدانی که در رشته زبان عربی مدرک داشت به خبرنگار ما گفت: امسال 18 ساعت تدریس درس زبان انگلیسی در لالجین گرفته ام و آموزش و پرورش از کمبود معلم رنج می برد. 

وی عنوان کرد: معلم هایی که تجربه در درس ها ندارند ضربه به کیفیت اموزش می زنند. 

وی با انتقاد از بکارگیری نیروهای بازنشسته گفت: متاسفانه به جای اینکه از نیروهای جوان و تازه نفس استفاده کنند مجددا معلمان بازنشسته را بکار گرفته اند. 

لازم به توضیح است با توجه به تاکیدات رهبری مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان درجبران کمبود معلمان متاسفانه این موضوع نیز به درستی اجرا نشده است ودر نتیجه دود مشکلات فوق به چشم دانش آموزان و نظام آموزشی خواهم رفت.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان