اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. شهريور 1400 - 8:53   |   کد مطلب: 35353

به گزارش صبح الوند، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز در باغات شهر و تخریب باغات، گفت: متاسفانه افراد سودجو اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز در باغات کرده و این تخریب و تفکیک باغات شده است که باید از این امر جلوگیری به عمل آید.

حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز منجر به تخریب باغات شده است، افزود: تمام سرمایه‌های گردشگری طبیعی شهر همدان وجود مناطق و طبیعی همون دره‌مرادبیگ، چشین، ابرو، گنجنامه و حیدره است که با ساخت و سازهای غیرمجاز، باغات این مناطق رو به نابودی است.

وی اضافه کرد: همه ما نسبت به این سرمایه‌های طبیعی و گردشگری مسئولیت داریم که باید برای جلوگیری از از پیش روی اینگونه ساخت و سازهای غیرمجاز راهکار مناسب و قانونی اتخاذ کنیم‌.

صفری افلاکی اضافه کرد: با توجه به وضعیت نابسامانی باغات می‌توان گفت قوانین ما برای برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز کافی نیست و احیانا و تفسیر پذیر است بر این اساس یک عزم ملی نیاز دارد تا از قوه مقننه گرفته تا همه مسئولان ارشد استانی باید آسیب‌ها و موانع را شناسایی کرده و مخصوصا در اجرای یک سازمان مسئولیت بپذیرد و بقیه هم به این سازمان کمک کنند که در شرایط فعلی چند سازمان متولی این امر هستند اما مسئولیت را بر عهده دیگری می‌اندازند.

وی اظهار کرد: در این حوزه لازم است یک سازمان ستادی با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی تشکیل شود که علاوه بر اصلاح قوانین و رویه‌ها، همچنین نیازهای واقعی و اجتناب ناپذیر باغداران را پیش‌بینی کند و پیشنهاد جایگزین و عملیاتی برای ساخت و سازها و تفکیک‌ها انجام شود که به عنوان مثال، قاضی مخصوص و کمیسیون ماده 100 ویژه باغات ذیل این سازمان تعریف شود.

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان