اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. مرداد 1400 - 8:55   |   کد مطلب: 35259
مهدی حیدری عضو شورای شهر ششم با حضور در دفتر پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان به بیان دیدگاه های خود پرداخت.

مهدی حیدری، عضو شورای ششم شهر همدان، با حضور در دفتر پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان، اظهار کرد: باید بدانیم ممکن است کسی که برای شورای شهر انتخاب شده در چندین لیست حضور داشته یا اینکه فقط با تحرکات شخصی وارد این عرصه شده باشد؛ اما آنچه باید مدنظر گرفته شود این است که نماینده مردم باید لزوما نماینده مردم بماند.

وی افزود: لیست و جناح ها و جریانهایی که به رای آوری کمک کردند تا قبل از روز رای آوری است و بعد از رای گیری رای مردم به فردی جایگاه نمایندگی داده و اساسی ترین مرجعی که یک عضو شورا باید آن را در نظر بگیرد پیشگاه مردم است‍.

عضو شورای ششم شهر همدان گفت: اینکه تمام رای یک عضو شورا از یک لیست بوده آن لیست حق دخالت در امور را ندارد؛ اما مساله دیگری از باب مشاوره وجود دارد و در اسلام هم به امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده است و می تواند تضارب آرا شکل بگیرد.

وی ادامه داد: شفافیت یکی از موضوعاتی است که هر چه بتوانیم آن را ‍‍پیاده سازی کنیم در واقع یک نوری بر زوایای تاریک اداره امورات مردم می تابانیم.

حیدری تاکید کرد: به شخصه قبل از انتخابات در کسوت یک مطالبه گر ظاهر شدم و همواره از بقیه درخواست شفافیت داشتم.

وی عنوان کرد: موضوع بعدی شفافیت آرا است که همگی را انجام خواهم داد؛ ولی بعضی موارد شفافیت جمعی است، مثلا برای انتخاب شهردار نظر دارم که در یک سالن اجتماعات، افراد کاندیدای شهرداری با برنامه های خود حضور پیدا کنند و شورا به عنوان یک هیات منصفه از بین اعضا یکی را انتخاب کند نه پشت درب های بسته؛ چرا که همیشه این شبهه است که نمایندگان ما ممکن است زد و بندی برای انتخاب شهردار داشته باشند و رفع این شبهه شفافیت را می طلبد؛ ما از شفافیت نباید فرار کنیم و نباید اعلام کنیم افراد تا زمانی که پای منافع خوشان به میان نیامده شفافیت را قبول دارند چرا که این حرف غلطی است.

شعار من در انتخابات احیای امید و اعتماد مردم بود و اگر مردم محرم دانسته شوند و در جریانات امورات قرار گیرند به عنوان اولین حمایت کننده ما خواهند بود.

عدم شفافیت شروع فاصله مردم و حکومت را رقم می زند

عضو شورای ششم شهر همدان گفت: وقتی شفافیت را اعلام نمی کنیم و دخل و خرج شهرداری بیان نمی شود که اگر ردیفی خواست هزینه شود مشکلی پیش نیاید شروع فاصله گرفتن مردم از حکومت است مثلا در سامانه شهاب شفافیت ریز هزینه کردهای شهرداری وجود ندارد و پروژه ها هم در حد قرارداد در این سامانه قرار گرفته اند.

وی افزود: شهر الکترونیک یعنی شهروند ما به لحظه در آمد بودجه ای شهر را می بیند و اعتماد مردم را با آن می توان به دست آورد و مردم در جریانات عمومی شهرداری قرار می گیرند؛ چرا که یکی از راهکارهای جلوگیری از فساد سازمانی نظارت همگانی است تا مردم به کمک دستگاه های نظارتی بیایند

نظری راجع به انتخاب شهردار

حیدری گفت: در باب انتخاب شهردار چند موضوع باید مدنظر گرفته شود و اولین و مهمترین موضوع این است که از زحمات گذشتگان قدردانی کنیم چرا که کار اجرایی سختی های کار خود را دارد به خصوص در فضای اقتصادی امروز که قیمت ها به لحظه ای تغییر می کنند و از طرف دیگر مدیریت های ارشد همدان برایشان هزینه شده که مدیران تجربه کسب کرده اند اما از طرف دیگر مردمی که از ۱۱ عضو شورای شهر ۹ نفر را تغییر دادند شاید یکی از پیام های این مدل انتخاب این است که مردم تحول می خواهند.

وی تاکید کرد: تحول بدین معنی که باید ساختارهای کارآمد تقویت شوند اما ناکارآمدی و عدم توفیق را تقویت کنیم به نوعی که اصلاح شود تا تغییر تاکتیکی صورت گیرد بر همین حساب شورای ششم از همان روزهای اول جلسات متعددی را آغاز کرد و فرآیند انتخاب شهردار در مدل ده مرحله ای بیان شد و مبنای آن نظر خواهی از ۲۶۰ نخبه علمی و دانشگاهی است.

حیدری گفت: در این شورا راهبرد اجرایی به شهردار را خود شورا می دهد و شهردار باید با یک برنامه زمانی به شهردار ابلاغ شود تا بعد از ۴ سال ما به یک شهر الکترونیک رسیده باشیم.

مهمترین معضل و چالش شهری

عضو شورای ششم شهر همدان سهولت و دسترسی به خدمات شهری را مهمترین چالش دانست و گفت: مردم باید شیرینی یک پروژه را بچشند.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان